Interracial relationships? Hoe sta je daartegenove

Pagina: 1
Acties:
  • 3.773 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een gevoelige topic, maar na de vele topics over integratie ed de laatste tijd, zit ik hier toch wel mee.

Hoe staan jullie tegenover "Interracial Relationships"? Ik ken het nederlands woord daarvoor niet.. interrassiale relaties?

Zouden jullie iemand daten/trouwen die van een ander afkomst is dan jij?
Ik ben zelf aziatisch, en ik zou ook alleen met aziatische vrouwen willen daten.

Niet zozeer omdat ik andere rassen "minerwaardig" of zo vinden, maar gewoon, omdat ik me niet aangetrokken voelt tot hen.
Tuurlijk vind ik ook wel leuk om naar por... ehm.. documantaires te kijken met performers met een andere huidskleur dan de mijne, maar ik zie mezelf niet zo snel met een niet-aziatisch persoon een langdurig relatie aangaan.

Het gaat mij niet zozeer om huidskleurverschillen, maar omdat ik vind dat er toch een flink groot cultuurverschil tussen ons zou zitten.
Het is dan moeilijk om een belangrijk deel van mijn eigen identiteit te houden.

Ik keur intterrassiale relaties niet af of zo, maar het valt me wel heel vaak op en ik heb toch de neiging om te denken dat die relaties niet zo lang kunnen worden behouden....

Jullie meningen en eigen ervaringen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik ben er niet tegen. Leven en laten leven.

Maar toch heb je al door familie en zo meer mensen van je eigen 'ras' om je heen, en automatisch zit je dus al meer in de kennisen- en vriendenkring die ook voor een groot deel uit dat 'ras' bestaat. En da's een potentiële partner-groep .. dus ik denk dat de meeste mensen toch bij hun 'ras' blijven. Doe je dat niet : ook goed. Be happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8851

Ik val niet op zwarte vrouwen en aziatische vrouwen trekken me ook niet speciaal aan maar ik vind wel dat het kan. Waarom niet? Het zijn toch gewoon 2 mensen die verliefd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 22:23 schreef HlpDsK het volgende:
Ik ben er niet tegen. Leven en laten leven.

Maar toch heb je al door familie en zo meer mensen van je eigen 'ras' om je heen, en automatisch zit je dus al meer in de kennisen- en vriendenkring die ook voor een groot deel uit dat 'ras' bestaat. En da's een potentiële partner-groep .. dus ik denk dat de meeste mensen toch bij hun 'ras' blijven. Doe je dat niet : ook goed. Be happy :)
Mijn vriendenkring bestaat toch veelal uit mensen van mijn 'ras'. Mijn vriendin is ook van mijn 'ras'.
Ik hou mijn prive, werk, school ook helemaal gescheiden. Vanwege interesseverschillen denk ik toch meer.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

nou Flamez maakt het niet uit
ik heb zelf relaties gehad met dames van nederlandse, indonesische,surinaamse ,antilliaanse, turkse en gemengde afkomst en het is allemaal even lekker hoor, dat kan ik je garanderen :P :9 >:)
en bij allemaal heb je hetzelfde gezeik met je schoonouders dus dat maakt ook weinig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 22:51 schreef Flamez het volgende:
nou Flamez maakt het niet uit
ik heb zelf relaties gehad met dames van nederlandse, indonesische,surinaamse ,antilliaanse, turkse en gemengde afkomst en het is allemaal even lekker hoor, dat kan ik je garanderen :P :9 >:)
en bij allemaal heb je hetzelfde gezeik met je schoonouders dus dat maakt ook weinig uit :)
OKEEEE.... maarre... zie jij misschien nog een langdurend relatie met een van hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Waarom zou je hier als nuchter mens op tegen zijn? Krijgen we dan weer van die KKK-nonsense?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb zelfs een extra aangetrokken gevoel bij sommige buitenlandse vrouwen.

waarom .. uitstraling...dat mis je bij veel Nederlandse meiden...

En de cultuur verschillen...tja dar is wel mee te leven... geven en nemen remember..

Ach ik zou niet in zien waarom het niet kan

tenslotte zouden we allemaal afstamemn van god he of van adam en eva |:(

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 20:31

koornee

3!

alles is best zolang beide partijen het er mee eens zijn.

ik heb er nix op tegen hoor.
leven en laten leven

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 22:58 schreef Mr_Atheist het volgende:
Waarom zou je hier als nuchter mens op tegen zijn? Krijgen we dan weer van die KKK-nonsense?
Wie zeg dat ik hier tegen ben? Ik vind het allemaal best, als zij het maar leuk vinden. Ik zou mijn kinderen (als ik die wil natuurlijk :) ) ook zeker niet tegenhouden.

Ik zeg alleen. Als ik zo'n koppel zie, dan let ik daar meer op, en ga ik denken "zouden zij nou later ook echt bij elkaar blijven?".

Ik heb gewoon mijn twijfels daarbij.
Maar ja... waarschijnlijk behoor ik tot de uitgestorven jeugd die nog een beetje aan de toekomst denkt....
Ik ben niet zo iemand die een "relatie" aanga, just for the moment. Zoals ik bij zoveel van mijn vrienden zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
wise men die atlhonkmf haha

Tja het is altijd maar de vraag de culturen niet botsen... kan altijd... tja en als familie en alles er negatief tegen overstaat dan is het ook moeilijk.

Maar tegenwoordig zijn er steeds meer mogelijkheden. alles kan tegenwoordig.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6180

Moet zeker kunnen. Kijk dat er wel eens cultuurverschillen bestaan waar men niet mee kan leven is heel goed mogelijk.

Maar dan zou je onderscheid maken in cultuur en niet zozeer in ras. Aziatisch is een groot begrip. Een Chinees heeft een andere cultuur achtergrond dan een Philipijn. Toch? :) Maar we blijven allemaal 1 ding (eigenlijk 2):

"Mensen" (Voor de tweakers die niet wakker zijn: een Tweaker is ook een mens :P )

(dat 2e is dat we allemaal stervelingen zijn)

Slotconclusie: Interracial Relationships? No problems with me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

'k Heb al 6 maanden met m'n (hindustaanse) vriendin..

Er zijn soms inderdaad wat geschillen wat betreft cultuur enzo, maar dat is niets wat echt een probleem zou kunnen vormen.. 'k Denk dat als je echt van elkaar houdt, je zelfs de grootste cultuurverschillen kunt overwinnen.
Als ik bij mezelf na ga wat ik belangrijker vindt, cultuur of liefde, dan ga ik toch zeker voor de liefde hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Ik ben zelf een echte nederlandse "KaasKop"
maar ik val op aziatische vrouwen. Moet dus allemaal kunnen.

Het enige probleem vind ik wel dat je met sommige culturen ziet dat de mannen wel gewoon een nederlandse vrouw
(of minares) mogen hebben maar zodra een vrouw uit dezelfde cultuur een nederlandse man ontmoet er grote problemen ontstaan vanuit de familie.

