Toon posts:

Krijgt dit goedkeuring ??

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik ben de 10.000e die deze vraag stelt, weet ik, maar ik wil wel m'n systeem perfect hebben ..

Is dit systeem tot tevredenheid van mijn mede-Tweakers, of zijn er toch componenten die een betere prijs/prestatie-verhouding hebben?

Graag wat meer serieuze ideeën .. :)

AOpen HQ08 ATX full-tower (300 Watt)
Abit KA7
AMD Athlon 750 mhz
GLOBAL WIN VOS32+
2 x 128 MB PC133 SDRAM
Creative GeForce 256 Annihilator 32 MB PRO
Creative SoundBlaster LIVE 1024
Maxtor DMAX 40+ 7200 RPM 40,9 GB
Iiyama 19" A901HT
BTC 5126 Euro
Logitech Wheelmouse OEM
Labtec LCS-3010
Sony CRX-140 E 32/8/4
Sony 3,5" FDD
UTP NetwerkKaartje

Ik ga niet OC'en met een GFD. FSB only vooralsnog. Of maybe wanneer ik 'm langzaam begin te vinden toch nog ..

Wachten op een GeForce2GTS is niet nuttig denk ik, aangezien die fl 800,- of meer moet gaan kosten.

Adviezen zijn welkom ..

Oh ja .. ik gebruik mijn systeem voor echt vanalles. Niet alleen maar brieven typen en af en toe een game.

Is 384 of 512 Mb RAM nog zinnig? Onder Win98?

Verwijderd

Kijk, ik zou nooit een Athlon 750 nemen, deze is veel duurder dan de 700 en het is de snelheid gewoon niet waard. Je moet kijken waar de prijs omhoogschiet, t/m 700 blijft hij heel langzaam stjgen per 50mhz en daarna schiet hij de hemel in...
Verder is een Abit leuk, maar je kunt beter Asus K7V nemen met via chipset, als je trouwens 1x 256MB Ram neemt (pc-133!!) dan kun je er later nog 2 bijzetten...
Niet meer dan 256, als je 1x256 neemt dan kun je in de toekomst er nog makkelijk 768 van maken...
Verder, waarom Creative Geforce? Asus is stabieler en de Deluxe versie wordt met alles meegeleverd, Video-capturing, spellen, 3D-Bril, architectuur is beter. Altijd DDR nemen trouwens!
Maxtor 49GB, phoephoe, das veel, koop dan meteen een IBM ofzo, die zijn sneller...

Verwijderd

O ja, ik zie alleen een burner, neem je geen cd-rom speler???

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je netwerkkaart lijkt me een belangrijk onderdeel uit je PC. Een "UTP NetwerkKaartje" kan je wel eens meer resources kosten dan een echte. Ik raad je dan ook aan the-one-and-only netwerkkaart, de 905 tx te kopen.
Bij MyCom hebben ze een c voor slechts 155,- oid.
Succes.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
Creative omdat dat goedkoper is. Waarom TV-out als ik toch geen DVD-speler hoef? Die koop ik wel als ik ook daadwerkelijk DVD's wil spelen op de 19"-er. Audio naar de stereo.

IDD alleen een writer. Zo vaak copy ik geen CD's. Die paar keer kan ik wel met 32-speed leven hoor. Burnen zal ik toch altijd vanaf de HDD doen.

Ik heb gekozen voor de KA7 omdat ie beter te overklokken was. Iets minder stabiel heb ik ook wel gehoord ja. Maar hij heeft 4 DIMM-sloten dus dan heb ik er nog 2 vrij. Ik wil wel een 256MB DIMMetje, maar die zijn veel duurder, vooral op PC133.

En die 750 is volgens Sharky Extreme bijna 150 piek goedkoper geworden deze week. Ik hoop dat als ik binnenkort zo'n Athlon ga halen, daar in Nederland al iets van is te merken. Verder kies ik voor de 750 vanwege de 2/5e L2-cache. Ik wil die Athlon niet openbreken. Dus geen GFD of solderen. Voorlopig.

