[XP] Computer reboot bij encoden

Pagina: 1
Acties:

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:23
Allo allo,

Telkens als ik m.b.v. DVD-Rebuilder een DVD-9 wil recoden naar DVD-5, komt er een moment in het encoding gedeelte dat mijn pc zich spontaan reboot. Eerst gebeurde het bij CCE (Cinema Craft Encoder). Maar toen ik Canopus Procoder probeeerde hield hij het weliswaar langer uit, maar crashete hij uiteindelijk ook.

Ik kan op internet weliswaar wat dingen vinden met deze symptonen, echter die wijzen allemaal naar de temperatuur van cpu, geheugen, chipset etc. Die is in orde bij mij, met een extra fan erop, en waterk0eling, komt niet boven de 54/56 graden uit (redelijk ok. voor dual athlon mp stressed). Ik vrees dat het iets met de instructieset van mn cpu's te maken heeft, maar kan dat dus nergens verifiëren....

Specs:
cpus: Dual AMD Athlon MP 2200+
Mem: 2 GB ECC Registered DDR PC2100
Graph: ATI Radeon 9700Pro
Mobo: Gigabyte GA-7DPXDW
Chipset: AMD5nogwat

De event manager laat geen meldingen zien; logisch ook want hij krijgt niet eens tijd een fout weg te schrijven.

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren cq. mij kunnen helpen een oplossing te vinden?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Verwijderd

Ik zou eerst Windows XP en 2000 BSOD guide eens bekijken als ik jou was :)

• Aesculapius
Even voor alle duidelijkheid; ik krijg geen bsod :) en die optie van auto-restart staat al jaren uit :)

Ow, het systeem is trouwens niet overgeclocked o.i.d....

[ Voor 57% gewijzigd door Aesculapius op 06-06-2005 21:46 ]

• Aesculapius
Ik kreeg dit voorval net opnieuw, toen ik in een afgespeeld avi-tje in media player wat op en neer ging spoelen... *BAM*...restart :S
Als het een driver issue zou zijn zou ik eerder een BSOD verwachten, maar dit lijkt wel een mega-interrupt van de cpu-instructieset ofzo :?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Heb je dit probleem ook met andere taken die het systeem zwaar belasten?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:58

job

Wat voor voeding heb je?

edit: aah die staat in je sig.
Zal het probleem normaal gesproken niet zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 07-06-2005 20:16 ]

• Aesculapius
nee, het lijkt specifiek met video te maken; als ik zwaar photoshop, aan het rarren ben, gigabytes overpomp gaat alles lekker....

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Misschien is het geheugen op je videokaart, of de GPU niet helemaal lekker.

Alhoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe je dat zo goed mogelijk zou kunnen testen...

HENG HENG

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Testen met een andere videokaart?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Aesculapius
err....kan ik dat niet softwarematig testen? ik heb ten eerste geen andere videokaart, ten tweede lijkt het me sterk dat ik dat daarbij merk; video encoden vereist niet veel van je grafische kaart, eigelijk niks (dat is allemaal cpu werk)...

• Aesculapius
*schopje*
Ik kreeg hem gister (de reboot) ook toen ik mijn website bekeek waarin ik wat vreemde CSS had gezet....
zou het toevallig wat te maken kunnen hebben met de Data Execution Prevention, die ik helemaal uit heb gezet? Ik heb voor de zekerheid ook mijn 2e DVD speler afgekoppeld, aangzien ik die als laatste stuk hardware erbij heb geprikt...

• Aesculapius
Nu krijg ik het ook al als ik met remote assistance bij een klant bezig ben :S Het begint aardig irritant te worden nu....

als ik mijn geheugen test met memtest86 lijkt alles in orde, maar ik weet niet hoelang ik hem moet laten draaien, want dat kan eeuwig duren volgens mij (en ik heb het apparaat nodig eigelijk :)). Als ik na een uur geen problemen tegen kom mag ik er toch wel vanuit gaan dat dat ok is?

Mijn ECC geheugen kent drie instellingen in de BIOS:

Detect
Scrub
Ignore

volgens mij staat ie nu op Scrub; zou dat er iets mee van doen kunnen hebben? het moet toch bij iémand bekend in de oren klinken :?

Pagina: 1