Die mannen mogen dus wel mijn zusje hebben maar ik niet hun zusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 27-05 10:37

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

No problems.....
Kep zelf een kwart-indonesische vriendin... ben zelf (voor zover ik weet) 100% nederlands.... Ik kan enorm genieten van het uiterlijk van veel verschillende 'rassen' mensen... nederlands, koreaans, indonesisch, afro-amerikaans, spaans.... noem maar op... Een beetje afwisseling kan geen kwaad in mijn ogen... Wat op zich wel jammer is... als je aan rassenmenging doet, zal na verloop van tijd (VEEEEEEEEL jaren) het verschil in rassen verdwijnen.... dat is het enige wat ik jammer vind... maar dat is een gedachte die niet tegen je hart in mag gaan... het heeft immers ook een voordeel.. rassendiscriminatie kan dan niet meer bestaan :)

edit:

tiepvaut (grammatica)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16597

Geen probleem, cultuurverschillen kom je denk ik wel uit, kwestie van praten en acceptatie meestal.

Persoonlijk zie ik mezelf (blank) niet zo snel met echt donkere meisjes lopen, maar ja, dat komt omdat ik dr gewoon zo weinig ken :) Als ze lief is en humor heeft dan mag ze superzwart zijn. Heb ook aziatische vriendinnetjes gehad, niet in nederland dan. Buitenlandse meisjes hebben meer karakter dan nederlandse, maar das mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:38

winnie

de poes...

Mijn pa is aziatisch, mijn ma rotterdams. Gaat prima samen. Ik zie meer echtscheidingen bij geheel blanke relaties.
Overigens vraag ik me af waarom je extra op gemengde relaties zou moeten letten.
Stel je voor dat je een gehandicapte (blind of doof ofzo) als collega hebt. Dan ga je toch ook niet extra opletten of die wel zijn werk goed doet? Anders zijn hoeft niet per definitie te betekenen dat het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

niets mis mee toch??
Op donderdag 11 januari 2001 23:37 schreef Dracul het volgende:Ik ben zelf een echte nederlandse "KaasKop"
maar ik val op aziatische vrouwen. Moet dus allemaal kunnen.

Het enige probleem vind ik wel dat je met sommige culturen ziet dat de mannen wel gewoon een nederlandse vrouw
(of minares) mogen hebben maar zodra een vrouw uit dezelfde cultuur een nederlandse man ontmoet er grote problemen ontstaan vanuit de familie.

Die mannen mogen dus wel mijn zusje hebben maar ik niet hun zusje.
hier kan ik nu ook echt pissed om worden om dat soort dingen ik snap dat echt niet

net als sommige japanners, die dan ook niets maar helemaal niets met koreanen te maken willen hebben en meer van dat soort ongein ik snap er geen reet van

wat dat betreft vind ik nederland gelukkig een beetje een ruimdenkend land op dat gebied

ik ben zelf van Koreaans bloed, maar het zou mij niet zoveel uitmaken van welk 'ras' mijn vriendin/vrouw zou zijn, als we maar gelukkig zijn samen :)

edit: mischien off topic

enige wat me irriteerd als ik op aziatische fora zit, is dat ze alles Zo ScHrIjVeN eN dAn LaPpEn TeKsT DaT wIl Je NiEt WeTen

en dan zie je een hele pagina vol met tekst die zo geschreven is |:(

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Laatst online: 09-06 21:53
ik heb geen enkel probleem met zogenaamd "andere soorten" mensen.... een van m'n beste vrienden valt op aziatische vrouwen (laat hem de foto zien van een knappe japanse meid, en hij kwijlt de foto bijna onder ;) )
zolang geen van beide partijen er moeite mee heeft (lijkt me niet, anders zou het geen relatie worden), zou ik niet weten waarom het niet zou mogen/kunnen. Zolang je elkaar accepteerd zoals je bent, kan *bijna* alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17605

Zelf ben ik blank, Brits,

ik val op meiden/vrouwen met uitstraling, liefst met tintje, asiatisch, in ieder geval met donker haar.

Mijn exen zijn Indonesisch en Thais.
Ik kan er niks aan doen, er zijn gewoon bepaalde types, als ik die zie, dan......
BAM, ga ik ervoor, mooi toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

offtopic:
Bestaan er ook aziatische fora? Zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12445

ben er niet tegen, maar val zelf op blanke vrouwen, dus bij mij zal het niet snel gebeuren(zeg nooit nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Laatst online: 02-04 11:01

lawnmower

Elvis lives..

Ik zou ook liever een nederlandse vrouw hebben, ook niet omdat ik het ras niet mag, maar zuiver uit cultuur verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 12 januari 2001 09:33 schreef winnie het volgende:
offtopic:
Bestaan er ook aziatische fora? Zo ja, waar?
ja maar ik zit voornamelijk op koreaanse muziek fora en dergelijke

www.saehoon.com
www.koreanpride.com :)
www.soompi.com -> voornamelijk muziek

daar zitten veen aziaten en voertaal is engels, maar op saehoon zit ook een forum waar alleen hangul wordt getypt/gesproken

edit: zitten voornamelijk pubers en enkele wat oudere jongeren, dus meestal niet al te hoog niveau, dus je bent gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Nooit gebeuren.. gedurfde uitspraak :) liefde kent geen grenzen remember ;)

Maaruh ik zou JUIST iemand van een andere cultuur willen.

Denk dat je relatie dan meer gesprekstof heeft en dergelijke en dus waarschijnlijk ook meer diepgang etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 12 januari 2001 10:00 schreef Capoeiristas het volgende:
Nooit gebeuren.. gedurfde uitspraak :) liefde kent geen grenzen remember ;)

Maaruh ik zou JUIST iemand van een andere cultuur willen.

Denk dat je relatie dan meer gesprekstof heeft en dergelijke en dus waarschijnlijk ook meer diepgang etc.
Maar denk je niet, dat er problemen ontstaan als er kindern komen of met een bruiloft e.d.

Want vooral met dergelijke activiteiten komen cultuurverschillen boven door de verschillende tradities en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13903

Mijn ex is van geboorte indonesisch, maar is na drie maanden geadopteerd door mensen hier in Nederland. Zij is dus opgegroeid in Nederland en heeft daarom de cultuur ook. Alleen haar uiterlijk is 100% indonesisch.

Dan ontdek je eigenlijk hoe rechtlijnig sommige mensen denken:
"Ze kan zeker wel goed koken he?"
"Is ze Moslim :?" (Volgens mij zijn de meeste Indonesische mensen Boeddhist of Christen..)
"Mag ze wel sex voor het huwelijk"
"Praat ze thuis ook Nederlands?"

Dom eigenlijk hé? Gewoon niet verder kijken als hun neus lang is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 10:03 schreef happy het volgende:

[..]
Maar denk je niet, dat er problemen ontstaan als er kindern komen of met een bruiloft e.d.

Want vooral met dergelijke activiteiten komen cultuurverschillen boven door de verschillende tradities en gebruiken.
Tja ik geloof nog steeds dat de basis van een goede relatie o.a. praten is.
Dus als je bijv. gaat trouwen dan heb je er al over gesproken en dan weet je precies wat elkaars wensen zijn.

De familie zal ook wel inzien dat er 2 culturen zijn en dat er compromies zullen moeten worden gesloten.

Misschien is het juist wel x-tra leuk als 2 culturen op zo'n manier samen feest vieren.

Tja als de familie het niet inziet dan zal het op een of andere manier toch recht getrokken moeten worden.. dat kan wel moeilijks zijn maar dat moet gewoon te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Hmm een buitenlandse meid? Dat ze niet uit Nederland komt vind ik niet erg, maar voel me niet aangetrokken tot aziatische- of afrikaanse meiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 12 januari 2001 10:07 schreef Ohjajoh het volgende:
Mijn ex is van geboorte indonesisch, maar is na drie maanden geadopteerd door mensen hier in Nederland. Zij is dus opgegroeid in Nederland en heeft daarom de cultuur ook. Alleen haar uiterlijk is 100% indonesisch.