En het is een 40.9 GB, niet 49 :P
Een Maxtor omdat die niet zo duur is en zeker net zo goed. IBM van binnen als ik me niet vergis. Ik heb nu ook een DiamondMax van 17.3 GB, en ik ben er heel tevreden mee.

Maar als dit het enige commentaar is heb ik de rest dus wel redelijk voor elkaar? I hope so, het is nl. m'n eerste EIGEN systeem.

Netwerkkaartje: Ik wil ook wel een 3Com nemen, maar ik snap niet goed waarom die 3Com's nou gelijk 4 of 5 keer zoveel moeten kosten. Het hoeft maar een simpel netwerkje te zijn .. ik moet waarschijnlijk zelfs 4 NIC's kopen .. (Kabelmodem met 2 IP's, dus elke een NIC, en 2 om lokaal te netwerken, toch?)

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Erm, ik zou niet meer dan 256mb intern geheugen nemen aangezien windows daar niet byzonder goed mee overweg kan :)

Verder zou ik ipv 1 retegrote harde schijf 2 wat minder retegroot maar toch nogsteeds grote schijven van rond de 20 gb nemen (b.v de ibm dpta 20500 ofzoiets) Ik vind zelf 2 hd's iets fijner werken (ze zijn onafhankelijk van elkaar, ene schijf stond retevol met mp3's en als ik op die andere ging kutten kon ik dat zonder dat m'n winamp ging haperen) en het is veiliger aangezien je belangerijke data b.v 2x kan opslaan in geval dat 1 van de 2 schijven zou crashen (en dan heb je altijd een reserve schijf in geval dat je schijf opgestuurd moet worden)

Ook zou ik voor een IBM kiezen ipv maxtor want die ibm's zijn volgens mij betrouwbaarder (mijn ibm werkt echt heel fijn)

Dan nog die boxjes, ik weet absoluut NIET wat die labtec voor een boxjes zijn, maar de cambridge fps1000 zijn ook errug cool (en four point surround :P )

Dan je muis, ik zou die ergonomisch nemen, en dan zeker cordless, aangezien cordless retefijn werkt (geen gekut met kabels enz)

Ook zou ik geen creative nemen, Neem liefst dan de Asus op de Prophet (asus heeft dat tv in en uit gekloot, roelz wel, ik heb heel erg veel spijt dat ik m'n TNT niet met tv out genomen heb toendertijd...)

Dan nog het geheugen, neem indeed 1x 256 kan je nog meer uitbreiden en is volgens mij goedkoper..

Zoek je nog een cdromspeler? Zou ik de 52x van Aopen nemen, aopen maakt gewoon hele goeie cdromspelers....

Verwijderd

Je wil je FSB gaan overclocken. Het blijkt echter dat een athlon overclocken dmv van de FSB niet erg succesvol is. Kortom met dit systeem is overclocken dmv FSB snel afgelopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik hoor het al. Veel tips. Maar allemaal duurdere tips . ;) Nahja, is ook wel te verwachten.

Over dat van 2 HDD's : als ik er 2 inschroef kan ik het toch niet laten om er RAID-0 van te maken, en dan heb je niet meer dat onafhankelijke of redundante .. maarja, da's mijn eigen toedoen dan .. en 2 HDD's is per MB toch wel flink duurder geloof ik. De config zoals het er nu bijstaat is toch al prijzig voor mijn portemonnee.

Zo'n cordless muis is natuurlijk erg wreed, maar je zult maar aan het fraggen zijn en je penlites zijn op :(

En ik denk wel dat het aardige speakertjes zijn zo. Kijk, als ik een MP3'tje of zow draai doe ik het wel over de stereo. En voor gamen zal het wel volstaan, zo'n setje Labtecs. (M'n stereo staat niet goed opgesteld ten opzichte van m'n Pc straks :()

Verwijderd

Topicstarter
FSB overklokken moet toch wel redelijk lukken? Ik dacht dat je met de KA7 toch wel op 110/115/120 of zow moest kunnen komen.

