[Speedtouch 120] 2e verbinding lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 12:11

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Speedtouch 120 tweede verbinding installeren:

Ik krijg het niet voor elkaar om een tweede pc op internet te gooien met een Speedtouch 120 draadloze modem.
1 pc die heeft een mee geleverde Wlan adapter van speedtouch. Deze pc werkt prima
Nu is er een tweede pc bij gekomen. Bij die pc heb ik een Truemobile Wlan USB adapter (Dell) genomen.
Met die tweede pc krijg ik geen connectie met de modem.

De eerste pc staat in een kamertje naast de meterkast. De tweede pc staat een verdieping hoger.
Er zit maar 1 muur tussen. (mocht dit nuttige info zijn......)

Wat heb ik geprobeerd:
- Truemobile Wlan USB adapter geinstalleerd op 2e pc en kijken of ik connectie kreeg | niet gelukt
- Truemobile Wlan USB adapter geinstalleerd op 1e pc en kijken of ik connectie kreeg | niet gelukt
- Speedtouch Wlan USB adapter geinstalleerd op 1e pc werkt prima
- Speedtouch Wlan USb adapter op de 2e werkt niet.
- MAC address van de Truemobile in de modem gezet | geen resultaat

Weet iemand toevallig of er nog iets wat ik kan doen???

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hmm, lijkt mij dat je een verbinding wilt opzetten met je ST 570 of ST 580. De ST 120 is je USB WiFi adapter, of wil je echt ad-hoc gaan werken?

Welk modem heb je?
Staat er een WEP (of WPA) code onderop het modem?
Staat deze ook ingeschakeld?
Staat je SSID broadcast aan?
Wordt de toegang op MAC adres geblokkeerd?
Heb je firewalls geinstalleerd?
Welke software gebruik je op pc2 voor de ST 120?
Welk besturingssysteem gebruik je?
Wat heb je zelf al geprobeerd?
De GOT search reeds gebruikt?
De handleiding op www.speedtouch.com al bekeken?
Etc, etc.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:57
Die speedtouch dingen hebben standaard WEP aan, de wepkey staat onderop het apparaat (tenzijn je 't veranderd hebt)

Gebruik je wel de juiste WEPkey?

Geen connectie: Hoe bedoel je? Weigert verbinding of ziet nieteens de modem?

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 07-06-2005 01:07 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik maar 1 WEP key gebruikt. Dat lijk mij de juiste.
Ik heb geen connectie in vorm dat ie de modem niet ziet.
Het gaat om een pc met windows XP home.
Firewalls staan uit op dit moment.
Ik gebruik op de pc2 de software die meegeleverd was met de Dell Wlan USB adapter.
Het is dus de bedoeling dat 2 pc's moeten kunnen connecten met de modem.

Ik zal nog ff de handleiding op speedtouch.com checken.
EDIT: kan handleiding niet vinden

[ Voor 7% gewijzigd door Zerora op 07-06-2005 11:12 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Tropos
  • Niet online
Je blijft nogal karig met info hoor. Als je service pack 2 geinstalleerd hebt op de WXP pc, kan je overwegen om de verbinding middels wireless zero configuration te laten opzetten. Omdat je de handleiding niet kon vinden, hier nog een aantal links. Ofschoon ik dus niet zeker weet of het de correcte links zijn, want je hebt je type modem nog niet gepost en bovendien de huidige firmware ook niet. Als je nog meer hulp nodig hebt zal je eerst even uitgebreid moeten posten, want hier kan niemand iets mee.

http://www.speedtouch.com...0814-0001_v1.0_public.pdf
http://www.speedtouch.com...erence%20Guide%20R4.2.pdf

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ja heb Sp2 installed staan.
Wireless zero configuration werkt niet omdat hij de modem niet ziet.
Het type modem/firmware zal ik nog even opzoeken.