Dan ontdek je eigenlijk hoe rechtlijnig sommige mensen denken:
"Ze kan zeker wel goed koken he?"
"Is ze Moslim :?" (Volgens mij zijn de meeste Indonesische mensen Boeddhist of Christen..)
"Mag ze wel sex voor het huwelijk"
"Praat ze thuis ook Nederlands?"

Dom eigenlijk hé? Gewoon niet verder kijken als hun neus lang is..
dat is idd het enige waar ik me af en toe aan erger, het lijkt wel of de enige aziaten die mensen kennen chinezen zijn :?

sommige mensen gaan er van uit oh ik ben een spleetoog dus ik ben een chinees |:(

kijk dat je het verschil niet ziet daar kan ik in komen, maar vraag het dan als je het niet zeker weet en kom niet als een ezel over door ergens over te lullen en dan vervolgens van mij een antwoord te krijgen van 'dat zou ik niet weten, want ik ben koreaans' kijk dan zijn ze meteen :? en houden ze op met ook maar enkel gespreksstof te zoeken.

cultuur verschil is leuk :) 2 trouwfeesten (of whatever) in mijn eerdere post zei ik dat nederland wel ruimdenkend is, maar natuurlijk zijn er ook kortzichtige mensen |:( maar die heb je 'gelukkig' overal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het maakt mij ook niet uit, en als er ouders/cultuur/regels van het geloof tegen zijn. Dat los je dan lekker samen op..

Als een relatie met mij voor een vrouw betekent dat ze niet meer thuis mag slapen, dan moeten we daarvoor een oplossing zoeken.
Hetzelfde geld voor kwade ouders en killer-on-the-loose-broers.

//reactie op Bokkie
Een huisgenoot van mij met een completer Friese voor en achternaam, ziet eruit als een volbloed Chinees, zijn vader is Indonesisch en zijn moeder Chinees, daarom moest zijn ouders ook indonesie uit onder het bewind van Soeharto, die dus ook tegen "Interracial" relaties was. zijn opa is Nederlands, vandaar zijn Friese naam en zijn Oma is dan weer indonesisch. Snap je het nog? Waar ik naar toe wil is dat veel mensen bij hem echt in war raken om dat hij een:
- Nederlandse naam heeft
- Chinees uiterlijk
- Indonesisch accent.

Joh, over 100 jaar is het de wereld door elkaar gemixt..:)
//reactie op Bokkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 12:39
hahaha..

Ik sta er ook helemaal open voor. :)

Liefde maakt gelukkig blind hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15692

Ben 't volledig met Sigma eens zie vorige page.

Voel mij ook meer aangetrokken tot vrouwen met een ander kleurtje/afkomst dan de mijne. In sommige gevallen moet je allebei wat spa rood/blauw bij de wijn doen m.b.t. bep. gewoontes/gebruiken enzo. En juist dat maakt het voor mij extra interessant. Wat is er mis met bijvoorbeeld geen sex voor het huwelijk of een ander geloof? Wanneer je daadwerkelijk om elkaar geeft zijn het vaak maar kleine offers die je moet brengen.

Ik ben nu overigens alweer bijna 4 jaar toch zeer gelukkig met een nederlandse schone O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 12 januari 2001 10:22 schreef Ohjajoh het volgende:
Het maakt mij ook niet uit, en als er ouders/cultuur/regels van het geloof tegen zijn. Dat los je dan lekker samen op..

Als een relatie met mij voor een vrouw betekent dat ze niet meer thuis mag slapen, dan moeten we daarvoor een oplossing zoeken.

//reactie op Bokkie
Een huisgenoot van mij met een completer Friese voor en achternaam, ziet eruit als een volbloed Chinees, zijn vader is Indonesisch en zijn moeder Chinees, daarom moest zijn ouders ook indonesie uit onder het bewind van Soeharto, die dus ook tegen "Interracial" relaties was. zijn opa is Nederlands, vandaar zijn Friese naam en zijn Oma is dan weer indonesisch. Snap je het nog? Waar ik naar toe wil is dat veel mensen bij hem echt in war raken om dat hij een:
- Nederlandse naam heeft
- Chinees uiterlijk
- Indonesisch accent.

Joh, over 100 jaar is het de wereld door elkaar gemixt..:)
//reactie op Bokkie
toon volledige bericht
jah ik heb koreaanse voornaam en nederlandse achternaam :) lekker verwarrend :P

maar waar ik op doelde is gewoon het generaliseren zoals van dan kan ze zeker wel goed koken, en ->oosters -> chinees

daar erger ik me soms aan, lang net altijd

en idd het sleutelwoord i swater bij de wijn, aanpassen, dat moet je altijd doen, of je vriendin/vriend nou van een andere cultuur is of niet, aanpassen is aanpassen :) dus ik snap het eerlijk gezegd niet helemaal,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Effe ter info: indonesie is een van de grooste islamitische landen (iets van 100 miljoen inwoners en de islam als staatsgodsdienst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15692

Oke, persoonlijk ervaar ik dat ik bij relaties met meisjes / vrouwen van een andere afkomst genoegen moet nemen met allebei wat meer water :) Het komt allemaal neer op >> respect <<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Ik ben zelf getrouwd met een Nederlandse vrouw die Chinese ouders heeft, en dus een Aziatisch uiterlijk.
Je zou dus kunnen zeggen dat ik er voor open sta, maar dat vind ik zo'n rare opmerking. Het is niet zo dat ik speciaal op zoek ben geweest naar een relatie met iemand die niet van mijn ras was/is, maar de vrouw waarmee ik getrouwd ben vond/vind ik gewoon het leukst.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn relatie duurde anderhalf jaar met dat vrouwtje (ze is 1.60..), en ik heb haar leren kennen bij mij in huis waar zij woonde. We zijn ook nog eens een keer naar zo'n asian party geweest in Amsterdam, maar daar heb je ook van die rare kwasten die eerst in het japans tegen mijn ex gaan lullen die dan alleen maar vragend kan kijken (:?) en daarna in het Nederlands tegen mij. |:(
(Dit zijn overigens opvallend genoeg alleen "Nederlandse" Japanners die hier geboren zijn.)

Terwijl ze het beter andersom kunnen doen omdat ik Japans leer vanwege mijn interesse voor Japanse tatoeages (Je moet toch de boeken kunnen lezen.. 8-))

* Anoniem: 13903 vindt wel dat de Japanse mensen hele coole en vooral dure restaurants hebben..lekker met die messen zwaaien.!![img=15,15]i&#047;s&#047;shiny.gif[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Valt me op dat de meeste mensen het hier alleen hebben over partners van een ander ras/huidskleur, en niet zozeer ander geloof.