Vraag me alleen af of je dan probz krijgt met je HDD en RAM? RAM is toch gescheiden van PCI e.d. bij een Athlon?

2 x 110 x 3.75 = 825 Mhz
2 x 115 x 3.75 = 862.5 Mhz
2 x 120 x 3.75 = 900 Mhz

Toch? Zo ja : geen slechte cijfers vind ik.

Lukt dit trouwens met standaard PC133, of is dat niet van invloed op de RAM-clock?

Verwijderd

Kijk, je hele systeem is duur dus waarom zeiken om 50 piek, wil je me AUB effe vertellen over het verschil tussen 700 en 750 please??? want ik wil zelf ook een Athlon systeem kopen!!! vandaar...
Waar ik hem wou kopen was Creative duurder, maar dat gaat via de groothandel en ex. btw alles, aftrekken van bedrijf (niet nodig, maar toch) via via geregeld. Verder hoort je het, IBM HDD rulez, Seagate Rulez, Quantum = Stil, maar Maxtor?? Ik ging ervan uit dat iemand die een IIyama monitor koopt (op eizo na de duursten) een kwaliteitsfreak is (zoals ik) en dat dei ook gewoon het beste wil desnoods 50 piek meer...
Leuke suggestie: ik kon 256MB pc-133 en 2x128 kopen voor het verschil van 10 piek.
Neem geen cordless muis maar een logitech pilot pro (dat megagroote ergo ding) Ik heb er een dagje mee gewerkt en ik wou gewoon niets anders meer. alles is perfect. Wil je geen ergo, neem dan microsoft ding zonder balletje, misschien niet zo ergo, maar wel handig omdat hij 1000 jaar soepel loopt.
What the fuck moet je trouwens met 40 GB??? Aangezien je geen video-in wilt is get geen videomontage zou je zeggen? Als je grafisch bezig bent is een Matrox G400 Dualhead trouwens beter vanwege mooiere beelden, levert echter wat fps in :).

LABTEC RULZ !!!! Dit zijn toch echt de beste speakersetjes ter wereld, en wie ze niet kent is halve zool. :)

Ahum, hoe wil je trouwens athlon750 op 120mhz fbus laten draaien, nee, abit heeft een fout moederbord, want overklokken met athlon gaat niet zo best! Ik weet niet of bij 750 proc. zelf over te klokken is, dat gaat WEL!!!
Nope, voor die 4Ram slots zou ik geen Abit nemen, Abit doet het prima in de Intel industie, maar bij Athlon zijn er maar 2 die rulen, MSI en Asus. Als je trouwens serieus werkt kun je bij installeren na installatie win98 W2K ernaast zetten (altijd EERST w98 installen) Dat crashed nooooit en draait met 256MB lekker snel.

Verwijderd

Nog een goeie reden om Asus Geforce Deluxe (eventueel DDR) te nemen: De overklokmogelijkheden, die Asus klok je echt zo heerlijk over (Voor een Geforce, niet te vergelijken met TNT2 Ultra die veel verder klokt)

Kun je trouwens nog effe kritiek geven op mijn topic over nieuwe pc hlpdsk of whoever???

Verwijderd

Ik heb zelf geen athlon, maar had op tweakers gelezen dat dat niet altijd goed ging. Je geheugen trekt dat wel. De PCI bus loopt resp. op 37,33/38,33/40. Zelf ondervind ik geen problemen met deze snelheden. De laatste is misschien wat aan de hoge kant. Mocht de PCI divider op 4 kunnen is het absoluut geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Die config zoals hij er nu bijstaat is al duur. Dat ie niet nog eens een rug meer kost is door de keuze van de onderdelen. Dat jij goedkoop aan een 256MB DIMM en Asus GeForce kan kopen is heel leuk voor je, maar daar heb ik natuurlijk niks aan.

Dat van de Athlon en z'n L2 zit 'm er in dat de snelheid ten opzichte van de core anders is bij een 750 of een 700.

