[CSS] flikkeren

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Na het vervangen van normale hovers (img1 vervangen door img2) door 1 plaatje (en coordinaat background-position verplaatsen), blijven er toch 1 of 2 pc's hier, waar toch nog steeds een flikkering te zien is als je hovert.

Het betreft 10 pc's, dezelfde uitvoering, windows XP en nieuwste IE.
Iemand die een idee heeft waar dit aan kan liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Vinzzz243 op 07-06-2005 10:32 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rendering issue. Ben er daarom vanaf gestapt om img te swappen, maar alleen de background-position aan te passen.

Mijn background plaatje beslaat dan beide delen: http://BtM.HereJezus.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 07-06-2005 10:27 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Heb je misschien een voorbeeld..
Ik persoonlijk snap niet helemaal wat je bedoelt.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
BtM909 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:27:
Rendering issue. Ben er daarom vanaf gestapt om img te swappen, maar alleen de background-position aan te passen.

Whaha, nooit aan gedacht.. lijkt me idd wel een hele goede oplossing.. Zeker ook omdat hij dan ook meteen de 'hover' preload.

• Vinzzz243
BtM909 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:27:

Maar dit zeg ik toch in mijn 1e zin :) Ik doe die positioning ook al, toch nog flikkering (op paar pc's)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16

crisp

Devver

Pixelated

background swapping (ook enkel het aanpassen van de background-position) is een ramp in IE. Image-swapping is juist wel de oplossing ism preloading (tenzij de gebruiker caching helemaal uit heeft staan).

Intentionally left blank

Verwijderd

geen js dingen aan het doen (de actie met een className change uitvoeren ofzo)?

het is dus wel echt een puur css ding? heb je een stukje css code anders misschien?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vinzzz schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:31:
[...]

Maar dit zeg ik toch in mijn 1e zin :) Ik doe die positioning ook al, toch nog flikkering (op paar pc's)
Ehm |:( lezen is ook een vak :) Ik heb dit probleem met IE met image swapping (zonder preloading ;)) gehad. Dacht meteen dat jij dat ook zo deed.

Moet er nog eens achteraan, welke situatie wel / niet goed werkt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Vinzzz243
crisp schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:33:
background swapping (ook enkel het aanpassen van de background-position) is een ramp in IE. Image-swapping is juist wel de oplossing ism preloading (tenzij de gebruiker caching helemaal uit heeft staan).
dan zou een combi ook moeten werken. Background-positioning switchen en toch het img preloaden?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Vinzzz schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:42:
[...]

dan zou een combi ook moeten werken. Background-positioning switchen en toch het img preloaden?
nope, dat werkt helaas niet in IE

Intentionally left blank

• Vinzzz243
hmm jammer, hoe verklaar je dan dat t bij 8/10 pc's wel goed gaat en net 1 of 2 niet :D of behoort dat tot de wondere IE wereld

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Of heb je misschien op die 2 pc's bij de internet opties aanstaan dat hij iedere keer moet controleren of er een nieuwe versie is van de pagina?

Extra > Internet Opties > Tablad Algemeen > Tijdelijke Internet bestanden en dan de instellingen > Staat die op elk bezoek aan de pagina?

En anders heb je misschien nog wat aan deze pagina: http://www.fivesevensix.com/studies/ie6flicker/

[ Voor 36% gewijzigd door IschaGast op 07-06-2005 10:56 ]

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Hier staat ook heel mooi uitgelegd hoe je het kan voorkomen. IE doet wel vaker rare dingen waar geen verklaring voor is, en gelukkig zijn er vaak ook goede oplossingen :)

• Vinzzz243
IschaGast schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:53:
Of heb je misschien op die 2 pc's bij de internet opties aanstaan dat hij iedere keer moet controleren of er een nieuwe versie is van de pagina?

Extra > Internet Opties > Tablad Algemeen > Tijdelijke Internet bestanden en dan de instellingen > Staat die op elk bezoek aan de pagina?

En anders heb je misschien nog wat aan deze pagina: http://www.fivesevensix.com/studies/ie6flicker/
Ik ga het checken...
Iedere pc hetzelfde ingesteld, namelijk AUTOMATIC
chris schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:05:
Hier staat ook heel mooi uitgelegd hoe je het kan voorkomen. IE doet wel vaker rare dingen waar geen verklaring voor is, en gelukkig zijn er vaak ook goede oplossingen :)
No offence, maar heb je het topic gelezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vinzzz243 op 07-06-2005 11:10 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Vinzzz schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:52:
hmm jammer, hoe verklaar je dan dat t bij 8/10 pc's wel goed gaat en net 1 of 2 niet :D of behoort dat tot de wondere IE wereld
IE heeft een patent op vage bugs ja :P

Intentionally left blank

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Vinzzz schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:09:
No offence, maar heb je het topic gelezen :)
Het topic wel, alleen de OP niet goed gelezen. Nou ja, het blijft een leuk artikel :D

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-04 21:15
bij het zien van de topic dacht ik ff <blink>this</blink> :)
Pagina: 1