[MS Outlook/Firefox/IE] Verzend geen mail met attachements

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
1. Ik kan geen e-mails verzenden met een attachement, een e-mail waar alleen tekst in staat gaat wel! Ook e-mails ontvangen is geen probleem (9 van de 10 keer).
2. Ik kan niet op www.hotmail.com komen, structureel niet! Niet met IE, niet met Firefox!

Om een lang verhaal kort te maken, heb ik sinds kort:
- Tiscalli Internet 3Mbit/1Mbit
- Linksys WAG54G modem Firmware: 1.00.19

Ik draai (wat mogelijk invloed kan hebben):
- MS Outlook 2003
- Norton Antivirus 2005
- Mozilla Firefox 1.0.4

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Norton Antivirus Autoprotect uitschakelen
- Norton Antivirus Wormprotection uitschakelen
- Norton Antivirus E-mail Scanning uitschakelen
- E-mail via internet versturen:
*hva-mail
*Zonnet/versatel
- Firmware update router (Wachten op een final)
- Andere pc in netwerk (Geen problemen (kunnen dus wel attachements mailen))
- Zoeken naar een oplossing :+

In alle gevallen wordt de verbinding met de pop-server verbroken/time-out!
In het geval van de on-line mailboxen, krijg ik een time-out, of "Document bevat geen gegevens".
Andere computers binnen het netwerk hebben er dus geen last van en kunnen ook gewoon op www.hotmail.com komen! Kan dit met mijn router te maken hebben? Ik kan er niets over vinden!

Ik wilde net iets uploaden met cuteftp naar mijn webspace, maar ook dat ging niet! Waarschijnlijk hangt dit alles samen.

edit:

Ik had nu zelfs problemen met het posten van dit bericht vanaf de pc met problemen, dus dan maar vanaf mijn laptop

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
heb je ook online virusscanners gebruikt? je hostfile gecheckt?
norton is niet onfeilbaar (tegendeel? *kuch*)

ook spyware scanners gedraait?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Reptile209
  • Laatst online: 16:05

Reptile209

- gers -

Klinkt als een netwerkdriver die gaar is, danwel een firewall die harder werkt dan de bedoeling zou moeten zijn. Heb je Internet Security van Norton? Zo ja (of ja op een andere firewall): verwijder die eens. Zo nee, of als dat niet helpt, herinstalleer je netwerkkaart eens. Check eventueel of je niet een brak netwerkkabeltje hebt dat voor packetloss zorgt (lukt "ping -n 10 www.tweakers.net" zonder enige timeouts of bizar hoge tijden?)

Zo scherp als een voetbal!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Oké, ik een scan gedaan op virussen via een on-line scanner, die vond niks!
Ik heb ook een scan gedaan op spyware, ook die vond niks (afgezien van 3 cookies).

Ik heb de nieuwste driver gedownload, een setup uitgevoerd en opnieuw opgestart. Wat vaag is, want volgens apparaatbeheer is mijn driver uit 12-10-2003 en versie 7.2.19.0 en de versie ik gedownload had (Wat de nieuwste zou zijn) is versie 7.2.17.0

Nog vager is dat ik nu wel op www.hotmail.com kan komen en wel e-mails kan versturen met attachement! Ik heb geen idee waarom, maar het werkt weer... 8)7

• Reptile209
  • Laatst online: 16:05

Reptile209

- gers -

[open deur intrap]
Dan was je netwerkdriver dus inderdaad over de rooie ;).
[/open deur]
Dat versienummer is overigens wel vaag ja. Had je niet stiekum een beta draaien ofzo?

Zo scherp als een voetbal!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Oké... uiteindelijk gebleken dus dat het probleem nog niet verholpen is! Sterker nog, het is erger geworden! :? Vaag...
Ik kan dus nu geen e-mail versturen. zowel via outlook als via webmail niet en kan niet op www.hotmail.com komen! Iemand nog briljante ideeën? De mijne beginnen een beetje op te raken na alle instelling nagelopen te hebben, alles klopte! |:(

Pagina: 1