Het cache van een 700 loopt op 1/2, dus 350 Mhz. Het cache van een 750 loopt op 2/5, dus 300 Mhz. Als je nou de FSB opvoert loopt je cache bij de 750 niet zo hard, en heb je meer kans dat je L2 het trekt.

En verder hoor ik nu erg tegenstrijdige geluiden. Van vele sites en reviews hoor ik dat de KA7 goed de FSB laat overklokken, terwijl hier nu in deze thread wordt gezegd dat het een k*tbord is. De specs van de KA7 staan mij veel meer aan als een K7V. Geen riser, 6e PCI-slot, 4 DIMM-banken, en nog gebufferd ook.

Kijk, het gaat hem er om dat ik de beste prijs/kwaliteit-verhouding wil, uiteraard.

Ik snap ook wel dat als ik er 1000 gulden meer tegenaangooi ik een nog beter systeem heb, maar die duizend gulden heb ik niet.

Maar ik ben toch blij met de inbreng. Keep it coming .. hoe meer hoe beter. :)

• FaceMan
128mb 168p sdram pc133 313.44
256mb 168p sdram pc133 610.29
bij www.eynstein.nl

eu 1x 256mb is echt wel goedkoper dan 2x 128mb.

Creative Annihilator Pro GeForce 32MB FL 578,-
Asus V6800 GeForce Pure DDR FL 658,-
(pricewatch)

scheelt maar 80 tientjes, nou, geef mij dan maar die asus

alleen weet ik nu niet of ik de goeie versies met elkaar vergelijk :P

En het geld dat je nu dan bespaart op het geheugen kan je bij je asus pleuren, is die nog maar +- 50 tientjes duurder ofzo :P

Verwijderd

Ik snap je best hoor, maar als ik dus niet wil overklokken heeft een Athlon 750 met zijn andere cache geen voordeel boven 700? dat van die 4 ram sloten is wel handig. Het ging er meer om dat als je nu 2x128 koopt (wat ik eerst van plan was) je later met het probleem zit dat je misschien wilt upgraden en niet hoger dan 512 met een Abit komt en ik zou met een asus zelf neit eens boven de 384MB komen.. :) Dan is Abit wel handig, Maar Abit heeft toch geen Via chipset gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals .. de KA7 gebruikt dus de Via/Apollo KX133 chipset. Da's de beste voor Athlons op dit moment.

Als je niet wilt overklokken is 750 Mhz sneller dan 700 Mhz, Duh .. maar IDD heb je met de 700 wel sneller cache. Sommige cache-intensieve proggies zullen op de 700 maybe een procent sneller zin als op de 750, maar bv. bij de meeste software, zoals je DPC koetje, draait op een 750 echt wel sneller. (Wat, geen koetje? Foei! ;) )

Verwijderd

Topicstarter
http://www.eynstein.nl /?? 256 Mb goedkoper??

Hmmz, toch eens FF out-checken .. (<-- zeer fout Nederlands EN Engels, plz ignore :P )

Enne, op de ASUS Pure zit ook geen TV in/out. Wat is er dan beter aan dan de Creative? Ontgaat me even hoor .. ga je echt 80 piek meer betalen omdat hij maybe 5 Mhz meer trekt? Zover klok ik straks m'n GeForce toch niet. Dan moet daar ook weer een extra koeler op ..

Verwijderd

Eynstein???????

HOE DUUR !!!!

Trouwens, faceman (was jij dat?) je vergeleek beetje foute volgens mij, moet je niet Annihilator DDR pro met v6800 deluxe doen, alhoewel annihilator bij Einstein WEL erg goedkoop was !! tip :)

EN ER HOEFT GEEN EXTRA KOELER OP GEFORCE; DIE TREKT AL VEEL HOOR !!!! (5mhz??? zeker wel 25mhz???!!) Verdiep je ereens in, TNT2 Ultra is helemaal wonderbaarlijk, klok je zo 30% bij ofzo

Verwijderd

neem geen cd-rom speler. neem Pioneer 104 Tray DVD speler. dat ding is redelijk prijzig. maar is gewoon heel erg snel, en betrouwbaar. officieel 40x cd-rom speler. maar hij haalt m`n 36x crappy cd-rom speler. HEEL hard in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het dus over dat die ASUS maybe 5 Mhz meer trekt dan die Creative, beiden ten opzichte van te standaard 120. Aangezien ik toch niet zover de GeForce ga klokken lijkt me dit een goed kaartje.

