Toon posts:

[VPN] Fallback op ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Medetweakers,

Ik ben opzoek naar een router die op het moment dat een VPN tunnel eruit ligt ( dus niet de lijn met internet ) een fallback over ISDN gaat uitvoeren.
Ik heb wat routers gevonden met ISDN fallback maar volgens mij hebben die alleen fallback indien de dsl lijn eruit ligt.
Ik wil eigenlijk op het moment dat er een tunnel ( lan-to-lan ) eruit vliegt dat ie over gaat op ISDN.

In de huidige situatie hebben we al verschillende keren gehad dat er een prima verbinding met internet was maar dat de tunnel eruit lag en eruit bleef totdat de firewall gereset werd. 8)7

nu weet ik ook dat het probleem zich in de firewall bevind en we zijn aan het zoeken naar een andere oplossing.
In dit geval dus een andere (lan-to-lan) vpn router met ISDN fallback.

Ik heb diverse modellen gevonden o.a.

- Draytek 2900i
- Netgear FVS338
- Netgear FVS328
- Netscreen 5XT

Welke van deze routers kan een fallback instellen op een VPN tunnel ?
Ik heb alle specs bekeken maar ik kan het niet ontdekken..
Mocht iemand een ander merk / type router hebben waarmee ik het wel voor elkaar kan krijgen dan hoor ik het graag ;)

Misschien is het ook een idee om een Dual wan poort router te nemen ?
Aan poort 1 de DSL verbinding en achter poort 2 een Cisco 801 ISDN router ( die heb ik nog staan ) ?

- Zyxel ZyWall 35
- Netgear FVS124G

Wie heeft er ervaring met een soortgelijke configuratie ?

Verwijderd

ervaring met;
cisco 1721 op beide locaties. 2x ethernet en 1x een isdn voor de fail-over, en ook belangrijk...fail-back..(kosten isdn).
op het moment dat de vpn wegvalt, schakelt isdn in. Vpn weer up? isdn gaat uit.

de uiteindelijke config heeft wel behoorlijk wat tijd gekost.. maar werkt nu reeds 2 jaar stabiel.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Die Netscreen 5XT kan dat zonder problemen...
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:57:
Misschien is het ook een idee om een Dual wan poort router te nemen ?
Aan poort 1 de DSL verbinding en achter poort 2 een Cisco 801 ISDN router ( die heb ik nog staan ) ?
Daarvoor hebben ze Integratie uitgevonden. Daardoor kun je al die simpele routertaken in een doos houden :D

[ Voor 82% gewijzigd door JackBol op 07-06-2005 09:42 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Dirk-Jan schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:41:
Die Netscreen 5XT kan dat zonder problemen...
Heb je een voorbeeld configuratie draaien ergens ?
Ik geloof dat de failback van de meeste routers gebasseert is op het wegvallen van de breedband verbinding ipv vpn tunnels ;)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:36:
[...]

Heb je een voorbeeld configuratie draaien ergens ?
Ik geloof dat de failback van de meeste routers gebasseert is op het wegvallen van de breedband verbinding ipv vpn tunnels ;)
als je je backupverbinding up laat komen als de keepalive over de vpn down gaat, heb je hetzelfde maar dan omgekeerd. Die Netscreen kan je van voor tot achter tot in detail configureren zoals je het zelf wilt hebben.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.