Toon posts:

Ovislink HP 1000E (ethernet over stroom)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met de Ovislink HP 1000E (ethernet over stroom).

Wil een netwerk maken voor internet te delen, maar de internet aansluiting zit in een ander gebouw dan de mijne.

Voor draadloos is het te ver weg, maar de stroom voorziening loop van mijn gebouw naar het andere gebouw waar wel het adsl kanaal binnenkomt.

Dus mijn oplossing was om de ovislink te gebruiken voor het creeren van een netwerk via stroom van de pc die direct op internet zit naar mijn PC in het andere gebouw.
En daarna de 2 PC 's te koppelen als netwerrk en daarna internet te delen.

Wie Oh Wie heeft ervaring met de Ovislink HP 1000E, ze kosten per stuk 49,00 euries dus ook niet een prijs om het maar te kopen en uitproberen maar.

Wie kan mij hiermee helpen, want ik kan geen ervaringen vinden op internet van gebruikers ervan en in de winkel weten ze ook niet of het wel werkt.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb alleen ervaring met de Devolo variant en dat werkte erg goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.devolo.nl/nl_NL/produkte/dlan/mldlanetheth/img/normal_packshot_1090401812.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door aZuL2001 op 06-06-2005 22:17 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gezocht, maar zie weinig ervaringen van andere gebruikers.
En kost ook per 2 stuks 120 euries.

In iedergeval bedank voor je reactie en wacht nog even op meerdere reply´s, of misschien wil iemand ze wel kwijt en kan ik ze over nemen.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Even oppassen dat je niet op een andere fase zit dan dat andere gebouw. Dan wil het namelijk niet gaan werken...

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 02:57:
Even oppassen dat je niet op een andere fase zit dan dat andere gebouw. Dan wil het namelijk niet gaan werken...
JA HAD IK AL BEDACHT ER GAAT 1 GROEP VANUIT MIJN METERKAST NAAR HET ANDERE GEBOUW, DAAR WIL IK EEN APARTE WANDCONTACTDOOS AAN MAKEN IN DE GROEPENKAST EN DAAR DE OVISLINK OF DEVOLO INPRIKKEN

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:33
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:25:
[...]

JA HAD IK AL BEDACHT ER GAAT 1 GROEP VANUIT MIJN METERKAST NAAR HET ANDERE GEBOUW, DAAR WIL IK EEN APARTE WANDCONTACTDOOS AAN MAKEN IN DE GROEPENKAST EN DAAR DE OVISLINK OF DEVOLO INPRIKKEN
Zooooo volgens mij heb je iets met je capslock toets. Ik heb ook zo'n setje en het werk uitstekend. Voor internet alleen gebruik ik het. Bestanden kopieren doe ik met dit setje niet aan.
Met google heb ik een paar testjes kunnen vinden toen ik opzoek was naar dit setje.
Pagina: 1