Tja, als ik mocht kiezen zou ik een Leadtek WinFast rev. B. nemen, maar zie daar in dit kikkerlandje maar eens aan te komen.

Of meteen een Elsa Gladiac .. maarja, heb ik geen doekoes meer voor. Die config is al stretchen van het budget ..

Verwijderd

Topicstarter
En ook: TV in/out is maybe best wel wreed ja. Maar ik moet ook dokken voor een 3D-bril en software. Nah, die bril is gewoon zonde van het geld, want daar krijg je al binnen 10 minuten stampende koppijn van, en is redelijk nutteloos, behalve dan het opdrijven van de prijs.

En die 40.9 Gb vind ik eigenlijk weinig. Het is dat de 100 Gb modellen nog niet leverbaar zijn. Ik edit vanalles en nog wat, en ik heb geregeld temp-files van een paar GB. Ik weet nog goed de dag dat ik aan het Photoshoppen was en dat ik 'out of diskspace' was. Met een gloedjenieuwe Maxtor van 17 GB! 2 stuks 8 Gb temp-files en 1 Gb voor OS e.d. nou, dat zuigt zwaar :(

Verwijderd

Jassus, ooit van V6800 Pure gehoord??? Dok je niet voor die 3d-bril

Verwijderd

:( ging wat mis!

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

Die kast heb ik ook. Errug wreed, zwaar, groot,stil :) :) :) :) :) :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als je met de FSB wilt gaan overklokken zou ik geen Maxtor nemen...die zijn berucht om hun gevoeligheid voor een hogere FSB. Helaas, want het zijn verder goede schijven voor niet te veel geld

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie 3 dubbel .. ;)

Zeg, heel leuk dat RAM bij Eynstein .. maar er zit een addertje onder het gras!

Dat 128 MB PC133 is 6 ns, en dat 256 MB PC133 is 7 ns !!

Dan liever 2 x 128 MB 6 ns dan 1 x 256 Mb 7 ns.

Verwijderd

Topicstarter
B@H! Ik moet erg wazig zijn, want ik kan zelfs met het rekenmachientje erbij nog niet uitrekenen wat m'n toekomstige RAM nou helemaal moet trekken .. help please .. :)

RAM van 7 ns = ??? Mhz
RAM van 6 ns = ??? Mhz

Ik heb nog wel door dat 6 ns beter is, maar hoeveel beter? (Zie vorige post)

Trouwens, 6 ns. is de rating die hij zeker moet halen? Daarbovenop kan er nog wat meer in zitten, correct?

Verwijderd

Topicstarter
stomme submitknop ..

Verwijderd

Topicstarter
stomme submitknop (nummer 2)

Verwijderd

5ns, 6ns, doorgaans merk je er bij 256MB geen ene fuck van. Bij 128MB moet hij bij grote bewerkingen splitten over 2Modules dus is het alweer gecompenseerd. 2X128MB plus later 2X256MB is trouwens 768MB, das wel beter!

• FaceMan
ja eu eerst 1x 256mb en later 3x 256mb is 1024mb geheugen das nog veel beter :P

ennuh Titan, ik was degene die die creative en die asus vergeleek, maar had er ook al bijgezet dat ik het niet zeker wist of ik wel de goeie aan het vergelijken was :)

Verwijderd

Ja, je vergeleek toch de goeie hoor..

Verwijderd

Over dat 6ns geheugen van Eynstein , dat is volgens mij geen 6ns . Ik heb het zelf ook en het is van Winbond . Als je echter bij Winbond op de site kijkt gaan ze niet sneller dan 7.5 ns

Verwijderd

Topicstarter
Oftewel je wordt belazerd bij 1-steen? Netjes is dat :(

Ik ga waarschijnlijk bij Narwal m'n bestelling doen, en daar hebben ze niet eens een 256 MB PC133 module.