Ik zit zelf met een redelijk probleem. En da's namelijk dat ik een Marokkaanse vriendin heb. Ze is hier niet geboren maar praat gewoon perfect Nederlands en zit nota bene op een Christelijke scholengemeenschap. Maar toch mag ze van d'r ouders dus geen vriend (en dus vanzelfsprekend al HELEMAAL geen sex voor het huwelijk) aangezien ze moslim is. Ik heb nou zo'n 4 weken met d'r en we hebben niks meer gedaan dan alleen zoenen, en meer zal d'r ook nie gebeuren. Ze heeft gewoon s**** aan d'r ouders wat dat betreft, en dat mag ik wel. Maar als die ouders erachter komen... tsja, dan zitten we dus allebei met een serieus probleem :( wat dat precies inhoud wil ik niet over nadenken, maar het gaat vast niet leuk zijn. En dat is dus juist iets waar ik me echt super aan erger. Islamitische jongens mogen wel alles flikken met Nederlandse meisjes, maar als jij alleen maar naar hun zus kijkt, krijg je al problemen...dat vind ik gewoon niet kunnen. Gelukkig is haar broer redelijk normaal, die weet het, en die houd z'n bek d'r ook wel over. Maar het is gewoon jammer dat godsdienst nog zo vaak een bezwaar is, terwijl bv. interraciale relaties al gewoon geaccepteerd zijn.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 12 januari 2001 11:31 schreef nare man het volgende:
Valt me op dat de meeste mensen het hier alleen hebben over partners van een ander ras/huidskleur, en niet zozeer ander geloof.

Ik zit zelf met een redelijk probleem. En da's namelijk dat ik een Marokkaanse vriendin heb. Ze is hier niet geboren maar praat gewoon perfect Nederlands en zit nota bene op een Christelijke scholengemeenschap. Maar toch mag ze van d'r ouders dus geen vriend (en dus vanzelfsprekend al HELEMAAL geen sex voor het huwelijk) aangezien ze moslim is. Ik heb nou zo'n 4 weken met d'r en we hebben niks meer gedaan dan alleen zoenen, en meer zal d'r ook nie gebeuren. Ze heeft gewoon s**** aan d'r ouders wat dat betreft, en dat mag ik wel. Maar als die ouders erachter komen... tsja, dan zitten we dus allebei met een serieus probleem :( wat dat precies inhoud wil ik niet over nadenken, maar het gaat vast niet leuk zijn. En dat is dus juist iets waar ik me echt super aan erger. Islamitische jongens mogen wel alles flikken met Nederlandse meisjes, maar als jij alleen maar naar hun zus kijkt, krijg je al problemen...dat vind ik gewoon niet kunnen. Gelukkig is haar broer redelijk normaal, die weet het, en die houd z'n bek d'r ook wel over. Maar het is gewoon jammer dat godsdienst nog zo vaak een bezwaar is, terwijl bv. interraciale relaties al gewoon geaccepteerd zijn.
dan heb je geluk met die broer

ik weet wel dat toen ik op de middelbare school zat een gozer samen met zijn vrienden ff een gozer hebben gemept omdat hij met zijn zusje wat had :? (was moslim, en die gozer niet) flinke jongen hoor samen met je vriendjes iemand opwachten, daar :r ik dus echt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Misschien kort door de bocht of kortzichtig maar ik zie andere cultuur ook meteen als ander geloof.

Sowieso want ik heb sowieso al ander geloof.......... rare mix haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 12 januari 2001 11:31 schreef nare man het volgende:
*knip*
Kijk naar de topic titel het gaat om interraciale relaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik ben blij verrast dat de meeste forumgangers hier wel ruimdenkend zijn. In persoonlijke omgeving krijg ik juist de tegenovergestelde reacties.

Situatie: Een paar jaar geleden (was nog een puber zonder computer) liepen ik en een paar vrienden te shoppen, kwam er een chinees meisje aan met een Nederlandse vriend. Zij schijnt een oogje te hebben op een van mijn vrienden. Zeiden mijn vrienden "het is toch waar, omdat zij niemand van haar eigen ras kon krijgen, neemt ze maar een outsider"

Ik wist toen niet van wat ik moest denken, en zei toen ook maar niks van. Maar zat er al een tijdje mee. Na al die discussies over rascisme en zo, herinnerde ik me dat incident nog wel en daarom deze post.

Als ik nogmaals zo'n situatie zou ervaren zou ik dat meisje wel verdedigen omdat ik nu toch wel wist dat ik er volkomen achter sta. Als ze elkaar maar leuk vinden, wat maakt het dan uit wat derden ervan vinden.

Het lijkt trouwens wel alsof het resultaat van gemengde huwelijken de mooiste zijn. Nageslacht met gemengd bloed zien er vaak heel erg aantrekkelijk uit.
"The Best of two worlds" zoals die horloge-reclame beaamd. Jammer dat ie niet meer getoond wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 12 januari 2001 15:18 schreef athlonkmf het volgende:
Ik ben blij verrast dat de meeste forumgangers hier wel ruimdenkend zijn. In persoonlijke omgeving krijg ik juist de tegenovergestelde reacties.
[joke mode]

de forum gangers zijn nerds, en zoals je weet stellen wij nerds geen hoge eisen, als we maar een vriendin kunnen krijgen :D:P

[/joke mode]
Situatie: Een paar jaar geleden (was nog een puber zonder computer) liepen ik en een paar vrienden te shoppen, kwam er een chinees meisje aan met een Nederlandse vriend. Zij schijnt een oogje te hebben op een van mijn vrienden. Zeiden mijn vrienden "het is toch waar, omdat zij niemand van haar eigen ras kon krijgen, neemt ze maar een outsider"
:r:r |:( :r:r

ze kop d'r af GVD!!! :( als een van mijn vrienden dat zou zeggen is het geen vriend van me, en dat meen ik serious
Het lijkt trouwens wel alsof het resultaat van gemengde huwelijken de mooiste zijn. Nageslacht met gemengd bloed zien er vaak heel erg aantrekkelijk uit.
"The Best of two worlds" zoals die horloge-reclame beaamd. Jammer dat ie niet meer getoond wordt....
[bud reclame mode]

true true :)

[/bud reclame mode]

hmmz heb een ICQ vriendin uit new jersey, half italiaans, half native amerikan :9

edit:
hypocriecie (klote woord) komt ook wel vaak voor met betrekking tot dit onderwerp trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Situatie: Een paar jaar geleden (was nog een puber zonder computer)
EEN PUBER ZONDER COMPUTER??? Je zou je ouders moeten aanklagen. Jamal zat al achter de MSX toen ie 7 was :P

