Hallo Medetweakers,
Ik ben opzoek naar een router die op het moment dat een VPN tunnel eruit ligt ( dus niet de lijn met internet ) een fallback over ISDN gaat uitvoeren.
Ik heb wat routers gevonden met ISDN fallback maar volgens mij hebben die alleen fallback indien de dsl lijn eruit ligt.
Ik wil eigenlijk op het moment dat er een tunnel ( lan-to-lan ) eruit vliegt dat ie over gaat op ISDN.
In de huidige situatie hebben we al verschillende keren gehad dat er een prima verbinding met internet was maar dat de tunnel eruit lag en eruit bleef totdat de firewall gereset werd.
nu weet ik ook dat het probleem zich in de firewall bevind en we zijn aan het zoeken naar een andere oplossing.
In dit geval dus een andere (lan-to-lan) vpn router met ISDN fallback.
Ik heb diverse modellen gevonden o.a.
- Draytek 2900i
- Netgear FVS338
- Netgear FVS328
- Netscreen 5XT
Welke van deze routers kan een fallback instellen op een VPN tunnel ?
Ik heb alle specs bekeken maar ik kan het niet ontdekken..
Mocht iemand een ander merk / type router hebben waarmee ik het wel voor elkaar kan krijgen dan hoor ik het graag
Misschien is het ook een idee om een Dual wan poort router te nemen ?
Aan poort 1 de DSL verbinding en achter poort 2 een Cisco 801 ISDN router ( die heb ik nog staan ) ?
- Zyxel ZyWall 35
- Netgear FVS124G
Wie heeft er ervaring met een soortgelijke configuratie ?
Ik ben opzoek naar een router die op het moment dat een VPN tunnel eruit ligt ( dus niet de lijn met internet ) een fallback over ISDN gaat uitvoeren.
Ik heb wat routers gevonden met ISDN fallback maar volgens mij hebben die alleen fallback indien de dsl lijn eruit ligt.
Ik wil eigenlijk op het moment dat er een tunnel ( lan-to-lan ) eruit vliegt dat ie over gaat op ISDN.
In de huidige situatie hebben we al verschillende keren gehad dat er een prima verbinding met internet was maar dat de tunnel eruit lag en eruit bleef totdat de firewall gereset werd.
nu weet ik ook dat het probleem zich in de firewall bevind en we zijn aan het zoeken naar een andere oplossing.
In dit geval dus een andere (lan-to-lan) vpn router met ISDN fallback.
Ik heb diverse modellen gevonden o.a.
- Draytek 2900i
- Netgear FVS338
- Netgear FVS328
- Netscreen 5XT
Welke van deze routers kan een fallback instellen op een VPN tunnel ?
Ik heb alle specs bekeken maar ik kan het niet ontdekken..
Mocht iemand een ander merk / type router hebben waarmee ik het wel voor elkaar kan krijgen dan hoor ik het graag
Misschien is het ook een idee om een Dual wan poort router te nemen ?
Aan poort 1 de DSL verbinding en achter poort 2 een Cisco 801 ISDN router ( die heb ik nog staan ) ?
- Zyxel ZyWall 35
- Netgear FVS124G
Wie heeft er ervaring met een soortgelijke configuratie ?