Toon posts:

netwerkkaartje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus compleet nieuw op dees gebied.
Ik heb me Storm Linux 2000 2.6 geïnstalleerd. Ik heb 2 netwerkkaarten, een ISA en een PCI. De isa kaart krijg ik maar niet aan de praat. Dit is een 3com 3C509b kaart. Kan iemand me hier mee helpen? Let wel op, ik ben een newbie... dus als je iets uitlegt, doe het dan in 'newbie style' ;)
thx

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Snor de driver op voor je netwerkkaart (etherdisks) pak daarvan dan de 2e flop en zoek daar naar pnpdisable.bat o.i.d. en zet het io-adres en irq hadmatig erin! onthou deze en ga naar linux daar moet je die meegeven.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
euhm... snap jij het begrip newbie wel ;)
de irq en i/o van de kaart weet ik... maar hoe fix ik het dat ook linux mijn kaartje herkend?

Verwijderd

Fix een dos boot flop en doe wat imdos zegt. Zet/check het irq en io en pleur pnp uit. onthoud je io en irq en kom dan terug. Dan ga ik je vertellen dat je moet doen: insmod 3c<kaartnaam> io=0x???

Verwijderd

Topicstarter
en kan ik da ni doen zonder floppy, heb geen floppy drive :p
anders moet ik er agouw enen insteken.
En wat is imdos?

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Op vrijdag 12 januari 2001 17:21 schreef LSD het volgende:
En wat is imdos?
geen flop in je bak? lekker slim.. kun je ook niet van een flop booten.... :Z :Z

en wat imdos is? scrol es 10cm. naar boven... :Z :Z :Z

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 17:21 schreef LSD het volgende:
En wat is imdos?
Die instel progjes van 3 com werken denk ik aardig zeker te weten alleen onder dos, dus als je naar dos kan booten is het ook goed.
Anders kun je die netwerk kaart eventueel in een andere bak hangen en het fixun. Je kunt ook hopen dat ie niet op pnp enzo staat en gewoon doen als root: insmod 3c509 io=0x???
als je een 509 kaart hebt (ik heb geen zin om je eerste post ff te checken :)) en het io adres vind je wel in de ethernet howto, de NET3 howto of in /usr/src/linux/Documentation/networking/net-modules.txt of iets dergelijks.
En als je ff had gekeken had je gezien dat imdos de nick was van de eerste die reageerde...

Verwijderd

Topicstarter
ha :)
sorry mannen ;)
alvast bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1