Toon posts:

Canon Powershot A75 en Pentax lens

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Misschien een stomme vraag, maar het antwoord kan ik op google nergens vinden. Is het mogelijk om een pentax (k1000) lens aan te sluiten op mijn powershot A75?

Zo nee, hebben jullie een advies voor een goede (redelijk betaalbare) lens?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/mattdenton/photo/images/pentax_k1000.jpg

Sorry, maar wat denk je zelf? :{

Alors.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Voor zover ik weet kun je geen andere lens op een A75 zetten, dat kan alleen met SLR camera's. Hoostens kun je er een macro/tele-extender of een filter op schroeven. Die extenders kun je vinden in de PriceWatch (staan er iig voor de A60/70, maar die zullen ook wel compatible zijn met de A75), check even op de site van Canon welke er op passen.

[ Voor 10% gewijzigd door wacko op 06-06-2005 20:37 ]

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 15:15
Volgens mij was er eens iemand, volgens mij op dit forum, maar weet het niet zeker, die iets soortgelijks voor een minolta digitale camera wilde. Ik kan zo gauw niets vinden, maar wat ik me ervan herinner was het duur en voegde het weinig toe, hoogstens ongemak. Zoals eerder gezegd, om meer groothoek/tele te krijgen zijn convertors verkrijgbaar.

puur uit nieuwsgierigheid, om wat voor lens gaat het?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Geen enkel probleem, ik zou een beetje bisonkit gebruiken. of anders een paar ty-wraps

www.casarodriguillo.com

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee, je kan geen SLR lens op een compact camera zetten. Zoek eens naar een teleconverter, dat past er wel op.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:34:
Hallo allemaal!

Misschien een stomme vraag, maar het antwoord kan ik op google nergens vinden. Is het mogelijk om een pentax (k1000) lens aan te sluiten op mijn powershot A75?

Zo nee, hebben jullie een advies voor een goede (redelijk betaalbare) lens?
Ik neem aan dat je meer tele wil, de beste optie is dan de converter TC DC 52, goedkopere zijn weggegooid geld

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik ben nog op zoek naar 'n groothoek voor mijn A70, de laatste keer dat ik gekeken heb was zo'n lens 120 euro ex. convertor, weet iemand daar nog wat goedkopere adressen voor ?

Ochtend O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 07-06-2005 08:57 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

joda, op GoT, en dus ook in dit forum, wordt toch echt wat meer logisch nadenken en inzet verwacht van de mensen die het forum bezoeken. Ga daar dus eerst zelf mee aan de gang: dan kan je zelf antwoord geven op je vraag :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.