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Om nog ff op jou eerste berichtje terug te komen:
Op donderdag 11 januari 2001 22:15 schreef athlonkmf het volgende:
Ik ben zelf aziatisch, en ik zou ook alleen met aziatische vrouwen willen daten.
|:( Het is best wel raar dat er eigenlijk een onderscheid wordt gemaakt. Ik bedoel.. als je nu iemand tegen komt die perfect bij je past, maar die niet aziatisch is.. dan zou dat toch perfect samen gaan?
Niet zozeer omdat ik andere rassen "minerwaardig" of zo vinden, maar gewoon, omdat ik me niet aangetrokken voelt tot hen.
Je voelt je toch niet aangetrokken doordat iemand een bepaalde huidskleur heeft of zo? Maar omdat iemand iets speciaals heeft. Ik kan bijvoorbeeld wel stellen dat ik over het algemeen minder op mensen val die een Afrikaans uiterlijk hebben, maar er zijn ook mensen bij met een Afrikaans uiterlijk... :9~
Het gaat mij niet zozeer om huidskleurverschillen, maar omdat ik vind dat er toch een flink groot cultuurverschil tussen ons zou zitten.
Het is dan moeilijk om een belangrijk deel van mijn eigen identiteit te houden.
Als je in Nederland bent op gegroeid dan zal het cultuurverschil tussen jou en iemand anders die in Nederland is opgegroeid minder groot zijn dan wanneer je zou daten met iemand uit Korea.
Ik keur intterrassiale relaties niet af of zo, maar het valt me wel heel vaak op en ik heb toch de neiging om te denken dat die relaties niet zo lang kunnen worden behouden....
Kben precies vandaag al 61 maanden met mijn vriendin, nu vrouw samen. Natuurlijk zijn er zo onze probleempjes, maar die heb je overal.
Jullie meningen en eigen ervaringen?
Zie boven :)
edit:
Van mijn vriend maar ff vriendin gemaakt :)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 15:38 schreef Jamal het volgende:
[..]
|:( Het is best wel raar dat er eigenlijk een onderscheid wordt gemaakt. Ik bedoel.. als je nu iemand tegen komt die perfect bij je past, maar die niet aziatisch is.. dan zou dat toch perfect samen gaan?
[..]
Je voelt je toch niet aangetrokken doordat iemand een bepaalde huidskleur heeft of zo? Maar omdat iemand iets speciaals heeft. Ik kan bijvoorbeeld wel stellen dat ik over het algemeen minder op mensen val die een Afrikaans uiterlijk hebben, maar er zijn ook mensen bij met een Afrikaans uiterlijk... :9~
[..]
Hmm... hoe zou ik dit moeten uitleggen zonder voor rascist gebrandmerkt te worden...
Het is niet zo zeer dat de huidskleur of zo, maar de cultuur en achtergrond dat daar bij komt kijken.

Ik ben wel in nederland opgevoed en opgegroeit, maar 80% van mijn identiteit is nog steeds aziatisch/chinees. Daar ben ik trots op.
Als ik mijn leven met iemand wil delen, kan en wil ik de die 80% niet weglaten. Dat betekent dat de kans dat we compatible zeer klein is, en dus verlies de tegenpartij die niet aziatisch is ook hun appeal voor mij.
Als je in Nederland bent op gegroeid dan zal het cultuurverschil tussen jou en iemand anders die in Nederland is opgegroeid minder groot zijn dan wanneer je zou daten met iemand uit Korea.
[..]
Ik kom niet van Korea, maar ik begrijp wat je bedoeld.
Maar ook al ben ik hier opgevoed, mij werd ook de chinese cultuur bijgebracht. En daar ben ik nou juist het meest trots op.
Ik voel me thuis bij beide culturen.
Best of two world he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 15:38 schreef Jamal het volgende:
[..]
[..]
Vergeten hier wat op te zeggen.
Tuurlijk, als ik iemand tegenkom die perfect bij me pas, maar niet aziatisch is, dan zou ik ook geen nee zeggen.
Maar de kans dat dat gebeurt is nou eenmaal nihil.... En ik heb al een hele knappe vriendin :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Vergeten hier wat op te zeggen.
Tuurlijk, als ik iemand tegenkom die perfect bij me pas, maar niet aziatisch is, dan zou ik ook geen nee zeggen.
En ik heb al een hele knappe vriendin :9
Kijk.. nu komt de aap uit de mouw.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Ik ben wel in nederland opgevoed en opgegroeit, maar 80% van mijn identiteit is nog steeds aziatisch/chinees. Daar ben ik trots op.
Dat kan ik niet helemaal volgen, als je in Nederland bent geboren dan heb je voor 100% een Nederlandse identiteit. (De Nederlandse identiteit is zeer uitgebreid en divers :) )
Als ik mijn leven met iemand wil delen, kan en wil ik de die 80% niet weglaten.
Dat betekent dat de kans dat we compatible zeer klein is, en dus verlies de tegenpartij die niet aziatisch is ook hun appeal voor mij.
Dan kijk je dus alleen naar uiterlijk [neem ik aan]:
Het kan zijn dat iemand met en NIET aziatisch uiterlijk, aziatisch is opgevoegd en iemand die wel een aziatisch uiterlijk heeft NIET aziatisch is opgevoed. Dan zou die eerste toch beter bij je passen...
DAT KAN JE AAN DE BUITENKANT NIET ZIEN

Maar aan al jouw opmerkingen blijkt dus dat je zelf niet open staat voor een I.R. relatie.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

Op vrijdag 12 januari 2001 15:26 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]
[joke mode]

de forum gangers zijn nerds, en zoals je weet stellen wij nerds geen hoge eisen, als we maar een vriendin kunnen krijgen :D:P

[/joke mode]
hhahahaaa rotflamoedgeerewwww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 12 januari 2001 16:00 schreef athlonkmf het volgende:
Kan ik ook niet helemaal volgen. Jij bent het, dus jij zegt het en wij moeten het maar aannemen, maar volgens mijn ervaring is er een HUGE verschil tussen aziatische vrouwen in nederland en aziatische vrouwen in azie.

De verwesterde aziatische vrouw heeft nog steeds dat aziatische uiterlijk, maar het cultuurverschil met een nederlander is niet zo groot. "80% van mijn identiteit..." lijkt me overdreven, maar nogmaals, als jij het zegt......

De 'aziatische aziaat' kan wel met recht trots zijn op zijn/haar achtergrond/identiteit/ras. Want daar is hij/zij opgegroeid, met alle goede/slechte dingen erbij. Dus niet de echte aziaat uithangen in luxe nederlandje.

Ben je veel naar 'je eigen land' geweest? Spreek je ook nog chinees? Zo ja, dan snap ik dat je 80% noemt, helemaal terecht, zo nee, dan ben jij -even plat gezegd- als je in china komt net zo'n stomme (rijke!) toerist als ik.

In Azie heerst veel meer dan in nederland een werkmentaliteit, wat mij persoonlijk aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

horloge-reclame
Meeen, die redhead was geil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 16:19 schreef Jamal het volgende:

[..]
Dat kan ik niet helemaal volgen, als je in Nederland bent geboren dan heb je voor 100% een Nederlandse identiteit. (De Nederlandse identiteit is zeer uitgebreid en divers :) )
[..]
Ik ben in nederland opgegroeit, heb de nederlandse nationaliteit, maar niet de identiteit. En hoezo heb je 100% de nederlandse identiteit als je in nederland geboren bent? Je hebt alleen de nederlandse nationaliteit, je identiteit moet je nog opbouwen in de rest van je leven.
Dan kijk je dus alleen naar uiterlijk [neem ik aan]:
Het kan zijn dat iemand met en NIET aziatisch uiterlijk, aziatisch is opgevoegd en iemand die wel een aziatisch uiterlijk heeft NIET aziatisch is opgevoed. Dan zou die eerste toch beter bij je passen...
DAT KAN JE AAN DE BUITENKANT NIET ZIEN
Het is natuurlijk wel zo dat het uiterlijk het eerste is wat je ziet, daarna komt pas het innerlijk.
Maar in mijn korte leventje van 24 jaar, ben ik nog geen niet-aziatisch meisje tegengekomen die min of meer dezelfde gedachtengang hebt als ik, terwijl dat bij aziatische meisjes wel meerdere zijn.
Daarom denk ik dat de afkomst een grote rol speelt.
Maar aan al jouw opmerkingen blijkt dus dat je zelf niet open staat voor een I.R. relatie.
Integendeel, ik sta er WEL voor open. Mijn kinderen mogen van mij relatties aangaan met wie ze maar willen, zolang het serieus is. En voor mijzelf geld als ik nu geen vriendin had :) en ik kom iemand tegen, ongeacht huidskleur die qua gedachtengang bij mij op een lijntje zitten, dan ga ik graag met haar de toekomst tegemoet. Heb jij iemand in de aanbieding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 17:30 schreef vxmv het volgende:

