Toon posts:

[ASP] loop met pauze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een html nieuwsbrief verzenden naar een e-mailbestand in een db vanuit een online beheermodule.
Alles staat al klaar en werkt. Echter gaat mijn mailserver over zijn/haar nek als alles in een keer eruit gooi. Nu heb ik een pagina gemaakt die het per 150 verstuurd. Voor de gedane 150 wordt er in het record afgevinkt dat deze klaar zijn.
Deze aktie herhaal ik dan tot ik niks meer terug krijg omdat iedereen geweest is.
Is er een manier om dit te automatiseren vanuit een script?

Bijvoorbeeld dat na het succesvol versturen van de 150 personen en een pauze komt van 5 min en daarna dezelfde actie (eventueel vanuit fucntie) herhaald wordt?

Gr

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 21:45

TeeDee

CQB 241

Er zijn componentjes in omloop die dit doen. Bijvoorbeeld AspWait.

Of je zou met Timer iets kunnen doen. Lijkt me dat het dan een behoorlijke memory hog gaat worden, maar ach. Het is of een memory hog, of je mailservert onderuit.

je zou ook natuurlijk naar de settings van je mailserver kunnen kijken om een evt. braque config te ontdekken

[ Voor 27% gewijzigd door TeeDee op 07-06-2005 09:55 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat provider niet te porren is voor een extra component op de server.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat een makkelijke oplossing is:
-Verstuur een x aantal mail.
-Redirect naar pagina welke met setTimout in JS wacht.
-etc

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik zou een constructie maken in je global.asa.

Iets van een mailtabel, met daarin de te versturenmail. Bij iedere session_onstart zorg je dat je checkt of er mail in de te versturen lijst staat, zo ja, dan verstuur je de eerste 150 mails en zorgt dat er een vlaggetje gezet wordt dat de mail wordt verzonden.

Een en ander is dan natuurlijk wel hoevaak het session_onstart wordt aangeroepen.

Verwijderd

Topicstarter
CrashOne schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:05:
Wat een makkelijke oplossing is:
-Redirect naar pagina welke met setTimout in JS wacht.
-etc
Yep, da's inderdaad een passende oplossing voor mij.
Pagina: 1