Toon posts:

Biometrische gegevens opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij op de sportschool (Mix in Nieuwegein) gaan ze biometrische gegevens gebruiken in plaats van pasjes om mensen binnen te laten. Noem me para maar dat staat me helemaal niet aan. Ik vind het een prettige gedachte dat ik alleen m'n portomonee hoef te dumpen en op dat moment anoniem ben. Daarnaast is het een interessante security kwestie, me dunkt.

Ik heb me in het verleden al eens ingelezen in dergelijke systemen maar zit toch weer even met de volgende vragen:

- Hoe worden die gegevens opgeslagen? Scan van de hand of als een "hash" waarmee je hand vergeleken wordt?

- Welke standaarden garanderen de veiligheid van deze gegevens? Gegevens opslaan op encrypted FS?

- Extra zaken waarmee rekening gehouden moet worden?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11
Ik neem aan dat deze gegevens als one-way hash worden opgeslagen. De exacte gegevens opslaan zou veel te veel ruimte in beslag nemen, en is ook overbodig.

• kris_112
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06-2024
Het lijkt me sterk dat deze gegevens opgeslagen worden als een hash. De gegevens worden gescand. En hoe goed je scanner ook is, het lijkt me sterk dat deze scan elke keer exact hetzelfde plaatje oplevert (stom voorbeeld: er zit een miniscuul vlekje op de lens wat er vroeger nog niet zat). Als de scan niet precies overeen komt levert levert de hash van de scan ook een compleet andere waarde op en dat kan niet de bedoeling zijn.

Heb er verder weinig over kunnen vinden op internet, behalve dit document over hoe de FBI fingerprint-gegevens uitwisselt.