Advies studenten PC gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Beste allemaal,

ik ga over een paar maandjes op kamers, en nou mocht ik van mijn ouders een leuk PC'tje uitzoeken. ze hebben het er niet nadrukkelijk bij gezegd, maar ik verwacht zo rond de €1250 uit te mogen geven.
Na wat geneus bij Dell blijkt dat mijn wensen wat hoog liggen :P.

ik zoek een pc die:
- in ieder geval 3 jaar mee kan zonder erg achter te lopen
- redelijke tot goede grafische prestaties levert
- niet te duur is

welke leverancier (of computer, als jullie tijd over hebben ;)) raden jullie mij aan, of zijn deze eisen te hoog voor de hoeveelheid geld die ik te besteden heb?

met vriendelijke groet,
Dirk

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-01 23:12
Koop een computer totaal. En aanschouw wat voor een wonderlijke systemen er zijn voor €1250 8)

[ Voor 59% gewijzigd door Pkunk op 07-06-2005 10:33 ]

Hallo met Tim

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-12-2025

• samo
  • Laatst online: 20:49

samo

yo/wassup

je zegt zelf al rondgekeken te hebben, maar heb je ook al bij de pricewatch/shopsurvey gekeken? Daar staan veel winkels en op de website kan je al veel vinden.
Verder zeg je bij Dell wel dingen gezien te hebben. Wat vond je daarvan? Wat beviel je wel/niet?
Ook weet ik natuurlijk niet of jij hardware kennis hebt, en of het dus bijvoorbeeld haalbaar is voor jou om zelf te upgraden na verloop van tijd.
Ook is het allemaal afhankelijk wat je van plan bent te doen met de pc. Spelletjes, altijd het nieuwste... Welke opleiding je gaat doen? (systeem beheer, 3d design?)
Lees nog eens de registratievoorwaarden en FAQ's en Policy's door zou ik zeggen.

[ Voor 33% gewijzigd door samo op 07-06-2005 10:40 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

ik denk dat dit topic ook snel op slot gaat

laat zien wat je zelf hebt uitgezocht.

bijv:google,pricewatch,mycom,computerland.
laat zien dat je zelf initiatief hebt genomen om het een en andere uit te zoeken.

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:11
Het is natuurlijk onmogelijk om na 3 jaar niet achter te lopen op de huidige generatie :P

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2025
Wil je echt een pc of een laptop? tegenwoordig heb je ook al schitterende aanbiedingen in laptops en voor op kamers te gaan is dat toch redelijk gemakkelijk, neemt niet veel plaats in, en kan je in het weekend makkelijk mee naar huis nemen... :)

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

• samo
  • Laatst online: 20:49

samo

yo/wassup

voil schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:35:
Het is natuurlijk onmogelijk om na 3 jaar niet achter te lopen op de huidige generatie :P
Maar het is natuurlijk wel mogelijk na 3 jaar nog een degelijk en werkende pc te hebben, die mee kan met de meeste applicaties.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• d0rk
|:( srry mensen... ben redelijk nieuw hier, en weet mn weg nog niet helemaal te vinden... dus mods... gooi dr aub een slotje op, en gooi de sleutel weg...
toch nog bedankt voor jullie hulp,en de volgende x zal ik beter jullie voorwaarden lezen O-)

[ Voor 8% gewijzigd door d0rk op 07-06-2005 10:40 ]

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 07:44
misschien ook een idee om te kijken naar laptops ok is wat duurder levert in op grafisch maar je hebt m vooral nodig voor school enzo spellen zijn bijzaak lijkt mij. Kun je dat ding ook at school/ouders/trein gebruiken

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
d0rk schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:39:
|:( srry mensen... ben redelijk nieuw hier, en weet mn weg nog niet helemaal te vinden... dus mods... gooi dr aub een slotje op, en gooi de sleutel weg...
toch nog bedankt voor jullie hulp,en de volgende x zal ik beter jullie voorwaarden lezen O-)
Je doet je naam dan toch wel eer aan :P :+

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:34
Even BBG doorworstelen :7 zoals hierboven ook genoemd word.
MAar je loopt eigenlijk gelijk al achter met dual core en videokaarten als G70

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• d0rk
deze reacties waren eigenlijk wat ik zocht (muv de zucht hier en daar ;)). gewoon namen waar ik naar kan zoeken... we hebben nooit anders gedaan dan bij Dell kopen, en ik ben op Hardware gebied gewoon een groentje, dus met namen als computer totaal, pricewatch/shopsurvey, mycom en computerland kan ik iig iets doen :)

@samo-arne(1):
ik ga WO informatica studeren...
de hardwarekennis moet er dus binnenkort wel komen.
Op Dell beviel mij de overzichtelijkheid van wat je ging kopen, wat me niet beviel was:
a) de prijs
b) de beperkte keus

@Samo-arne(2):
dat was inderdaad wat ik bedoelde

@Bat266:
deze optie is al verworpen, het plan is nu om een oude laptop (c.q. een typmachine op batterijen) ergens vandaan te vissen voor een leuk prijsje, en deze in de collegezalen en thuis te gebruiken, en dan de desktop te gebruiken als opslag, voor grotere projecten en om af en toe een spelletje op te spelen....

@Predje
cker :D

nogmaals, sorry voor mijn n00b-gedrag. als jullie me zoeken, ik zit in een hoekje van dit forum me te schamen ;)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
die zucht was wel een van de betere replies. Dus nogmaals
http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide

En dan om precies te zijn: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2005

1200 euro en een perfect pc :)

[ Voor 31% gewijzigd door We Are Borg op 07-06-2005 11:02 ]

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Ik vind de onbenullige vraag van de topic starter wel wat schattigs hebben. Zou hij ook op www.hookers.nl de vraag stellen hoe je moet neuken?

Even serieus maar off-topic, het lijkt wel of dit soort "nieuwe pc" vragen steeds vaker voorkomen tegenwoordig. De topic starter is hier in ieder geval genoeg op weg geholpen en ik wens hem veel succes. Met wo informatica zal hij later met veel verwondering terugkijken op zijn eerst GoT post.

[ Voor 57% gewijzigd door _Oldie_ op 07-06-2005 11:07 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
De topicstart voldoet idd sowieso niet, maar enkele reacties hadden ook wel achterwege mogen blijven.

Mensen, plaats dan een TR (wat een enkeling dan ook gedaan heeft) i.p.v. hier een puf, steun, zucht post te plaatsen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.