[..]
Kan ik ook niet helemaal volgen. Jij bent het, dus jij zegt het en wij moeten het maar aannemen, maar volgens mijn ervaring is er een HUGE verschil tussen aziatische vrouwen in nederland en aziatische vrouwen in azie.
Ligt aan welke aziatische vrouwen we het over hebben. Hoe vreemd het ook klinkt, de aziatische meisjes die ik ken (en dat zijn er best veel) verschillen echt niet zoveel van de aziatische vrouwen in azie.
Maar er zijn er ook bij die totaal verschillend zijn. (dit geld ook voor de mannen trouwens)
Zoals een aziatisch vriend van mij zei komt het waarschijnlijk door de omgeving waar ze opgevoed zijn. "Jij (dat ben ik dus) bent zo "chinees" omdat je veel kans hebt om met chinezen om te gaan in de stad, ik (hij dus) ben opgegroeit in een dorp. Mijn familie was de enige chinese familie, en daarom ben ik ook helemaal verwesterd".
We waren een keer samen naar Hong Kong geweest en zijn culture shock was enorm :D
De verwesterde aziatische vrouw heeft nog steeds dat aziatische uiterlijk, maar het cultuurverschil met een nederlander is niet zo groot. "80% van mijn identiteit..." lijkt me overdreven, maar nogmaals, als jij het zegt......

De 'aziatische aziaat' kan wel met recht trots zijn op zijn/haar achtergrond/identiteit/ras. Want daar is hij/zij opgegroeid, met alle goede/slechte dingen erbij. Dus niet de echte aziaat uithangen in luxe nederlandje.
Heheh, zo luxe is Nederland ook weer niet hoor, maar ik hang niet de echte aziaat uit. Doe wel aan een paar tradities die ik leuk vind (op 31 december is er standaard een FEESTMAAL en dat is een traditie dat ik hoog wilt houden :9~ )
Ben je veel naar 'je eigen land' geweest? Spreek je ook nog chinees? Zo ja, dan snap ik dat je 80% noemt, helemaal terecht, zo nee, dan ben jij -even plat gezegd- als je in china komt net zo'n stomme (rijke!) toerist als ik.
Ik ben heel vaak naar "mijn eigen land" geweest. Ik spreek 2 van de 3 major dialecten. Thuis en tussen vrienden onderling in privesfeer spreek ik ook gewoon chinees gemengd met nederlands. Niet-prive spreken we gewoon nederlands, anders kijkt iedereen ons aan alsof we over ze praten :)

Alleen het schrift beheers ik niet helemaal.... Is ook te moeilijk om te leren zonder op school gezeten te hebben.
In Azie heerst veel meer dan in nederland een werkmentaliteit, wat mij persoonlijk aanspreekt.
Dat klopt. Ik kan de tempo moeilijk bijhouden. Daarom is het ook zo ontspannend om daar op vakantie te gaan. Als je ziet hoe druk zij het daar hebben, dan begrijp je pas hoe relaxed het hier is :)
5 uur per dag overwerken zonder uitbetaald te krijgen... Dat is pas een reden voor een treinstaking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 12 januari 2001 17:52 schreef athlonkmf het volgende:

We waren een keer samen naar Hong Kong geweest en zijn culture shock was enorm :D
absoluut, dat geloof ik direkt. BTDT, bijna.
ik heb als doel na mn afstuderen naar hong kong te gaan. Enerzijds grote stad met veel mogelijkheden, anderszijds de echte aziatische mentaliteit. fantastisch!
Heheh, zo luxe is Nederland ook weer niet hoor, maar ik hang niet de echte aziaat uit.
k!
Doe wel aan een paar tradities die ik leuk vind (op 31 december is er standaard een FEESTMAAL en dat is een traditie dat ik hoog wilt houden :9~ )
Dat snap ik ook even niet (leg even uit :))
ik zag heel veel aziaten met de familiefeestvieren in hun eigen restaurant (Dat snap ik wel), maar in azie is het helemaal geen nieuwjaar 31 decemeber. Dat is pas over 4/5 weken (met Tet). Of is dat alleen in Vietnam?
Ik ben heel vaak naar "mijn eigen land" geweest. Ik spreek 2 van de 3 major dialecten. Thuis en tussen vrienden onderling in privesfeer spreek ik ook gewoon chinees gemengd met nederlands. Niet-prive spreken we gewoon nederlands, anders kijkt iedereen ons aan alsof we over ze praten :)

5 uur per dag overwerken zonder uitbetaald te krijgen... Dat is pas een reden voor een treinstaking :)
In Vietnam: Permanent overwerken (7 dagen per week, 16 uur per dag), 1 a 4 dagen per maand vrij om te slapen :(:(:(:(:(
Maar ik begrijp je point, ben het helemaal ermee eens en ik begrijp nu ook waarom je jezelf 80% Chinees noemt. Volkomen terecht.

jammer dat je geen vietnamees bent, dan kon je mij jouw taal leren, dat wil niet optimaal met drie kinderboekjes en een win3.11 cursus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

<action=inbreng/text>

Ik ben van Antiliaanse afkomst. Uhm, mijn vader en moeder zijn dat eigenlijk. Ik ben zelf in Geldrop (bij Eindhoven) geboren.

Ik heb altijd Nederlandse (autochtone) vriendinnen gehad (ja, ik ben man ;)).
Niet omdat ik daarvoor kies, maar omdat ik geen lekkere meiden ben tegengekomen van andere afkomst. Behalve een op vakantie en een die al een vriend had :(

Nu ben ik bijna 5 maanden met [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/16801]Marloes[/url] en dat bevalt me prima.
Ik vind haar bijzonder lekker en dat zeg ik 'r elke dag :9

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 09-06 21:54
Ach, die cultuurverschillen: daar is best overheen te komen hoor. Mijn toekomstige vrouw is geboren en getogen op Curacao, maar heeft chinese ouders. Tuurlijk zijn er verschillen. Ik wordt bijvoorbeeld stapelgek van allerlei regeltjes die in de chinese cultuur gelden (en, volgens mij dan, op bijgeloof gebaseerd zijn). Je kunt elkaar alleen helpen om de cultuurverschillen te begrijpen. En dan hoeft het echt niet zo te zijn dat je het maar overal mee eens moet zijn (dat zou trouwens wel erg saai worden).

Je kunt het jammer vinden dat bepaalde dingen (met elkaar naar bed gaan bijvoorbeeld) niet al te snel zullen gebeuren, maar je kunt iemand daar ook niet toe dwingen. Bovendien zou het ook niet getuigen van erg veel respect tov je geliefde.

Een relatie is altijd een kwestie van geven en nemen, en in een interraciale relatie zijn er wat meer probleempjes die opgelost moeten worden, en niet alleen van culturele aard. (Ben nu bijvoorbeeld bezig kantonees te leren omdat ik direct met haar moeder wil kunnen praten, en dat terwijl ik geen talenknobbel heb).

Over dat trouwen: dan probeer je toch gewoon invloeden uit beide culturen te krijgen. Zelf trouwen we op z'n "hollands", maar het feest krijgt wel degelijk chinese en antilliaanse invloeden. Iedereen happy!

