Ik ben op zoek naar software die kan dienen als voip babbelbox software. Het dient te draaien op een freebsd, openbsd, linux of windows server.
Wat ik kunnen is dat er een server draait, waar men op in kan 'bellen' en beginnen met kletsen. Net als bij IRC maar dan met spraak.
Ik heb al getest met teamspeak, de nadelen die ik hier ondervond was ten eerste de kwaliteit en een wat kleiner nadeel vond ik het feit dat het geen open source software is.
Verder heb ik getest met skype, via vergadergesprek. Maar dan moet 1 persoon de vergadering opstarten. Dit had echter wel een sublieme geluidskwaliteit.
Ventrilo heb ik heel even naar gekeken. en Roger wilco heb ik eigelijk alleen door google van gehoord.
Nu vroeg ik me af, of er servers zijn die de kwaliteit bieden van skype (of het liefst, waar ik met skype op in kan bellen). Of dat er andere alternatieven zijn.
"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."