Toon posts:

[Algemeen] Het opvragen van gegevens van bezoekers

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een web applicatie te bouwen voor het achterhalen en het opslaan van de gegevens van de bezoekers als:
- besturingssysteem;
- browser;
- bezoekersaantallen;
- paden
- etc

Ben van plan dit te gaan in ASP.NET in combinatie met C#. Nou heb ik begrepen dat die vrij eenvoudig gaat in ASP.NET. Dit is niet het probleem denk ik zo.

momenteel ben ik op zoek naar tools die hierop lijken. Kennen jullie misschien zulke tools en waar ik meer informatie over kan vinden?

Daarnaast vraag ik me af of er andere manieren zijn om aan de informatie te komen als besturingssysteem en browser van de client?

hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:39

ThunderNet

Flits!

OS en browser e.d. staat meestal gewoon in de HTTP request header :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In de HTTP request headers staat veel informatie over OS en Browser. Helaas is dat erg makkelijk te "veranderen". Zo heb ik in mijn logs dingen staan als: "Not your business!" , "SH4D3Hs SPooFeD BRoWSeR", "Space Bison/0.02 [fu] (Win67; X; SK)" en "WoeiBrowsah 2K (by Suepahfly);" :Y)
Daar kun je dus eigenlijk geen pijl op trekken (hoewel het gros natuurlijk wel redelijk klopt).
Je kunt met wat Javascript wat dingen uitlezen als resoluties en bepaalde plugins etc maar echt 100% kloppend krijg je dit nooit.
Paden zijn wel prima te loggen. Kwestie van de requested url opslaan. Bezoekersaantallen kun je daar dan zelf weer uit extraheren. C'est tout.

Maar als ik jou was zou ik toch wat meer voor-onderzoek doen, want dit is a) relatief basic en b) al duizenden keren voor jou gedaan.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 02:19:
Ben van plan dit te gaan in ASP.NET in combinatie met C#. Nou heb ik begrepen dat die vrij eenvoudig gaat in ASP.NET. Dit is niet het probleem denk ik zo.
ASP had een browser control die het makkelijk maakte. Zie ook hier. Voor ASP.NET zal er ook wel iets zijn dat hierop lijkt, en anders kun je altijd nog zelf de headers opvragen uit de servervariabelen.
momenteel ben ik op zoek naar tools die hierop lijken. Kennen jullie misschien zulke tools en waar ik meer informatie over kan vinden?
Het spijt me voor je, maar vanwege deze vraag doe ik je topic op slot. Zogenaamde scriptrequests horen hier niet thuis; als je tooltjes zoekt, kijk dan eens rond op Hotscripts, daar zijn ze veel beter in het verstrekken van tools. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.