Toon posts:

Liedjes spoelen door.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hé, ben ik weer.. Ik hoop dat ik hier het antwoord kan vinden die nergens te krijgen is.

Ik heb vorige week de computer geformatteerd en er dit keer i.p.v. Windows 98, Windows 2000 (Professional) erop gezet. Natuurlijk backup gemaakt op CDtjes, inclusief alle mp3's en wma's en zo.

Ik draai altijd Winamp 2.95, die nieuwere versies heb ik nooit wat gevonden en Winamp 3.0 heeft kennelijk een veiligheidsprobleem, dus dan maar een versie lager. 2.95 heeft nooit problemen gegeven. Nou heb ik die gewoon weer geinstalleerd, en de muziekjes weer op de pc gezet en ingeladen in Winamp. Maar hij spoelt al m'n liedjes door (als in, speelt ze sneller af dan ze horen, zeer irritant dus..)... Internetradio doet het wel normaal en al het andere geluid ook.

Ik heb met veel tegenzin LimeWire geinstalleerd om nieuwe liedjes te downloaden en kijken of die wel normaal afgespeeld worden, maar nee, ook die worden doorgespoeld. Het ligt ook niet aan Winamp (en ja, ik heb de nieuwste versie geprobeerd), want hij spoelt de liedjes ook door in LimeWire en iTunes (ugh, ja, de ipod gaat ook hier over de vloer komen morgen.. Jarige zusjes.. *zucht*).

Ik heb ook nieuwe driver gedownload voor de geluidskaart, maar dat maakte ook niks uit.

Behalve de Windowsversie is er helemaal nada aan de computer veranderd, behalve dan dat ik het dit keer heb vertikt Norton Systemworks erop te zetten, maar daar zal het wel niet aan liggen? Oh, jawel, heb nu een firewall (zonealarm), hadden we voorheen ook niet.

We hebben Realtek's AC'97 als geluidskaart. Verder 256 MB RAM en wat minder dan 1000 MHz... Echt specifieker kan ik niet gaan, ik denk ook niet dat specifiekere dingen nodig zijn? Oh, en er staat DirectX 7.0 op, als dat belangrijk is, die ga ik zo even naar 9c tillen, dat hadden we ook op de oude Windows.. Wie weet..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 00:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
DirectX heeft dus geen ruk uitgemaakt.. Ik heb nu Directx9c. *diepe zucht* Helaas.

Ik hoop echt dat iemand kan helpen..

Alvast heel erg bedankt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De enige keer dat ik dit meemaakte, was dat nummers ong. 25% sneller speelden en dat was op een Compaq (Deskpro geloof ik). Dat bleek achteraf aan de drivers te liggen. Heb me toen rot gezocht naar de juiste, mar ik zou bij God niet meer weten welke of waar... Heb je toevallig een Deskpro? Dan zou ik het maar eens in die richting gaan zoeken. Zo niet, dan is het wellicht net zo goed de moeite waard om eens naar alternatieve / andere drivers te gaan zoeken. Kijk ook even of de driver voor de juiste windows versie is.

Just my € 0.02

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 07-06-2005 01:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

*edit niet goed gelezen*

Wat voor mobo? evt Via 4in1 drivers al geprobeerd?

[ Voor 74% gewijzigd door 418O2 op 07-06-2005 01:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 01:24:
De enige keer dat ik dit meemaakte, was dat nummers ong. 25% sneller speelden en dat was op een Compaq (Deskpro geloof ik). Dat bleek achteraf aan de drivers te liggen. Heb me toen rot gezocht naar de juiste, mar ik zou bij God niet meer weten welke of waar... Heb je toevallig een Deskpro? Dan zou ik het maar eens in die richting gaan zoeken. Zo niet, dan is het wellicht net zo goed de moeite waard om eens naar alternatieve / andere drivers te gaan zoeken. Kijk ook even of de driver voor de juiste windows versie is.

Just my € 0.02
Yup, ik heb een Compaq Deskpro.. Goddank, ik voel me niet meer alleen op de wereld! Eindelijk een richtlijn. Ik ga gewoon elke driver die ik tegenkom installeren, ooit vind ik vast wel de goeie.

Hartstikke bedankt. En als iemand weet welke driver de goeie is.. hoor ik het graag!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
heb je de site van compaq geprobeerd?

you had me at EHLO

Verwijderd

Probeer eens direct via de geluidskaart te spelen ipv via windows, er zit zo'n instelling in winamp, weet zo even niet waar want ik zit op mijn werk (is Charlotte een vrouw, anders weet ze wel erg veel van PC's)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:17:
Probeer eens direct via de geluidskaart te spelen ipv via windows, er zit zo'n instelling in winamp, weet zo even niet waar want ik zit op mijn werk (is Charlotte een vrouw, anders weet ze wel erg veel van PC's)
Die richting zat ik ook te denken. Ik had gisteren nog het probleem met Skype dat er wat galm in zat - da's ongeveer een probleem in de zelfde richting. Door het standaard afspeelapparaat op mijn Audigy te zetten ipv het windows standaard apparaat, kreeg ik het geluid wel weer goed. Datzelfde kan ook in de output devices van Winamp. Dus kijk daar ff naar, wellicht dat dat je probleem oplost :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:12:
[...]

