Toon posts:

Internet delen zonder dat pc aanstaat, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zie topic. Hoe doe ik dit? Is het wel mogelijk?

O ja, ik gebruik een Casema kabelmodem met een serieële aansluiting.

Verwijderd

duh :?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor.. maar hier heb ik dus echt geen ervaring mee :(

Verwijderd

als je geen PC wil laten aanstaan moet je iets van een router/switch gebruiken met ingebouwde Network Adress Translation (NAT):
http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15192 :)

Verwijderd

Topicstarter
In de pricewatch staan die Router/Switch apparaten voor >500,-! OUCH! Dat is wel erg duur voor zoiets, zeg.. Zijn er ook goedkopere, of is dit de gemiddelde prijs?

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 22:14 schreef drago het volgende:
In de pricewatch staan die Router/Switch apparaten voor >500,-! OUCH! Dat is wel erg duur voor zoiets, zeg.. Zijn er ook goedkopere, of is dit de gemiddelde prijs?
oude 486 met 8 of 16MB en een floppy drive en daar FreeSco mee draaien. 486 pc kost je de kop niet en FreeSco is gartis :)

Verwijderd

Let op! Als je zo'n router neem, dan moet je ook IP-adressen aanvragen!

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 22:24 schreef Dey het volgende:
Let op! Als je zo'n router neem, dan moet je ook IP-adressen aanvragen!
Lijkt me niet. Als die router gewoon met isdn inbelt bij de provider krijgt hij aan de ene kant het dynamische ip van de provider toegewezen en aan de 'binnenkant' intern, gewoon een private-ip adres, dus bv in de 192.168.x.x range.

Dus ipadressen aanvragen bij een router? Nah.

Verwijderd

Niet!
tenzij je een of ander hw apparaatje aan wilt schaffen....

>:)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

man, ik ken ook lui die hebben een casema kabel, dus ook serieel, en hebben ook geen gekloot met ip's. (er hangen ook 5 pc's aan die modem..:):):):))

systeem specs

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 02:23
Op vrijdag 12 januari 2001 00:21 schreef henri het volgende:
man, ik ken ook lui die hebben een casema kabel, dus ook serieel, en hebben ook geen gekloot met ip's. (er hangen ook 5 pc's aan die modem..:):):):))
Zonder router is dit niet mogelijk. Dan hebben 5 pc's hetzelfde ip adres en colliden ze elkaar. Verder hoef je bij een router juist geen extra ip's aan te vragen omdat hij gebruikt maakt van masquerating.. dus het omzetten van interne ip-adressen in het externe ip. Dus hebben alle pc's vanaf buiten gezien hetzelfde ip. Beter gezegd, het lijkt van buiten af gewoon alsof er 1 pc aanhangt :)

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Voor alle duidelijkheid:

Een router:
Heeft één IP-adres aan de internet zijde en één IP-adres aan de LAN-zijde. Een 'normale' standaard router forward Public-IP's naar de clients en terug.

Een NAT-router:
Als je maar 1 Public-IP hebt, bestaat de mogelijkheid een router te nemen/maken met NAT mogelijkheid. Alle Ip's op het LAN zijn dan lokaal. De NAT-functie van de router maakt het dan mogelijk met die lokale IP's toch het internet op te kunnen.

Wat is standaard...? Ik zou zeggen de niet NAT-router, maar aangezien de meeste bezoekers van GoT kabel, ADSL oid hebben, komt een NAT-router het meeste voor hier... tsja, dan zou je dat standaard kunnen noemen...

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 22:08 schreef Digital_Cow het volgende:
als je geen PC wil laten aanstaan moet je iets van een router/switch gebruiken met ingebouwde Network Adress Translation (NAT):
http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15192 :)
Ah, joh, hij heeft geen internet bedrijf ofzo.

Huis tuin en keuken netwerk met internet deling zoals veel tweakers doe je met een 486 met linux of doe het met "Internet Connection Sharing" onder windows, je moet je computer aan laten staan om internet te blijven delen, daar ontkom je niet aan.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 12 januari 2001 00:55 schreef Thijs_w het volgende:
Voor alle duidelijkheid:

Een router:
Heeft één IP-adres aan de internet zijde en één IP-adres aan de LAN-zijde. Een 'normale' standaard router forward Public-IP's naar de clients en terug.

Een NAT-router:
Als je maar 1 Public-IP hebt, bestaat de mogelijkheid een router te nemen/maken met NAT mogelijkheid. Alle Ip's op het LAN zijn dan lokaal. De NAT-functie van de router maakt het dan mogelijk met die lokale IP's toch het internet op te kunnen.

Wat is standaard...? Ik zou zeggen de niet NAT-router, maar aangezien de meeste bezoekers van GoT kabel, ADSL oid hebben, komt een NAT-router het meeste voor hier... tsja, dan zou je dat standaard kunnen noemen...
euh... een router = een router... dat NAT is maar een regeltje in de software... dat je hiet in- en uitschakelen kunt.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• 4of9
  • Laatst online: 15-04 15:52
Volgens mij vraagt ie alleen om een manier om internet te delen zonder een pc als gateway.

ik weet er niet veel van maar een router (hardwarematig) doet dat toch?

ik vraag me alleen af of casema die dingen ondersteund want zij zijn nogal tegen internet delen!

* 4of9 heeft ook casemAARS namelijk [img]"i/s/frown.gif\"[/img]

Ivm met dat dynamisch ip gezeur

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Volgens mij dwalen we een beetje af van wat de vraag was,

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Antwoord:

Ja het kan. Je hbt dan een router nodig.

Dir kan een 486 zijn met FreeSco, of een echt router. Kijk eens in de pricewatch.

Ik heb hier een Cisco 805, die heeft 2 ethernet interfaces. Als je casema wilt delen, heb je een compoort nodig. Dan moet je een router pakken met een V.35 wic. Bijv. een cisco 1603.

ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1