Motorola ME4052 DECT thuistelefoon (nummerweergave probleem)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ngemAn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01-2024
Hallo mensen.

Ik heb net bij Expert een Motorola ME4052-2 telefoon gekocht (-2 staat voor 2 handsets).
Dit is een DECT thuistelefoon met 1 basisstation en 2 handsets
Ik heb deze helemaal ingesteld zoals het in de handleiding stond, en nu werken de 2 toestellen dan ook perfect.
Ik heb geen ISDN of iets dergelijks.

Ik heb alleen geen nummerweergave, terwijl dit toestel dit wel ondersteund.
Ik bel via KPN vaste netwerk, belbasis abbonement, en heb mij al voor nummerweergave aangemeld.

Ik zou die nummerweergave wel graag werkend willen hebben, want je betaald er ook een kleine 2 euro p/m voor.

Heeft iemand misschien ook een idee hoe ik dit probleem oplos?
Of dat er vaker zulke problemen zijn met DECT-telefoons?

dank u

Op dit linkje kunnen de aanwezige knapen eventueel nog even wat specificaties zien van het toestel...

http://www.hermeselectronics.nl/product.php?Prod=39127

En hier nog een klein plaatje voor de heren...

Afbeeldingslocatie: http://www.h-e.nl/gfx-producten/Motorola/ME40522.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door J0ngemAn op 06-06-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ngemAn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01-2024
Niemand enige ervaringen wat betreft een DECT toestel en nummerweergave van KPN vaste telefonie?
Of wat nog mooier zou zijn, met dit toestel van Motorola?

hmm? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146858

Naast je belbasis abo, heb je ook nog een abo nodig voor nummerweergave (zie www.kpn.com). Ik heb zelf ook dit toestel en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Staan ze standaard niet in FSK voor nummerweergave? Dan moet je ze even op DTMF zetten, dat is de gebruikte standaard.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141151

bjck schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:20:
Staan ze standaard niet in FSK voor nummerweergave? Dan moet je ze even op DTMF zetten, dat is de gebruikte standaard.
Ik heb deze combinatie ook, en nummerweergave (vanaf Tiscali telefonie, DTMF) nog niet werkend. Volgens mij zit er geen keuze FSK/DTMF in, ik ben het iig nog niet tegengekomen. Ze moeten denk ik gewoon beide aankunnen. :?
Anoniem: 146858 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:39:
Naast je belbasis abo, heb je ook nog een abo nodig voor nummerweergave (zie www.kpn.com). Ik heb zelf ook dit toestel en werkt perfect.
Heb je iets ingesteld om nummerweergave werkend te krijgen?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 141151 op 14-06-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148113

Ik hoop dat iemand van jullie dit nog leest want ik heb het zelfde probleem met deze telefoons. Alles doet het prima, behalve de nr weergave. Iemand er al achter waar het aan ligt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 16:26
Zijn het niet toevallige uit Duitsland geimporteerde modellen? Dan kan het zijn dat ze vast staan op FSK, aangezien KPN de enige ter wereld zo ongeveer is die DTMF gebruikt...

Overigens beetje off-topic, hoe bevalt de telefoon verder?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

Hier dezelfde telefoon met t zelfde probleem, iemand al een oplossing, ik heb hem gekocht bij de ITS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

Dalijk eens ef met ITS bellen :(
Ondanks dat ik t een supermooi telefoontje vind voor de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161010

Een beetje late posting, maar misschien dat dit helpt, ik vond het op www.kieskeurig.nl onder de revieuws van de Motorola:

"Overigens een tip voor mensen waarvan de Nummerweergave niet werkt: Bel naar de
servicelijn van Motorola (0900 355533322) en ze sturen een gemodificeerde
stekker op die het probleem verhelpt."

Succes, ik hoop dat dit de oplossing van jullie probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagacitus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 22:12
Ik heb deze telefoon ook. (drie handsets) Nadat ik me had aangemeld voor nummerweergave, werkte het binnen een paar dagen. Alleen lijkt het soms niet helemaal goed te werken, vaak worden er minder dan tien cijfers weergegeven en kun je dus niet het hele nummer zien. Ik vind het niet zo'n probleem, omdat de ingeprogrammeerde nummers meestal wel herkend worden, maar het werkt dus niet perfect.

Voor de rest vind ik het een goede telefoon, doorverbinden, conferentie, handsfree . . . werkt allemaal perfect en ik maak er vaak gebruik van. En de telefoon ziet er ook nog eens leuk uit.

Kleinigheden leiden tot perfectie, maar perfectie is geen kleinigheid

Pagina: 1