Toon posts:

Nogmaals: Dig.out van Audigy 2 op een Dig. versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat de Creative Audigy 2 Platinum dus NIET Dolby 5.1 via de digital out kan weergeven. De enige manier om toch 5.1 te krijgen is een DVD afspelen op de PC !??!

Mijn versterker is instaat om zelf Dolby 5.1 te decoderen. Is de audigy 2 misschien in te stellen dat hij een externe decoder gebruikt zodat ik toch 5.1 heb ?

Zo niet weten jullie misschien een soundkaart die dan wel digitaal Dolby Digital 5.1 kan weergeven ?

Ik was misschien niet duidelijk maar IK BEDOEL NIET STEREO OVER 5 speakers !!! Ik wil gewoon mijn games in Dolby 5.1 spelen dat kan niet zoals ik het nu ingesteld heb. Het kan ook niet door het in te stellen op CMS want dan heb ik weer stereo over 5 speakers....

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 15:52

Shunt

Boe

edit ik moet leren lezen :P

[ Voor 85% gewijzigd door Shunt op 06-06-2005 20:57 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:23:
Ik was misschien niet duidelijk maar IK BEDOEL NIET STEREO OVER 5 speakers !!! Ik wil gewoon mijn games in Dolby 5.1 spelen dat kan niet zoals ik het nu ingesteld heb.
Dan moet je een kaart hebben met dolby digital ENcoding, bijv de nvidia soundstorm :)

het kan dus niet met je huidige geluidskaart

[ Voor 7% gewijzigd door Sv3n op 06-06-2005 20:56 ]

Last.fm
Films!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik dus aangezet maar geen geluid ... Ik heb het nog even getest of ik het goed op de versterker ingesteld heb door er eeen DVD speler op aan te sluiten ... Die geeft wel 5.1 geluid...

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan .... heeft creative er ook 1 ?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:57:
Kijk daar heb ik wat aan .... heeft creative er ook 1 ?
nee, bekijk dit topic maar eens:
[rml][ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital ENcoding.[/rml]

:)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Decoder pakt het singaal uit, een encoder pakt het het.

Je hebt een geluids kaart nodig die het singaal kan inpakken naar dolby digitaal 5.1(niet uitpakken), soundstrom is één van de weinige die het kan en heeft een erge goede support _/-\o_ .
Pagina: 1