Trouwens is Narwal wel wat duurder, maar anderzijds kan ik het daar wel gewoon gaan ophalen, en als er iets mis is sta ik zo voor de deur.

Is 7 ns RAM goed genoeg voor 150 MHz ??

En waar haal ik ergens zo goedkoop mogelijk een GFD, als het dan toch zou moeten?

Verwijderd

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
http://www.funprice.nl

RULEZ !!!!!!!!!!!!!!!!! :)
Goeie stuff en goed geheugen voor goeie prijs!
http://www.funprice.nl

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Verwijderd

Ik zeg niet dat ze je belazeren , misschien weten ze het zelf niet . Ik weet alleen dat ze goedkoop zijn en verder is het gewoon een van de betere online-shops in NL . Narwal heb ik al 3x gemaild en tig keer gebeld ten tijde van de introduktie van de Geforce 1 en ik krijg gewoon geen antwoord .

Verwijderd

Topicstarter
Kzallis bij Narwal gaan informeren of ze daar wat meer kwijt willen over hun RAM.

IDD krijg je zelden een reply op dit soort vragen ..

Verwijderd

Nou ff rekenen dan maar

10 ns = 100.00 mhz
7.5ns = 133.33 mhz
7.0ns = 143.00 mhz
6.0ns = 166.00 mhz
5.0ns = 200.00 mhz

Verwijderd

Waar kan ik dan 7ns krijgen denk je?

Verwijderd

Topicstarter
Ok PaasHaas .. :P

Ik kon er gisteren FF echt niet uitkomen .. heb je wel eens.

Verwijderd

Dat kan wel zo zijn Paashaas maar dat 7.5 ns geheugen van mij draait toch wel op 138 mhz . Hoger gaat mijn CPU helaas niet . Dat rekensommetje van jou is een globale indicatie , meestal kan het wel een stukje harder .

Verwijderd

Topicstarter
Is mij ook bekend!

Maar het gaat er om : moet je duurder RAM kopen dan 7.5 ns als je het op bv. 145 wilt laten lopen? Want dan is het al een eind buiten specs .. ??????

Verwijderd

Tsja mijn berekening was gewoon afgeleid van een vaste formule namelijk: 1/f x 1000

dus 1/7.5 x 1000 = 133.33mhz

Dat het dan wat harder kan heb daar heb je gewoon geluk mee.
Ik denk dat dat gewoon hun marge's zijn net zoals intel vaak wel een marge mhz laat op hun cpu 's alleens is die vaak wel errug groot.

300@450
366@550
600@800 enz......

Verwijderd

Wat ik overgens wel erg vreemd vindt is dat de 6.5ns op mijn Viper770 wel op 205mhz kan lopen.

In feite zou ie maar 153 kunne?

• Tassadar
  • Laatst online: 24-08 10:09

Tassadar

l33t h4x0r :)

misschien zit daar wel weer 1 of ander stiekum dividertje voor..

Verwijderd

Zeg HlpDsk, je gaat 'm toch wel kopen, he? 't Is gewoon een heel mooi systeem en wat je volgens mij niet moet doen is het op een forum posten. Gewoon aan een guru voorleggen en kijken wat je ermee doet. En w.b. al dat overklokken: je moet mazzel hebben om goed over te klokken. Al die reviews over overgeklokte mobo's gaan maar over 1 exemplaar. Gezeur. Gewoon kopen en bidden dat ie iig de default waarden al trekt anders ben je helemaal de pineut. Als ie nog wil overklokken ben je spekkoper.
Nooit iets kopen om over te klokken.

Wat betreft je keuze voor de Athlon750 wil ik nog wel iets zeggen: dikke kans dat je de 700 wel een paar MHz'tjes opkrikt (stabiel) en dan heb je toch snellere cache. En da's toch ook wel fijn. Vooral omdat je niet alleen maar 'game't. En het scheelt je weer peseta's die je wel kon gebruiken, geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was juist in de veronderstelling dat een 750 door z'n 2/5 L2 beter te klokken was?

