HD kapot¿¿¿

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Jeffrey1985
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-03 20:58
Allereerst mijn systeem.

moederkaart: ASUS P4P800 E
werkgeheugen: 2048MB dual channel
processor: Intel Pentium 4 3,1 Ghz
voeding: 550 Watt
videokaart: XFX Nvidia 6800 LE waar 1 beeldscherm op staat (24 inch) + TV out (breedbeeld) Philips
tvkaart: Hauppauge 350 PVR
geluidskaart: Creative Audigy 2 Value
Wireless antenne: 11Mbps 802.11b Wireless LAN
DVD: Creative DVD speler
DVD: Sony DVD brander
HD: Samsung 160 GB
HD: WDC 80 GB

Hallo allemaal,

TEN EERSTE EEN REINSTALL VAN WINDOWS VINDT IK BUTT. er staat teveel op mijn pc om zomaar een reinstall te doen en daarom ga ik dat zeker niet doen.

Toen ik vanmorgen een spel wilde spelen toen werkte het niet. Na een tijdje zoeken kwam ik erachter dat mijn D schijf (Gameschijf a.k.a. = WDC 80GB) niet meer kon worden geopend. Je kon niet eens meer zien hoeveel GB erop zat en hoeveel er verbruikt was. Toen heb ik de schijf maar geformateerd. Daarna heb ik weer geprobeerd om er iets op te zetten maar na een tijdje zeg het spel (Command Conquer Generals en F1 Challenge en Half Life 2) dat ze de installatie niet meer kunnen voortzetten en dat het komt door een hardware fout.

Zelfs als ik een spel wil installeren op mijn C schijf en het spel is klaar met installeren en ik wil hem spelen dan start het spel niet meer op. Ondanks alle updates.

Mijn DVD speler vergeet zelfs om door te gaan met sommige installaties.

WAT IS ER IN VREDESNAAM AAN DE HAND en aub help me want ik snap er totaal de ballen niet van.

P.S.

In mijn softwarelijst staan nog spellen maar die kan ik niet unistallen omdat ze niks meer kunnen vinden op mijn D schijf. Hoe krijg ik die uit de lijst?

Met vriendelijke groet,

Jeffey Ouborg

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:09

makje

Professioneel prutser

OM FAQ / Beleid: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

[ Voor 34% gewijzigd door makje op 06-06-2005 20:51 ]

9800x3d

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-03 16:30
Als je naar apparaatbeheer (of ?device controller?) gaat, zie je dan ergens uitroeptekens bij staan? Bijvoorbeeld bij je IDE-controllers? Het zou namelijk best wel eens een IDE-probleem kunnen zijn.

• Jeffrey1985
Nergens een uitroepteken. alles werkt perfect en is in orde volgens apparaatbeheer.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Jeffrey1985 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:49:
In mijn softwarelijst staan nog spellen maar die kan ik niet unistallen omdat ze niks meer kunnen vinden op mijn D schijf. Hoe krijg ik die uit de lijst?
1 faq (zie hierboven voor link).
2. zoek die teksten in de registry en del del del.

/edit: en is ook je ? toets kapot.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 06-06-2005 21:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:09

makje

Professioneel prutser

Maar heb je nu al eens met een diagnosetooltje je beide harde schijven getest?

Samsung: shdiag
Western Digital: Data Lifeguard Diagnostic for Windows

[ Voor 8% gewijzigd door makje op 06-06-2005 21:10 ]

9800x3d

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Jeffrey1985 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:49:
TEN EERSTE EEN REINSTALL VAN WINDOWS VINDT IK BUTT. er staat teveel op mijn pc om zomaar een reinstall te doen en daarom ga ik dat zeker niet doen.
Eh, als je schijf kapot is, denk ik dat je geen keuze hebt.

Ontopic: probeer eens andere ide kabels, check of ze goed vast zitten.
Hoor je gekke geluiden uit je schijf komen? Tikken, up/down spinnen?
Oftewel: faq :P
Wat heb je zelf zoal geprobeerd?

Niet geheel onbelangrijk: als ze zulke belangrijke meuk op staat, zou ik het snel backuppen als ik jou was!

• Jeffrey1985
Ide kabels al vervangen alle andere kabels al vervangen.
Geen rare geluiden.
Diagnose al gedaan op beide schijven en zijn in orde.

Ik snap er totaal niks meer van haha.

Ik heb trouwens een Q-Tec voeding en daar heb ik weleens vage dingen over gehoord dat die niet zo lekker werken.

Verwijderd

Hoeveel amp kan die leveren per voltage kanaal? En wat geeft bijvoorbeeld mbm (motherboard monitor) als voltages terug van je voeding? Als Windows niet meer start -> In je BIOS kan je dat ook zien.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, 1e verdachte is je voeding idd. Een 550w Qtec trekt ongeveer net zoveel continue als een A merk van 250 a 300 watt ofzo. Ik trek mijn systeem net met een 300 watter van FSP ( = Aopen), maar het is niet om over naar huis te schrijven. En jouw videokaart is nog een stukje stroomvreteriger als die van mij ;)
Probeer eens of je evt ergens een andere voeding te pakken kunt krijgen om te testen. Gaat dat niet, smijt dan die PVR en die DVD spelers even uit je systeem, en kijk dan nog eens of het lukt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jeffrey1985
Ok bedankt ik heb het allemaal gedaan en het werkt gewoon nog steeds niet.

Volgens mij is mijn computer Titatovernaar geworden want op de 1 op andere dag is hij dit gaan doen en dit systeem heb ik toch echt al een tijdje op deze manier draaien.

Ik heb alles maar op mijn externe harddisk gezet en ga nu maar beginnnen met een reinstall van XP in ieder geval hartstikke bedankt voor het mee denken.

Groet Jeff

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Shittyoldman gaf het al aan:
ShittyOldMan schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:37:
Audio/Video is niet de harddisken afdeling, daarvoor moet je hier zijn: Opslagmedia & I/O Controllers

Maar check vooral eerst even de FAQ daarzo voordat je zomaar hetzelfde verhaal neerzet.

(aandacht trekkende kreten in je topic titel zijn overigens ook niet gewenst ;) )
Ik zie helaas niet terug wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met behulp van de FAQ van dit subforum. En dat is dus niet de bedoeling hier op GoT :) Check het linkje van makje.

En verzin in het vervolg eens een normale topictitel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.