Wat wel helpt is als de wederzijdse ouders/familie er positief tegenover staan. Is dat niet het geval, dan kan het wel eens erg moeilijk worden.

En dat mensen je aankijken op straat: tuurlijk, dat gebeurt wel eens. Ik weet dan alleen niet of dat met het kleurverschil te maken heeft, of met het lengteverschil (zij 1.55m, ik 1.85m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02-2023
* TonyTone heeft totaal geen probs met interracial relations!!!

Ach vaak levert het na een tijdje wel cultuur problemen op.
Maar ik ben overtuigt dat echte liefde boven alles staat ook iets kleins al cultuurverschil! ;)

Respect, aan willen/kunnen passen en liefde. Daar moet het mee kunnen! in elke relatie.

* TonyTone is Heel gelukkig getrouwd met zijn (ook nederlandse) vrouwtje. Maar wilde eigenlijk een mooie NEGERIN! [img=15,15]i&#047;s&#047;wink.gif[/img]

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15385

Ik ben zelf een "halfbloedje". Mijn vader komt uit Indonesië, mijn moeder is Hollands.

Nooit echt last van gehad, maar het cultuurverschil is er wel. Ik heb het vaak gemerkt dat mijn vader er andere gewoontes en gebruiken op na houdt dan andere vaders.

Maar de meeste gewoontes heeft mijn moeder ook overgenomen, dus zelf weet ik niet beter dan dat het erbij hoort.

Toch lijkt het mij lastiger wanneer je echt met een verschil in religie zit (Islam t.o.v. Christendom bijvoorbeeld). Dat zijn verschillen die lastiger te overbruggen zijn. Maar niets is onmogelijk als twee mensen echt van elkaar houden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6480

* Anoniem: 6480 Tabbie heeft een surinaamse vriend (nou ja, half surinaams/half nederlands).

* Anoniem: 6480 Tabbie valt helemaal niet op blank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

faraway

Dank U...

Bij het 'Kies je zaaddonor op TV'-topic baalde ik even van Nederland, maar bij dit onderwerp wordt ik weer blij dat ik nederlander ben. Ik denk niet dat hier veel mensen zijn die negatief staan tegenover interraciale relaties.
Het enige bezwaar dat ik zou kunnen verzinnen is dat sommige nederlandse meiden wel erg naïef zijn in een relatie met een Islamitische jongen. Ik ken er meerdere die zwanger werden van zo'n jongen en vervolgens nooit meer iets van hem hoorden doordat hij onder druk van zijn familie kwam te staan en niet meer met haar mocht omgaan.
Gisteren was er op SBS6 nog een stukje over racisme en haatgroeperingen in de VS die ook op internet actief zijn. Daar wordt je toch echt kotsberoerd van :r.
Als het erop aankomt om een keuze te moeten maken tussen vrijheid van meningsuiting of het verbod op discriminatie kies ik toch echt voor het laatste. Dit is volgens mij ook het verschil tussen de VS en Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
* AxiMaxi is 100% NL maar heeft een aziatische vriendin.

Onze relatie duurt al meer dan 5 jaar en het einde is nog niet in zicht :*B-)

Maar euh... wat was de vraag ook alweer? :)

P.S. zie mijn 'credo' (=handtekening)

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2887

Ik val zelf niet op vrouwen met een andere huidskleur. En dan bedoel ik dus echt anders. Ik vind mensen die helemaal zwart zijn zegmaar persoonlijk niet mooi. Maarja, dat komt omdat tussen voornamelijk blanken ben opgegroeid (bijna altijd op een Chr. school gezeten e.d.). Ik heb wel heel lang toen ik nog jong was een surinaamse jongen als beste vriend gehad maar ik val absoluut niet op surinaamse dames.
Sommige turkse meisjes vind ik nog wel mooi, maar meestal haak ik toch af door de te grote cultuur verschillen. Ik bedoel, het zal misschien heel ego klinken, maar ik wil niet trouwen ... en natuurlijk wel sex. Mja, dan heb je bij veel moslims al een probleem.
Ik ken maar heel weinig moslim meisjes van mijn leefijd (18) die zich gewoon naar de nederlandse normen en waarden mogen voegen. Da's best jammer, want aan de andere kant willen ze juist intergreren. Maarja, tis natuurlijk niet zomaar wat om een stukje cultuur op te geven. En misschien is het ook wel helemaal niet verkeerd hoe die moslims er over denken. Het zou alleen mijn keuze niet zijn.
Maar ehm verders, ik sta positief tegenover elke liefdes relatie. Ik vind het eigenlijk raar dat er iemand een topic over start, want in principe is er niets vreemds aan om met een meisje / jongen van een andere ras te gaan. Volgens mij is het zelfs beter voor het nageslacht maar dat baseer ik ook maar op mijn beperkte biologische kennis. (ras honden bijvoorbeeld, zijn zwakker als gekruiste honden, lijkt me dat er voor mensen ook wel zoiets geldt. Het is bekend dat hoe zwarter, hoe beter beschermd tegen UV en dus huidkanker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Cyberjunk, misschien ken je wel meisjes die uit Turkije komen en die zich hebben aangepast. Als ze dat nl hebben gedaan, herken je ze niet. Ik kom als zeker 10 jaar bij dezelfde kapperszaak. En de vrouw die me meestal knipt is met een Turk getrouwd. Ik dacht nog Goh...dat is best wel een stap. Het cultuurverschil enzo. Vorige maand hoorde ik dat zij bij Ankara geboren was en op haar 10e jaar naar Nederland was gekomen. Ik heb het nooit aan haar gehoord, en het was ook niet te zien aan haar uiterlijk/kleding/gedrag. Tsja...dan vraag je je af hoeveel zijn nog meer?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12902

Zelf val ik best wel op aziatische vrouwen(niet alle) en op vrouwen, die een bril dragen(ook niet alle), hoe wel er wel genoeg uitzonderingen op de regel zijn.
Op moment ken ik een mooi meisje uit Burundi(Afrika), die ik persoonlijk erg aantrekkelijk vind, maar haar oudere zuster vind ik best onaantrekkelijk.

Mijn mening wat betreft interraciale relaties?
Het maakt mij niks uit welk ras met welk ras gaat, we zijn allemaal mensen.
Zelf wil ik alleen relaties met mede-christenen hebben, maar dat is iets heel anders.

Groeten, Barachem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15243

Interraciale voortplanting, wat krijgen we hierna:
Intersoortelijke contacten? Man bijt/schopt/'penetreert' hond ofzo?

Alles wat mensen vinden zit tussen genetisch en aangeleerd in. Dat aangeleerde ligt aan de maatschappij.

De stichting Delta-Flux heeft daarom ook als stelregel dat de maatschappij minder invloed moet uitoefenen op onszelf, en ons op bepaalde gebieden maar moeten laten leiden door onze oerinstincten.

Helaas is de rechts-radicale splintergroepering de FluxFlux-Clan het hiermee niet mee eens en krijgt ook alarmerend veel aanhang in gebieden waar het economisch niet zo goed gaat. (delen van Amerika, Oost Duitsland etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4518

Op woensdag 17 januari 2001 12:43 schreef Barachem het volgende:
Zelf val ik best wel op aziatische vrouwen(niet alle) en op vrouwen, die een bril dragen(ook niet alle), hoe wel er wel genoeg uitzonderingen op de regel zijn.
Op moment ken ik een mooi meisje uit Burundi(Afrika), die ik persoonlijk erg aantrekkelijk vind, maar haar oudere zuster vind ik best onaantrekkelijk.

