WRT54G & speedtouch - PPTP/BRIDGE/SPOOF

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik krijg morgen mijn WRT54G binnen en die komt achter mijn speedtouch te hangen. Ik ben dus al druk bezig te zoeken naar hoe alles in te stellen om de linksys als router te gebruiken.

Alleen zie ik nu door de bomen het bos niet meer want ik blijf eigenlijk 3 termen terugvinden. DHCP Spoof, Bridgen en een PPTP configuratie voor je speedtouch.

Ik heb alles opgezogd en volgens mij is dit wat het inhoudt:

1) PPTP, er wordt een .ini file ingeladen in het modem, op de router wordt e.e.a. ingesteld voor de verbinding naar het modem.
2) BRIDGE, op het modem wordt de default server ingesteld op het IP van de router, een NAT achter NAT oplossing
3) DHCP spoof, op het modem wordt e.e.a. zodanig ingesteld dat de router het externe IP adres doorgesluisd krijgt

Ik kan nergens over de spoof methode iets vinden. Concreet niet wat er nou gedaan moet worden. Hoe doe je dit dus?

Dat maakt dus 3 methodes, welke van de 3 is nou de beste oplossing?

Verwijderd

Het beste zou DHCP spoof zijn maar het is mij nooit gelukt op dit werkend te krijgen.
Je kunt via google veel info vinden over hoe je je speedtouch dan in moet stellen.

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb hier een zelfde opstelling. De speedtouch staat gewoon op factory defaults. Op de linksys maak ik dan een PPPOE verbinding met het internet.

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:36:
Het beste zou DHCP spoof zijn maar het is mij nooit gelukt op dit werkend te krijgen.
Je kunt via google veel info vinden over hoe je je speedtouch dan in moet stellen.
Ik kan er dus heel weinig over vinden. Wel engelse pagina's die allemaal verwijzen naar een spoof .ini bestand maar daar staan dan ook weer buitenlandse configs in.

Daarnaast wil ik graag weten waarom DHCP spoofing dan beter is.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08
Dat DHCP spoof werkt volgens mij niet goed.
Ik heb zelf een setup draaien met SIP spoof. Static IP op je internet interface en gaan.

Ik zou in jou geval gaan voor PPTP. Werkt prima en ik heb het gevoel dat dit de meest snelle verbinding oplevert. Met DHCP spoof en SIP spoof maak je namelijk nog gebruik van de DNS server in de speedtouch. PPTP is volledig transparant, de modem wordt echt een modem.

Heb thuis ook PPTP mode i.c.m. met een linux machine.

[ Voor 8% gewijzigd door Arnout op 07-06-2005 10:00 ]

Verwijderd

Kaap schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:52:
[...]
Ik kan er dus heel weinig over vinden. Wel engelse pagina's die allemaal verwijzen naar een spoof .ini bestand maar daar staan dan ook weer buitenlandse configs in.

Daarnaast wil ik graag weten waarom DHCP spoofing dan beter is.
Hier kun je een overzichtje vinden wat de voor en nadelen van de verschillende configuraties zijn
en een uitgebreide handleiding voor de SIP SPOOF methode

http://www.mixfix.nl/helpfiles/alcatel/sipspoof.asp

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:06:
[...]

Hier kun je een overzichtje vinden wat de voor en nadelen van de verschillende configuraties zijn
en een uitgebreide handleiding voor de SIP SPOOF methode

http://www.mixfix.nl/helpfiles/alcatel/sipspoof.asp
Ik dacht dus dat de SIP methode een gemodde firmware vereiste maar zoals het daar staat lijkt het heel simpel.
Pagina: 1