[ACER N30] TomTom 5.0 wil GPS apparaat niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren ben ik in het bezit van het softwarepakket Tomtom 5.0.

Voorheen heb ik op mijn Acer N30 altijd Destinator gebruikt maar helaas voldeed deze niet meer aan me eisen. Vandaar ik Tomtom 5.0 heb geinstalleerd. Dit werkte in eerste instantie perfect.

Echter had ik nu twee software pakketten op me N30 staan en heb mijn PDA een hard reset gegeven. Wederom heb ik nu Tomtom 5.0 geinstalleerd maar helaas geeft Tomtom telkens de melding "Geen GPS apparaat".

Ik heb al verschillende malen via de BT manager een verbinding opgebouwd met de BlueGPS 293916. Echter blijkt Tomtom steeds dezelfde melding geven.Ongeacht welke com poort etc ik kies tijdens de installatie van Tomtom op mijn N30.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Als je de GPS ontvanger instelt, moet je in eerste instantie "andere-NMEA-kabel" of iets dergelijks doen. In het volgende scherm kun je dan de BT poort selecteren, en dan zou die het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, lekker balen zo.... Eerst had ik dat hij de BT muis automatisch vondt..... Nu moet ik steeds het BT wizzard doorlopen van de N30 om verbinding te maken.

Is dit ook niet te verhelpen?

Hij doet het wel zo maar vindt het een beetje erg omslachtig om steeds opnieuw te moeten verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels uitgevonden hoe je dit in kan stellen. Hiervoor moet je allereerst een registryeditor downloaden. PHM Registry Editor is een erg goede.

Open vervolgens PHM Registry via het logo onder programs van je PDA.
Onder de registry key HKLM\Software\Widcomm\BtConfig\AutoConnect\000x
(x staat voor een getal, hangt van type pda af welk getal dit is)

Creeër een nieuwe DWORD value met de volgende naam: BtBrowserEnabled en geef deze de waarde "0"

Nu zal TomTom 5.0 de BT-PDA muis automatisch vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Ik heb vandaag mijn officiële upgrade pakket ontvangen. Helaas wordt de BT muis uit het TomTom3 pakket niet gevonden/ondersteund. Iemand een idee behalve de hack hierboven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

zeef schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 02:50:
Ik heb vandaag mijn officiële upgrade pakket ontvangen. Helaas wordt de BT muis uit het TomTom3 pakket niet gevonden/ondersteund. Iemand een idee behalve de hack hierboven ?
mja same here, alleen heb ik een adapt BT muis :/

ma asus 620 bt ziet hem wel maar TTM5 weigert hem te herkennen

ga nu die reg hack proberen

edit:
reg hack gedaan, helpt voor geen meter :/

ook teruggaan naar gps driver 3.07 helpt niet

snap er geen ene hol van :( me TTTM 3 werkt prima en nu inene werkt het voor geen meter meer :(

schurftzooi, later maar verder proberen

[ Voor 33% gewijzigd door Bokkie op 11-06-2005 12:00 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

Bij mij werkt de reghack zoals hierboven uitgelegd perfect! _/-\o_ Ik heb een HP iPAQ 5550 met TomTom 5 en een Adapt Bluetooth GPS-muis.

De stappen die ik gevolgd heb:
- Downloaden van de hierboven genoemde regeditor
- Invoeren van de "DWORD"'s zoals vermeld
- PDA opnieuw opgestart (soft reset)
- Bluetooth ingeschakeld
- TT5 opgestart
- Naar de GPS instellingen
- Gekozen voor "Andere kabel-NMEA-GPS"
- GPS-baudsnelheid op 38400 ingesteld
- "Bluetooth Serial Port COM8" gekozen (dit zal sterk verschillen per PDA lijkt mij!)
- Klaar! :Y)

www.networkingday.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
zeef schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 02:50:
Vreemd idee misshcien hoor maarreh, als je alles origineel hebt waarom kijk je dan niet wat de TomTom helpdesk ervan zegt?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wijnands schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:44:
[...]

Vreemd idee misshcien hoor maarreh, als je alles origineel hebt waarom kijk je dan niet wat de TomTom helpdesk ervan zegt?
Zeer waarschijnlijk omdat asus niet door tomtom ondersteund wordt. Dus als iemand de oplossing weet voor mijn probleem.. Elke keer als ik tomtom afsluit, ben ik mijn blue tooth manager kwijt, alleen een reset helpt. Dit op een Asus 730w (waar dus officieel geen tomtom5 op kan :'( )

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
MarcoC schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:29:
Als je de GPS ontvanger instelt, moet je in eerste instantie "andere-NMEA-kabel" of iets dergelijks doen. In het volgende scherm kun je dan de BT poort selecteren, en dan zou die het moeten doen.
Bedankt voor de tip. Ben een hele dag bezig geweest en hij kon steeds geen gps apperaat vinden. Maar na andere NMEA kabel doet hij het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
kickje, same problem hier, is er al een oplossing voor? kga nu die hack ff proberen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34
Hebben jullie de 5.10 update van Tomtom 5 al geprobeerd?
Die schijnt wat BT problemen te verhelpen.

Klik

[ Voor 64% gewijzigd door rvrbtcpt op 21-07-2005 09:31 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Frijns.Net schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:29:
Hebben jullie de 5.10 update van Tomtom 5 al geprobeerd?
Die schijnt wat BT problemen te verhelpen.

Klik
er staat dit bij
Why should I download this update?
This update should be downloaded in the following cases:

If you have been having problems with TomTom NAVIGATOR 5 and the phone functionality of your PDA
If you have been having problems with TomTom NAVIGATOR 5 and 3rd party (non-TomTom) GPS devices
If you have been having problems with devices which have a VGA display (640 x 480 pixels)
bovenstaande problemen heb ik niet.

Die registry-hack voldoet nu voorlopig ook wel, ik wacht wel tot er meer duidelijk is.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1