Verwijderd

Hij bedoeld dat een 700@750 snellere cache heeft dan een 750, maar hij vergat dat een 750@800 weer sneller is, want die 750 kun je ook overklokken. :)

Verwijderd

Inderdaad, maar volgens mij is de kans op 700@750 groter dan 750@800. Correct me please if I'm wrong.

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Die Maxtor-schijf heb ik ook, draait fijn en goed met een VIA Apollo 133a chipsetje. Er is trouwens een 60GB Maxtor aangekondigd...

Ga je de meuk zelf in elkaar zetten? Let erop dat je twee exact dezelfde geheugmoduletjes koop, liefst met een bekend merk erop, er is vrezelijk veel zooi op de markt wat geheugen betreft, ook veel PC100 chipjes die als PC133 worden verkocht.

Verwijderd

snap dat geneuzel niet over 50mhz. De winst is marginaal. Het is vooral de video-kaart die het op hogere res niet trekt.

Ga gewoon voor een 700mhz of 750mhz, wat je wil... 0.18core is trouwens beter te overklokken, dus zorg dat je er zo eentje krijgt.

Met zo'n mooie monitor is het bijna zonde dat je er geen Matrox G400max indouwt.
Dat scheelt echt wel een paar pixels...

Nuja, als spellen je voorkeur hebben (vooral de 3D-shooters/racers) dan is de Geforce voor jou. Zit je echter 70% van je tijd te photoshoppen/Internetten enzo zou ik zeker voor de Matrox gaan.....

my 0.02cent..

HDD?

mijn voorkeurslijstje:
1) IBM
2) Maxtor
3) Western Digital

Verwijderd

ow ja, speel hier Unreal Tournement op de TV,

lekker groot....da's pas kicken.

Dual-head, i love you ;)

Verwijderd

750@800 is makkelijker WANT het cache vanaf 750 kan meer aan

Verwijderd

Trouwens, dat voorkeurslijstje harde schijven van 3 disks leverd ook meteen bijna alle fabrikanten op, waarom doe je het dan nog?

Verwijderd

vaag HDD lijstje zeg, was het niet zo dat IBM en Western Digital zo'n beetje 90% van de onderdelen van elkaar gebruiken en dat het dus exact dezelfde harde-schijven zijn (op het stickertje na dan) ???

vaag dat je er dan een maxtor schijf tussen hebt staan.... >:)

Verwijderd

Ik heb een IBM pc met WD harde schijf... Zegt genoeg toch?
Latere IBM's werden met Quantum geleverd... WAT IS IBM TOCH VOOR EEN MERK ???????

Dit topic van hlpdsk blijft wel steeds bovenaan he? zorg ik voor, maar ja... :)

Verwijderd

<center> Klinkt als een prima computer zal wel wat kosten denk ik. Ik zou alleen een losse cd rom speler erbij nemen, en ipv een sony zou ik een plextor pakken, iets duurder maar wel beter. En aangezien je toch het beste van het beste wilt zou ik er ook een scsi harddisk (10000 rpm) en brander inzetten
en 256mb intern is voorlopig wel voldoende tenzij je video gaat editten of zoiets. 133mhz verschilt niet zoveel met 100mhz kaarten. Ik zou trouwens een 700mhz pakken die is een stuk goedkoper. Waarom pak je trouwens geen dualmoederboard? Met 2 athlons?
en ipv die gforce zou ik een voodoo5 5.5500 nemen. Ik weet dat iedereen een hekel aan voodoo heeft maar mijn 3 3000 doet het prima en 5.5500 heeft een stuk betere prestaties
</center>

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Belthianni -> wil je alsjeblieft gewoon tiepen en die kleurtjes voor thuis bewaren? ;)
Enneh, lees ook eerst even de eerdere replies voordat je advies geeft, ik denk niet dat een SCSI HD in het budget past... Zeker niet met het formaat dat HlpDsk wilt. SCSI brander? budget... Dualmobo met 2 athlons? budget...

