[voip] 2 inkomende lijnen en 1 uitgaande via WIFI

Pagina: 1
Acties:

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Misschien een beetje een vage topictitel, maar wist het zo niet duidelijker uit te leggen.

Ik heb de volgende gedachte:

Thuis bestel ik adsl met voip van bijvoorbeeld kpn. Dit is ook een draadloos router. Nu deel ik het internet met de buren, is het dan ook mogelijk dat de buren bellen via mijn voip.

Ik weet dat er op het modem van kpn maar 1 uitgang zit, maar zou er niet iets zijn dat je via wifi ook kan bellen.

Kort gezegd, voor de inkomende oproepen behouden we beide ons eigen nummer, maar voor de uitgaande oproepen zou het allemaal via voip moeten gaan. Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien is er iemand die hetzelfde wil of heeft er iemand ideën over?

Less is more

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

"dat de buren bellen via mijn voip", lijkt mij geen goed plan aangezien jij verantwoordelijk bent voor jouw voip en dus ook de gemaakte kosten. (voip is niet gratis bellen, voip is bellen over IP en mogelijk met kosten.) Dus als de buren via jouw voip naar verwegiestan bellen, draai jij op voor die kosten

Misschien zou je technisch kunnen afvangen dat ze alleen van de "gratis" voip diensten gebruik kunnen maken, maar ik ken nog geen kant en klaar product die dat kan. (kijk een naar Asterix, pbx software)

In de USA is het mogelijk on losse voip diensten te kopen, waarbij je dus alleen een internet vebinding nodig hebt. Je krijgt van je isp een kastje dat je aan een internet hangt en je kunt bellen (bv naar andere voip gebruikers, of gratis naar in het lokale gebied van je nummer, meestal betaald naar andere nummers). Ik weet dat deze diensten ondertussen ook in de NL wel ontstaan. (zie HCCnet biedt voip over alle netwerken) dus laat je buiren op zoiets een abo nemen

Het zou wel mogelijk zijn als je meerdere nummers zou hebben en je de kosten naar een nummer kan toe bedelen. Of naar een IP. Maar denk je dat de ISPs dat niet weten

of je zoekt op tweakers Gratis bellen naar vaste nummers

[ Voor 55% gewijzigd door jeanj op 06-06-2005 22:28 ]

Everything is better with Bluetooth