Zekering Harman/Kardon sub-TS1 knapt constant

Pagina: 1
Acties:
  • 647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ey medetweakers,

Er is een probleem sinds enige maanden ontstaan met een Harman/Kardon sub-TS1 subwoofer bij een vriend van me in Miami.

Het betreft een Harman/Kardon sub-TS1 subwoofer met 5 satellites (tevens van HK) die aangesloten zijn op een Denon AVR-3300 receiver.

Het probleem is als volgt:
Als ik de receiver aanzet ontstaat er een bromtoon uit de subwoofer, dit houdt zo'n 5 seconden aan, waarna de zekering van de subwoofer knapt en vervangen moet worden.
Of het subwooferlevel op "auto" staat of handmatig wordt afgesteld maakt niet uit.
Ook heb ik verschillende stopcontacten (110V) geprobeerd. Alles lijkt correct aangesloten te zijn, maar hier kan ik geen zekerheid over geven gezien mijn aansluitkennis niet verder reikt dan een setje Z680's. :X Maar als het ding helemaal "stand-alone" is zonder enige bekabeling naar andere apparatuur, slaat de boel nog steeds door.

Een paar plaatjes ten slotte als illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.rosier/got/HK-Denon%201.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.rosier/got/HK-Denon%202.JPG

Weet iemand waar dit nog aan kan liggen?

Alvast bedankt! :)

T.net gallery | V&A ads

• lxs
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

lxs

Het gaat dus om de situatie bij mijn vader thuis.
Ik heb er ook even zachtjes mee gerommeld maar er hangt niks los, mocht dat iets kunnen betekenen.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48
Gebruik je wel de goede zekering?? Deze zal bij 110V toch ongeveer tweemaal zo groot moeten zijn als bij 230V.

[edit]hmmm er lijkt alleen maar 2A te staan.. misschien staat er nog iets in het boekje hierover?

[ Voor 32% gewijzigd door nescafe op 07-06-2005 03:02 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De sub werkt trouwens op 120volt terwijl in veel plaatsen in Amerika 100volt wordt gebruikt.
Ik weet niet in hoeverre dat een probleem kan zijn.

Er zal intern wel iets gesneuveld zijn (meestal de voedings-unit).
Dat valt meestal wel te repareren.
Het klopt inderdaad dat je een 2x zo sterke zekering nodig hebt, maar meestal zijn ze daar al vanuit gegaan bij het ontwerp.
Als de zekering eruit knalt dan betekent het meestal dat er toch iets kapot is van binnen.
In de meeste gevallen heeft de kapotte zekering er weinig mee te maken.
Een te sterke zekering kan ook je apparaat zelf echt slopen omdat hij er niet op tijd uit knalt.

Het brommen kan duiden op een kapotte voedingsunit.
Je zou hem eens open kunnen halen om te kijken of er misschien iets van een verbrand onderdeelte zichbaar is (of op de printplaat). Wel de stekker eruit trekken! :)

Je zou de voedingsunit los kunnen koppelen van de rest en eens kijken wat er gebeurdt als je hem dan aanzet. Als de zekering er dan ook uit knalt dan zit het in de voedingsunit.
Zoniet dan kan het zowel de audio-electronica zelf als de voeding zelf zijn.
Kijk wel uit dat je geen stroomstoot krijgt dus als je erg geen verstand van hebt, laat het over aan iemand die er wel wat vanaf weet. De meeste electronicareparatiebedrijven weten wel wat te doen.

[ Voor 32% gewijzigd door -=bas=- op 07-06-2005 03:23 ]

Senile! Senile Oekaki

• lxs

lxs

• Het voltage uit de muur is goed, aangezien de subwoofer het eerst wel gedaan heeft.
  • En over de zekering... ik ben naar de lokale A/V boer gegaan (radioshack) en die gaven me de zekeringen die erop vermeld staan (2A/250v), de zekering die ervoor erin zat had deze ook vermeld staan erop.
Ik heb ook overwogen om hem open te schroeven, de stekker was er al uit.
Alleen de grote melding 'Risk of electric shock. Do not open!' bracht me uiteindelijk toch op andere gedachten :)
Dus ik ga even op zoek naar een goed electronicareparatiebedrijfje in buurt.
Thanks a bunch voor de replies.

[ Voor 14% gewijzigd door lxs op 07-06-2005 15:50 ]

• lxs

lxs

Pics worden offline gehaald.
Volgens de reparateur lag het aan verbrande interne onderdelen voor de geinteresseerden.
Pagina: 1