Asus V9280TD - Kan deze gpu 2 TFT's onafhankelijk aansture

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Mijn broer heeft recentelijk een nieuwe pc gekocht met de bedoeling om in zijn studio 2 TFT monitoren onafhankelijk van elkaar aan te sturen met een ASUS V9280TD. Dat wil zeggen. Op de linker TFT taakbalk en op de rechter de rest van z'n bureau blad zeg maar.

Echter lukt het ons na een week er mee klooien, drivers un/installen, klonen, bureaublad over meerdere monitoren uitrekken en dualview opties niet om er onafhankelijk beeld mee te krijgen. Het is of primary display op beide monitoren of secondary. Maar niet Primary EN secondary helaas.

Nu weet ik dat er twee RAMDACS voor nodig zijn om onafhankelijk beeld over twee monitoren te spreiden. Kan het zijn dat deze kaart maar 1 RAMDAC heeft?Ik kan daar namelijk niets over vinden. Wel dat er een RAMDAC op 350MHZ draait.

Please advice.. we zijn het helemaal zat :(

[ Voor 5% gewijzigd door Hoicks op 06-06-2005 23:05 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36
niet echt duidelijk wat nu precies je probleem is

volgens mij moet hij het gewoon kunnen. op de site van asus staat maar 1 waarde bij de ramdac maar dat staat bij een 9800pro ook, en die kan het zeker

tis alweer een tijd geleden dat ik dual monitor draaide op windows maar ik deed het altijd door gewoon 1 scherm in te stellen. dan naar je beelschermeigenschappen gaan en op de 2e monitor klikken en dan "extend my desktop to this monitor"

als het goed is krijgt dat scherm dan een dikke 2 en je normale scherm een 1.

als het gaat om 2e taakbalk etc wat niet lukt dan zul je ultramon moeten gebruiken :)

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
De bedoeling is inderdaad om over 2 monitoren het bureaublad te spreiden. Echter als ik het ding laat initialiseren geeft ie bij allebei de monitoren hetzelfde cijfer mee. Het lijkt er dus op dat ze beiden PRIMARY of beiden SECONDARY zijn. Waarmee je dus automatisch 2x hetzelfde beeld krijgt op beide TFT's.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Dan heb je je instellingen waarschijnlijk op 'kloon' staan. Je moet hem op 'dualview' of 'strech desktop' of iets degelijks zetten.

Ik hoop tenminste dat je de monitoren op aparte aansluitingen op de kaart hebt zitten en niet via een splitter...

/edit: Deze review zegt dat dualview gewoon moet werken... (De V9280/TD is gebaseerd rond een Geforce TI 4200 core)

[ Voor 33% gewijzigd door MeMoRy op 07-06-2005 11:35 ]

U vraagt, wij antwoorden.