Speakers + Headset tegelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Howdy!

Ik ben een fanatiek gamer en maak veel gebruik van TeamSpeak (een programma waarmee je met mensen kunt praten terwijl je aan het gamen bent).

Vroeger (met mijn oude headset) ging het prima. Het geluid kwam standaard uit mijn boxen (poortjes achter in PC) en uit mijn headset (poortjes voor in PC).
Dus daar zaten gewoon stekkertjes in.

Het device was dan ook C-media.

Máár, ik heb nu een USB headset gekocht. En ik moet nu kiezen tussen USB Headset als output of C-media als output.

En je snapt het al.. Ik zou graag beiden willen. Tijdens games moet ik nu eerst de output omgooien.
Ik vermoed van niet omdat het een complete aparte audio aansturing is..

Als iemand nog een puik idee heeft mag die het me laten weten.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan het niet met een splitter oplossen :?
Ik werk ook veelal met een splitter. Enig nadeel is dat het geluid veel zachter is, maar dan moet je de volume omhoog gooien ;)
Dus
[code]
uitgang -----> Splitter ----> Koptelefoon
----> Speakers
[/code] :?

lezen is af en toe heel moeilijk 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 07-06-2005 11:05 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hij heeft het over een USB headset outerspace... 8)7

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Ach, hij heeft in ieder geval een poging gedaan :9 .

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

Ik wil iets dergelijks doen, maar ik ben van plan een "gewone" headset te kopen (dus geen USB), want die vind ik erg duur, terwijl ik al een geluidskaart heb, nietwaar. Een Sennheiser PC150 had ik gedacht.

En zoals veel mensen wil ik niet steeds achter mijn comp kruipen als ik moet wisselen (is erg moeilijk bereikbaar).

Maar ik weet de oplossing niet precies. Ik had de volgende mogelijkheden bedacht:

1. Mijn boxen hebben een koptelefoon-aansluiting. Als de snoeren van microfoon en koptelefoon gescheiden zijn, kan ik gewoon de mic in de geluidskaart steken (een Audigy 2), en de koptelefoon in de speaker. Maar ik kan nergens vinden hoe die snoeren er precies uit zien (ik ben eigenlijk bang dat ze pas helemaal aan het eind splitsen).

2. De comp heeft een on-board geluidschip. Die had ik uitgeschakeld, maar hij kan ook aan, nietwaar. Ik heb net gecontroleerd: de microfooningang doet het gewoon als de Audigy ook actief is, maar de koptelefoon-uitgang niet. Als ik de Audigy uitschakel, doet de uitgang het wel, dus die claimt blijkbaar voorrang.
Volgens mij is dit de oplossing die J-P IT vroeger gebruikte, dus het kan blijkbaar wel. Iemand een tip? Wel jammer trouwens dat ik dan het tweederangs on-board geluid heb.

3. Mijn computerkast heeft een frontaansluitingen voor geluid, maar volgens mij zijn die intern niet aangesloten. Op de Audigy lijkt niet een eenvoudige doorlusmogelijkheid te zitten, of vergis ik me?

Als iemand een tip heeft om een van deze drie mogelijkheden te laten werken, bespaar ik me de dure Soundblaster oplossing. Dus graag advies!

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde vraag ik wil gewoon mijn boxen aan kunnen zetten om ook muziek te luisteren maar aangezien mijn usb headset nu een nieuwe device is geworden zou ik niet weten of dit te realiseren valt.
Pagina: 1