Toon posts:

eMule: geen firewall, toch forwarden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag gebruik willen maken van het prachtige programma eMule, ware het niet dat hij telkens aangeeft dat hij geen verbinding kan maken met de poorten 4662 en 4672. Ik maak gebruik van ADSL met een SpeedTouch 510 modem. De bewuste poorten zijn daar al vrijgegeven. Daarachter heb ik een draadloze router geplaatst, de SiteCom WL-122. De firewall van deze router is uitgeschakeld.

Toch lukt het eMule niet om verbinding te maken. De pijltjes rondom de wereldbol rechtsonder blijven geel. Is het nog noodzakelijk om poorten te 'forwarden'. En zo ja, waarom en nog belangrijker: hoe?

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Als je de Windows XP firewall aan hebt staan moeten ook hierin de betreffende poorten open staan.
Kijk ook even in de help van E-mule, hierin staat e.e.a. heel uitgebreid beschreven.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-08 05:38
Je hebt een situatie met twee routers. Je moet dan op beide routers de betreffende poorten openzetten lijkt mij. Ik neem hierbij aan dat je het dubbelrouter probleem hebt opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
De Windows-firewall is uitgeschakeld en verder is er op deze pc ook geen firewall aanwezig.

Bij het web-based configuratieprogramma van de SiteCom WL-122 staat er bij Firewall het volgende vermeld:

Firewall Status: DISABLED
Default policies: input = accept, output = accept, forward = accept.

Het is dan toch vreemd dat je hier poorten moet opengooien???

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 22:55 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08 21:59
Je moet de poorten niet open zetten; je moet ze forwarden naar de PC waar je eMule op draait.
Dat doe je niet bij de firewall, maar bij de NAT-instellingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Marco op 06-06-2005 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al geprobeerd. Deze optie staat namelijk in het menu 'Virtual Server'.

Ik stel daar de regels als volgt in:

Incoming port: 4662
Procotol: TCP
Destination IP: 192.168.1.100 (van deze pc dus)
Destination port: 4662

Incoming port: 4672
Protocol: UDP
Destination IP: 192.168.1.100 (van deze pc dus)
Destination port: 4672

Doe ik hier misschien iets verkeerd?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-08 05:38
Heb je in Windows ingesteld dat je een vast IP hebt op je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Nope. Hij staat op DHCP, maar ik krijg al sinds de draadloze aansluiting hetzelfde IP-adres toegewezen.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08 21:59
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:09:
Dat heb ik ook al geprobeerd. Deze optie staat namelijk in het menu 'Virtual Server'.
Dat is weer iets anders, je moet echt NAT hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik al tevergeefs naar gezocht in de SiteCom configuratie. Ik heb de volgende mogelijkheden:

SETUP
Primary: Lan IP, Wan Type, DHCP Server, WLAN, WLAN Security, WDS, DMZ
Advanced: Virtual Server, Firewall
Tool: Password, Firmware Update

STATUS (valt niets in te stellen)

WIZARD (tja...)

LOGOUT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de fout gevonden. Ik ging ervanuit dat het WAN-IP 10.0.0.150 was (dat is het immers altijd). In mijn geval was het echter 10.0.0.1. Dat heb ik even aangepast in de NAT-configuratie van de SpeedTouch en voilà! Het werkt! Enorm bedankt voor jullie assistentie!
Pagina: 1