Een adviesje (vragend) van mijn kant, is het niet verstandig om toch een cd-rommetje er in te 'pleuren', volgens mij gebruikt de brander dezelfde kop om te branden als schrijven, dan is het zonde om de dure (en zware) brandkop te gebruiken voor het lezen van de cd-rommetjes... Misschien toch een goedkoop romspelertje nemen?
Over de HD, lijkt mij een perfect ding, ik denk dat HD's een keuze is die tegenwoordig niet veel uitmaakt, de meeste zijn (volgens mij) wel goed. Omdat HD's gevoelig zijn voor kleine constructiefoutjes heb je ze 'vaak' DOA, of snel stuk... Dit zorgt ervoor dat personen met zo'n ervaring het hele merk afkraken, terwijl vele anderen zeer goede ervaringen hebben ermee.

Verder lijkt het mij een mooi systeempje, hoewel ik voor de G400 zou gaan (en ook doe, die ga ik kopen(max)). Die paar fps minder weegt niet op tegen de (veel) betere beeldkwaliteit.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Die 60 Gb Maxtor ken ik ja. Maar die is er voorlopig alleen op 5400 rpm.

Het RAM is Hyundai/LG-on-MSC, waarschijnlijk ..

Dual-Athlon ?? Wil je FF lezen wat ik heb gezegd over de kosten. Enne, er zijn helemaal geen Dual-Athlon borden!

Matrox : ik heb ook zitten denken of ik nou een G400 of een GeForce wil. Ik game niet zoveel, maar da's vooral denk ik omdat er niet veel te gamen valt op mijn huidige systeem. (P166MMX@200, 32 Mb EDO en 2 Mb ATI-RageII)

Damn wat is dat geel lekker irritant. Juniortje hoor :(

Over die Athlon: ik was van plan om een 750 met z'n pluto via de FSB alleen al op 850 of 900 te krijgen, op de KA7. Lukt dat niet dan ga ik een GFD scoren. Een 700 heeft wel sneller L2, maar dat is op 1/2 gezet. Die trekt echt geen 850 of meer. Solderen is me iets te prielerig.

Wow, 60 posts al. KewL :)

Verwijderd

He kewl, ik houdt jouw topic wel leuk instant, elke keer als hij bijna uit de lijst is ff replyen erop...
Weet je, ik denk dat een aopen cd'rommetje zowiezo beter is omdat die branders niet zo geweldig lezen naar mijn mening. Sony is trouwens wel een goeie lezer hoor, maar het is inderdaad zonde van je brandkop... Als je videoedit heb je trouwens aan 256MB Ram genoeg, iemand die denkt dat er dual Athlon moederborden zijn en dat jij die wil lult maar wat, dan kun je beter een Athlon1000 nemen trouwens :)
Ik zou toch wel GeForce nemen omdat de framerate hoger is en de kwaliteit ook prima...
Ik heb hier trouwens ook een P166 met Ati Rage II 2MB kaart, een IBM Aptiva om precies te zijn... Ik speel gewoon soepel Age of Empires II in 800x600 (minimum=p2-233) grappig!... :)

Verwijderd

Jo HlpDsk heb je je PC al?

Ik nog niet, bah!

Verwijderd

Topicstarter
Khebbum nog niet, ben wel hard bezig.

Zeg belthianni, vertel jij me dan maar eens waar je een Dual-Athlon bordje vandaan haalt. Volgens mij komen er pas dual-bordjes met de T.Bird.

En leg a.u.b. FF uit wat er nou zo slecht is aan het gewoon gebruiken van een brander als CD-ROM drive? Daar issie toch ook gewoon voor?

Ik verbaas mezelf er ook over dat deze draad nog loopt. Wel lachuh :)

Verwijderd

Koop gewoon!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Maybe dat ik wat kan 'regelen'. Als dat me een slordige fl 1000,- kan schelen, wacht ik nog wel FF ..

Ik denk toch dat ik er maar een AOpen 48-speed ceedeerommeke bij doe.
Pagina: 1