Yup, ik heb een Compaq Deskpro.. Goddank, ik voel me niet meer alleen op de wereld! Eindelijk een richtlijn. Ik ga gewoon elke driver die ik tegenkom installeren, ooit vind ik vast wel de goeie.

Hartstikke bedankt. En als iemand weet welke driver de goeie is.. hoor ik het graag!
1 ding: Ik heb zo'n beetje alle drivers van de Compaq site gehad toen. Uiteindelijk heb ik 'm volgens mij ergens anders gevonden. 'T is maar dat je het weet ;)
Wellicht heb ik toendertijd ge-Googled op termen als deze... Misschien dat je daar nog iets aan hebt.
Verder: Een "simpel" geluidskaartje heb je al voor een paar euro; wellicht is het makkelijker om een ander er in te knallen (en de onboard dus uit) om je zo een hoop ellende en moeite te besparen. Ook al is dat dan niet helemaal de Tweakers manier ;)
Probeer eens direct via de geluidskaart te spelen ipv via windows, er zit zo'n instelling in winamp, weet zo even niet waar want ik zit op mijn werk
Vergeet dat maar rustig, werkte toen ook niet en de TS geeft aan dat het in andere software dezelfde problemen geeft.
(is Charlotte een vrouw, anders weet ze wel erg veel van PC's)
WTF? Dit is wel een heel erg stereotyperende* opmerking, vind je ook niet? :/

*Ik vind het juiste woord effe niet...

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 07-06-2005 16:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 00:55:
...
Ik draai altijd Winamp 2.95, die nieuwere versies heb ik nooit wat gevonden en Winamp 3.0 heeft kennelijk een veiligheidsprobleem, dus dan maar een versie lager. 2.95 heeft nooit problemen gegeven. ...
Ook in deze versie van Winamp zitten wat issues. Als je Winamp 3 niets vond vanwege de skins is het misschien leuk te weten dat sinds versie 5 (dat is 2+3) ook de classic skins weer normaal worden ondersteunt, en dat je niet een lek programma draait.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
In elk stukkie software zitten wel wat issues, ongetwijfeld ook in Winamp 5. dat 2.95 problemen heeft vind ik niet genoeg reden om naar 5 te gaan, vooral omdat ik nog geen serieus of irritant probleem ben tegengekomen, op wat gezeik met de playlists na. Ik vind 5 gewoon niet lekker werken, het duurde ook een eeuwigheid voor ik erachter was waar ik liedjes kon toevoegen. Het is gewoon één grote brei onoverzichtelijkheid en ik heb geen zin om moeilijk te gaan doen orde erin aan te brengen, als het met een paar versies lager net zo gemakkelijk kan. ^_^ Bovendien draait 5 gewoon een stuk trager en is de 'crashkans' ook stukken hoger dan met 2.95 (niet zo moderne pc eh..).

En ja, ik ben een meid van 18 jaar en intensief computeraar en, jawel, gamer. ^_^ En zoveel weet ik niet, hoor, zeker vergeleken met de meesten van jullie hier (anders zou ik hier niet zitten..).

Een nieuwe geluidskaart zou ik helemaal top vinden, het punt is alleen dat deze pc van mijn vader is, en zodra er nieuwe hardware in moet, vergaat de wereld. Hij's bang dat ik de pc verkloot of hij's bang dat de nieuwe hardware dat doet. Op m'n eigen pc heb ik hoe dan ook nieuwe geluidskaart nodig, daar heb ik ook een onboard prehistorisch ding die met de meeste spellen niet normaal werkt, dus ik ga wel even rondkijken... Maar ondertussen probeer ik het geluidsprobleem hier softwarematig op te lossen, als het echt niet gaat of ik ben het zat ga ik hem proberen te overtuigen. ^_^

Ik ben nu bij driverguide.com aangekomen nadat ik een paar drivers via andere sites had gevonden. Ben nu alle AC97-drivers aan het afgaan op driverguide, heb er ondertussen 3 gehad daar, geen een verbeterde het probleem.. En nu ga ik over op Rob's googlesearch. ^_^ Ik ga dat wel even proberen, dat gelijk via de kaart, en niet via Windows.. Wie weet, maar als het bij Rob niet werkte zal het hier ook wel niet gaan (simpele oplossingen doen het nooit :X).