Mijn mening wat betreft interraciale relaties?
Het maakt mij niks uit welk ras met welk ras gaat, we zijn allemaal mensen.
Zelf wil ik alleen relaties met mede-christenen hebben, maar dat is iets heel anders.

Groeten, Barachem.
Das mooi Barachem. Couldn't agree with you more. Maarruh, ik herinner me zoiets vaags dat jij voor de vakantie een topic startte wat jij beloofde af te maken na de kerstvak. Is die al afgelopen bij jou? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12902

Bij nader inzien heb ik besloten, om die topic niet opnieuw op te starten, omdat het beantwoorden van zoveel vragen mij teveel tijd kost...

Ik wil mijn tijd namelijk beter gebruiken....

Groeten, Barachem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 10:00 schreef CyberJunk86. het volgende:
Ik val zelf niet op vrouwen met een andere huidskleur. En dan bedoel ik dus echt anders. Ik vind mensen die helemaal zwart zijn zegmaar persoonlijk niet mooi. Maarja, dat komt omdat tussen voornamelijk blanken ben opgegroeid (bijna altijd op een Chr. school gezeten e.d.). Ik heb wel heel lang toen ik nog jong was een surinaamse jongen als beste vriend gehad maar ik val absoluut niet op surinaamse dames.
Sjonge, is deze topic opeens hier geteleporteerd. Handig als je even een waarschuwing kreeg zeg....

Maar ja.. je hebt wel gelijk. Het ligt ook hoe je opgegroeit bent. Dan neem je de normen en waarden (wie vind je HOT) wel over.
Sommige turkse meisjes vind ik nog wel mooi, maar meestal haak ik toch af door de te grote cultuur verschillen. Ik bedoel, het zal misschien heel ego klinken, maar ik wil niet trouwen ... en natuurlijk wel sex. Mja, dan heb je bij veel moslims al een probleem.
Ik ken maar heel weinig moslim meisjes van mijn leefijd (18) die zich gewoon naar de nederlandse normen en waarden mogen voegen. Da's best jammer, want aan de andere kant willen ze juist intergreren. Maarja, tis natuurlijk niet zomaar wat om een stukje cultuur op te geven. En misschien is het ook wel helemaal niet verkeerd hoe die moslims er over denken. Het zou alleen mijn keuze niet zijn.
Vraag me toch wel af in hoeverre dit is. Ik denk niet dat het zo gebonden is aan de godsdienst. Ik geloof dat de meeste vrouwen, ongeacht wat voor godsdienst zij wel of niet hebben, en no matter what they say now. Uiteindelijk willen zij toch het huwelijk in. Misschien is dat ingebakken in de genen?
Maar ehm verders, ik sta positief tegenover elke liefdes relatie. Ik vind het eigenlijk raar dat er iemand een topic over start, want in principe is er niets vreemds aan om met een meisje / jongen van een andere ras te gaan. Volgens mij is het zelfs beter voor het nageslacht maar dat baseer ik ook maar op mijn beperkte biologische kennis. (ras honden bijvoorbeeld, zijn zwakker als gekruiste honden, lijkt me dat er voor mensen ook wel zoiets geldt. Het is bekend dat hoe zwarter, hoe beter beschermd tegen UV en dus huidkanker.)
Dat kruisen... Het is misschien wel zo dat de subjects hun "topkwaliteiten verliezen", maar ze krijgen er wel andere voor in de plaats. Laten we nou zeggen, als een hazewindhond snel kan rennen, en je kruist het met een dobbermann of zo.
Dan is max. snelheid van de afstammeling misschien wel lager geworden, maar de uithoudingsvermogen misschien wel toegenomen.
(het ultieme bewijs is wel Dragonball :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Ok, ik ben dus van Indonesische afkomst (Java) ik ben zeer jong geadopteerd en ik ga alleen maar met blanken om, ik voel me zelf 100% nederlander, ik weet ook niks van Indonesie af. Ik heb alleen de pech dat ik vooroordelen krijg vanwege m'n huidskleur, en helaas bijna geen enkele vrouw op een Indische valt.
Ohja hier is mijn malle kop.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dangerous-minds/mastermind/frontpic.jpg :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30074

Ik heb er vrede mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb daar totaal geen moeite mee.

Mijn huidige vriendin heeft ook een redelijk donkere huidskleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28935

Ik vind dat je onderscheid mag maken. Ik val niet op negerinnen. Dat klinkt heel hard, maar ik waardeer ze net zoals alle andere mensen. Maar biologisch gezien blijkt het dat ik er niet op val Afbeeldingslocatie: http://content.communities.msn.nl/_Secure/0MAAAAEUQ6JUbANlEqPfC5BGTS7VukHikX6JuoCft9Du54EhX63keVXIqUjWMS82Xy22d16igdBkEAAAAWBMyAw/Smile_nigga.gif
Er is geen verschil tussen mensen van een andere afkomst geloof ik (dus AFKOMST, niet GROOTBRENGING, want culturen verschillen natuurlijk wel). Waarom valt 'mijn biologie' dan toch alleen op blanken?
btw, van mij mag alles, dus waar je ook op valt ga je gang maar niet met dieren Afbeeldingslocatie: http://content.communities.msn.nl/_Secure/0KwAAABEPJ0YbANlEqPfC5OIPw16pxRAlHuCJ88oWxf!PJPkRqMDNxBXPOCoZgElScyI1hahANCs/Smile_hond.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4472

Op donderdag 25 januari 2001 00:29 schreef Mastermind het volgende:
en helaas bijna geen enkele vrouw op een Indische valt.
:Z
Hoe kom je daar nou bij :?

ik zie zo vaak ned/indo stelletjes ;)

Mijn (nederlandse) nichtje gaat volgende maand trouwen met haar indonesiche vriend :)

lekker voedsel en chickies op de trouwerij dus :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Laatst online: 09-06 21:20

FCA

Op donderdag 25 januari 2001 00:29 schreef Mastermind het volgende:
Ok, ik ben dus van Indonesische afkomst (Java) ik ben zeer jong geadopteerd en ik ga alleen maar met blanken om, ik voel me zelf 100% nederlander, ik weet ook niks van Indonesie af. Ik heb alleen de pech dat ik vooroordelen krijg vanwege m'n huidskleur, en helaas bijna geen enkele vrouw op een Indische valt.
Ohja hier is mijn malle kop.
[afbeelding] :Z
Grappig. Ik ben zelf ook in Indonesië geboren, alleen heb ik Nederlandse ouders. Ik kan me er niks van herinneren (1 en 1/2 jaar gewoond).

Maar goed, zelf val ik eigenlijk voornamelijk op meisjes met een beetje een aziatisch uiterlijk, alleen die zien me niet staan... :(
Over interraciale huwelijken:
Het zijn allemaal mensen niet?

De cultuurverschillen zijn er natuurlijk, maar liefde houd je niet zo snel tegen. En vergeet niet dat het tot in de jaren vijftig een taboe was om als protestant een katholiek te trouwen (twee geloven op 1 kussen, daar slaapt de }) tussen )
en dat er nog steeds mensen zijn die dat vinden (een ex-huisgenoot van mij oa |:( ).

Verandert z'n sig te weinig.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.