[PHP] mail() loopt vast in PHP command mode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een phpscript elke dag automatisch te laten runnen in the background van mijn systeem (WIN 2K Server). Ik gebruik hiervoor VisualCron.
In VisualCron heb ik een job gemaakt die het volgende hidden opstart:

C:\php\php.exe -q script.php

Dit commando opent de command interface van php en voert het script uit.
Alleen loopt het script vast op het moment dat het een mailtje moet gaan sturen?! Error:
code:
1
2
3
<b>Warning</b>:  mail(): &quot;sendmail_from&quot; not set in php.ini or custom
&quot;From:&quot; header missing in <b>C:\WebServ\wwwroot\htdocs\sub\clt\sendrem
inders.php</b> on line <b>138</b><br />

Ik heb echter wel het php.ini bestand juist geconfigureerd en ook de headers opgezet in mijn script?!? Wanneer ik dit script run in mijn browser treden er helemaal geen problemen op en verstuurd hij gewoon mailtjes?

Weet iemand waar dit aan ligt of weet iemand hoe ik dit script op een andere manier automatisch hidden kan uitvoeren? Het zou ook een oplossing zijn wanneer het script automatisch wordt uitgevoerd in een browser welke dan ook vanzelf weer afsluit (Na bijvoorbeeld een minuut o.i.d.).

Ik joor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heb je niet nog ergens anders een php.ini staan met een andere inhoud? Kun je phpinfo() niet eens een keer uitvoeren via zo'n cronjob (afdrukken naar een logfile) en dan kijken hoe het met de waarden in je php.ini staat?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een vrij duidelijke errormelding? Er wordt geprobeerd een mail te sturen zonder dat de from-header bekend is. Deze kun je wellicht instellen in je php.ini file, maar zeker is dat je deze mee kunt sturen als je je e-mailbericht samenstelt. Als je dit al doet, dan gaat er iets mis bij de configuratie van je mailinstellingen en vaak kom je dan toch uit bij je ini-file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:24:
Lijkt me een vrij duidelijke errormelding? Er wordt geprobeerd een mail te sturen zonder dat de from-header bekend is. Deze kun je wellicht instellen in je php.ini file, maar zeker is dat je deze mee kunt sturen als je je e-mailbericht samenstelt. Als je dit al doet, dan gaat er iets mis bij de configuratie van je mailinstellingen en vaak kom je dan toch uit bij je ini-file.
Ja, maar mail sturen in een browser gaat wel helemaal goed zonder problemen of error in me log files? Dit staat er in me php-ini file en lijkt me niks mis mee?

code:
1
2
3
4
5
[mail function]
SMTP = my.smtpserver.com
;php5 smtp_port = 25
sendmail_from = me@mydomain.com
;php5 ;mail.force_extra_paramaters =

Dit staat er in me script:

PHP:
1
2
3
4
5
$headers =  "From: CLT Administrator <noreply@vemedia.nl>\n" . 
        "MIME-Version: 1.0\n" . 
                    "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1)";  

mail($users,"Subject", $message, $headers);

Waarbij $users uiteraard verschillende emailadressen bevat en $messages uiteraard het emailbericht bevat.
Ik heb ook de MIME MAIL class geprobeerd van www.phpguru.org, maar dan krijg ik precies dezelfde foutmelding.
What's the problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anybody?
Modbreak:Wil je je topic asjeblieft niet omhoog schoppen? Op GoT hebben we een gedragsregel die bepaalt dat je pas na 24 uur je topic weer omhoog mag schoppen op een dergelijke manier. :)

[ Voor 93% gewijzigd door NMe op 08-06-2005 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je op meerdere plekken een php.ini staan, zoals -NMe- al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar mail sturen in een browser gaat wel helemaal goed zonder problemen of error in me log files? Dit zou dan toch ook fout moeten gaan? en ik heb echt maar 1 php.ini...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:03:
Ja, maar mail sturen in een browser gaat wel helemaal goed zonder problemen of error in me log files? Dit zou dan toch ook fout moeten gaan? en ik heb echt maar 1 php.ini...
Command line en web server gebruiken verschillende php.ini

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 09:59
LuCarD schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:38:
[...]

Command line en web server gebruiken verschillende php.ini
Hier niet hoor :)

Heb 1 php.ini netjes in m'n php-directory, daarnaast staat de php-directory netjes in m'n path.

* Huppie weet 99,9% zeker dat jij eens een [winkey]+F uit moet voeren naar 'php.ini' en dat dan opeens blijkt dat je naast je php.ini in je php-folder per ongeluk toch ook 1 in je windows dir hebt staan :X

edit:
Zal er ook maar ff bijzetten "Zoals -NMe- al aangaf"

[ Voor 10% gewijzigd door Huppie op 09-06-2005 16:12 ]

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Okay, ik moet me er waarschijnlijk niet mee bemoeien maar....

[PHPn00b]
Je sluit een haakje in $headers, waar open je hem?
[/PHP]
Pagina: 1