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:17:
Ik ga dat wel even proberen, dat gelijk via de kaart, en niet via Windows..
Het probleem is dat het _altijd_ langs de driver komt, dus als daar het probleem in zit blijf je dat doodleuk houden. Neemt niet weg dat het het proberen waard is. Maar wat doe je dan met al je andere software / spellen die dat niet kunnen? :?
Ik pieker me helemaal suf, maar kan me echt niet meer herinneren waar ik dat ding nou vandaan heb gehaald.

Wat betreft het inbouwen van een nieuwe kaart: Als je pa daar niet zo happig op is (begrijpelijk als het zijn pc is*) kun je dat ook wel voor je laten doen voor een paar euro. Als je bij ons zou komen zouden we daar echt niet moeilijk over doen, en ik denk dat de meeste pc-boeren het wel voor een stuiver ofzo doen :P (los van een nieuwe geluidskaart dan).

Wat ik me nog meen te herinneren trouwens, schiet me nu te binnen, is dat ik toen NIET geprobeerd heb om windows opnieuw te installeren. Dat was a) omdat het ding van die klant (*kuch* aangetrouwde oom ;) *kuch*) ram vol stond met zooi die ik niet opnieuw wilde gaan installeren en b) omdat ik dat zelden een oplossing vind, maar eerder hakken met een botte bijl. Je ZOU dat echter nog als allerlaatste uitvlucht kunnen proberen natuurlijk.

Waar me ook nog iets vaag van bij hangt is dat er uiteindelijk volgens mij niet eens aan AC'97 in bleek te zitten (zonder die Soundmax meuk enzo) maar iets veel simpelers. Maar dan kan het zijn dat ik 2 "cases" verwar met elkaar. Heb je eventueel een typenummer van die Deskpro?

* De mijne wil juist dat ik zooi fix, terwijl 'ie zelf ook niet echt onhandig is met die dingen. Hij heeft er het vertrouwen in zichzelf niet zo voor vrees ik ;) Maar wee degene die aan mijn pc's komt :Y)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:17:
In elk stukkie software zitten wel wat issues...
_/-\o_

En voor hieronder:
418O2 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:35:
offtopic:
in winamp5 kan je voor de klassieke skin kiezen, dan is het gewoon 2.x style
Jester.NL in "Liedjes spoelen door."

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 07-06-2005 18:38 ]

Over mij

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

offtopic:
in winamp5 kan je voor de klassieke skin kiezen, dan is het gewoon 2.x style

Verwijderd

Driverguide is een heel, heeeeel, heeeeel erg slechte site, je weet nooit wat je download. Advies: Virusscanner en spyware sweeper ready zetten, je weet maar nooit.

Heb daar ook wel eens gezocht naar drivers maar vaak zijn het niet de goeien of oude versie met foutjes
WTF? Dit is wel een heel erg stereotyperende* opmerking, vind je ook niet? :/

*Ik vind het juiste woord effe niet...
Nou en...zo ben ik nu eenmaal :P

Verwijderd

Topicstarter
Driverguide is ook een rotsite, ben ik helemaal met je eens, maar het zou niet de eerste keer zijn dat ik daar nou net de driver vind die ik nodig heb. :Y)

Ik heb het probleem opgelost trouwens! Dankzij Rob's Google, daarmee kon ik meer info vinden waar ik fijn verder op kon Googlen. Ik heb nu SP21180.exe gedownload, ik weet absoluut zeker dat de vorige keer (jawel, er zijn vorige keren geweest) niet dié had, maar ik kan me ook niet herinneren hoe ik het toen had opgelost. Ik heb hem ook van de Hewlett Packard site, bwehe, en het was ook iets met ATI, alhoewel ik niet zeker weet of de driver voor de kaart van ATI is of dat de chipset bedoelt werd, maar dat interesseert me bar weinig, zolang ie het maar doet. ^_^

Windows opnieuw installeren was geen optie geweest Rob, uiteindelijk begint de ellende met dat geluid steeds als ik Windows helemaal opnieuw erop gooi. Ik heb net vorige week de hele schijf geformatteerd en er eindelijk eens WIndows 2k op gezet (voorheen had ik altijd windows98, maar vanwege die iPod (welke idioot heeft besloten dat dat ding geen .wma kan lezen? 8)7) moest er toch echt een keer wat anders op (niet dat dat erg is, de pc draait nu heel stabiel.. Voor de verandering.. Hij's gewoon nog geen een keer vastgelopen, terwijl hij vroeger gemiddeld zo'n vijf keer per dag er helemaal mee kapte).

Hartstikke hartstikke hartstikke bedankt. ^_^ Ik denk wel dat jullie nog van me horen, want ik stuit tegen allerlei onaangename problemen in deze Windows nu.. ^_^ *geeft iedereen megahug*
Pagina: 1