• Tropos
  • Niet online
Ik ken de Dell software niet, daarom een korte handleiding hoe je kan connecten via wireless zero configuration. Ik ga ervan uit dat je de ST 570 4.2 hebt. Handleiding omvat ook wellicht in sommige gevallen ook overbodige stappen, maar dat is niet van te voren in te schatten:

1. deinstalleer firewall, anti-virus- en Dell wireless software
2. herstart pc
3. schakel wireless zero configuration (wzc) in:
a. start > uitvoeren > services.msc
b. wzc > eigenschappen
c. opstarttype > automatisch
d. status van service > starten (gestart)
4. herstart pc
5. ga naar de eigenschappen van de draadloze kaart:
a. start > (instellingen >) configuratiescherm > klassieke weergave
b. netwerkverbindingen > draadloze netwerkverbinding > eigenschappen
6. deinstalleer evt. netbios, ipx/spx en Novell protocollen
7. herstart pc
8. weer naar de eigenschappen van de draadloze kaart > tab draadloze netwerken
9. bovenste regel aanvinken
10. alle voorkeursnetwerken verwijderen
11. klik OK
12. terug naar de tab draadloze netwerken
13. klik knop draadloze netwerken
14. selecteer de SpeedTouch en klik verbinding maken (indien geen speedtouch te zien zie 18)
15. vul de correcte WEP tweemaal in (waarschijnlijk onderop het modem)
16. klik op verbinding maken
17. klik ok en ok, klaar!

18. indien geen speedtouch te zien, verplaats jezelf richting modem
19. zie 12

20. zet SSID broadcast indien nodig aan via andere pc, zie handleiding vorige post
21. klik save all op webinterface
22. zie 12

23. reset modem, zie handleiding
24. herconfigureer modem via andere pc, zie handleiding
25. klik save all op webinterface
26. zie 12

26. zet het modem op een vast kanaal ver van het automatisch gekozen kanaal, zie handleiding
27. klik save all op webinterface
28. zie 12

29. zie je wel de speedtouch, maar kan je geen verbinding maken, controleer je WEP
30. zie je wel de speedtouch, maar kan je geen verbinding maken, werk met een vast IP
31. zie je wel de speedtouch, maar kan je geen verbinding maken, draai eens winsock fix
32. zie je geen speedtouch, zou ik de kaart in de buurt van een ander draadloos netwerk testen
33. zie je geen speedtouch, maar werkt de kaart wel, kan je zelf de SSID, WEP en IP invoeren

Succes!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Tropos erg bedankt voor je moeite _/-\o_

Ik ga het vandaag proberen.
Je hoort nog of het gelukt is. ;)

• Tropos
  • Niet online
En is het nog gelukt?

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb van de week ADSL binnen gekregen van Direct ADSL van KPN. Met ST580 en een ST120 draadloze adapter. Deze gebruik ik voor mijn laptop of voor mijn pc, die op de eerste verdieping staat. Mijn modem bevindt zich ook in de meterkast, zelfde situatie dus. Ik had ook nogal wat moeite het spul aan de praat te krijgen. In eerste instantie met de laptop, die op dat moment beneden stond. Ik had in eerste instantie het verkeerde serienummer ingetypt (een 0 ipv een O), en heb later ook de modem gereset, waarna ik het spul aan de praat kreeg.

De dag erna de pc boven "gekoppeld". Ook daar problemen. Je moet op een gegeven moment op een knopje op de voorkant van de ST580 drukken gedurende 2 seconden volgens de handleiding, en dan moet er een ledje groen en rood gaan knipperen. Ik wist niet over welke led dat ging, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Toen heb ik die knop ruim 15 seconden ingedrukt, en toen knipperde er een ledje op het modem een paar keer snel achter elkaar, overigens alleen maar groen, niet rood dus, en toen bleek het gelukt te zijn.

Dus: juiste serienummer invoeren, eventueel modem resetten en lang genoeg op de knop op het modem blijven drukken zijn de tips die ik je wil geven. Wat het ook nog kan zijn is dat je mogelijk een wachtwoord op de modem hebt gezet (die je ook nodig hebt om in het configuratiescherm te komen). Toen ik dat namelijk had ingesteld, kon ik niet meer op internet, en moest in een programmaatje dat erbij zat aangeven dat het password en zo veranderd was. Daar kan het dus ook mee te maken hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Zoufiax op 01-09-2005 23:14 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Nou het is inmiddels opgelost door het draadloze kaartje van Dell te vervangen door eentje van Speedtouch zelf. Deze werd direct gepakt en alles draaide als een trein.
Het vervangen heeft mij geen ene cent gekost. Goeie service van KPN dus.
Dell heeft het kaartje teruggekregen en het geld teruggestort op de rekening.

Pagina: 1