Beste mede-tweakers,
Ik ben bezig met het herstructureren/optimaliseren van de site die ik maak/beheer voor mijn voetbalvereniging. Reden daarvoor is dat er een aantal opties ontbraken en ik mijn code aan het omzetten ben naar OO. De site is php/mysql.
Nu ben ik aan de gang gegaan met een klassendiagram om te zorgen dat ik iig een goede basis heb waar ik op terug kan vallen en vanaf hier mijn database kan afleiden om vervolgens aan de slag te gaan met php.
Even kort samengevat wat de webapplicatie inhoudt/moet doen:
Lijstje met eerdere modellen die iig niet klopten (sorry voor size, er zitten jpg's bij):
v1
v2
v3
v4
Het lastige zit hem dus in de verschillende typen. In het laatste model zie je dus dat ieder team ingevoerd moet worden. Dus ook een willekeurige wedstrijd tegen een club is geen losse string maar wordt echt een object van klasse Team.
Er zitten wat dingen die ik voor mezelf gewoon niet duidelijk/goed krijg gemodelleerd. Ik hoop dat jullie me een beetje op de goede weg kunnen helpen. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik hoop dat ik het probleem zo een beetje goed uiteen heb gezet en jullie zin hebben even met me mee te denken.
Ik ben bezig met het herstructureren/optimaliseren van de site die ik maak/beheer voor mijn voetbalvereniging. Reden daarvoor is dat er een aantal opties ontbraken en ik mijn code aan het omzetten ben naar OO. De site is php/mysql.
Nu ben ik aan de gang gegaan met een klassendiagram om te zorgen dat ik iig een goede basis heb waar ik op terug kan vallen en vanaf hier mijn database kan afleiden om vervolgens aan de slag te gaan met php.
Even kort samengevat wat de webapplicatie inhoudt/moet doen:
- De vereniging heeft een aantal teams; afgelopen jaar 3, nu 2.. Dit kan dus variëren
- Ieder team zit in een andere competitie
- De wedstrijden van de hele competitie worden ingevoerd (dus ook wedstrijden waaraan bovenstaande teams niet deelneemen).
- Aan de hand van uitslagen van competitiewedstrijden wordt een competitiestand berekend
- Ik wil historie behouden van de gegevens. Over een paar jaar dus kunnen zien wie tegen wie speelde in welke competitie in wat voor soort wedstrijd tegen welk team etc.
- Oefen: Hoeft niet tegen een club uit de competitie te zijn, telt niet mee voor stand.
- Beker: kan tegen elke willekeurige club zijn.. is eigenlijk een soort competitie op zichzelf, misschien met poules e.d. Stand bijhouden zou wel leuk zijn, maar is NIET dezelfde als die van de competitie.. Clubs zijn allemaal wel vooraf bekend...
- Nacompetitie: Ook een mini-competitie opzichzelf met eigen stand (dus niet van de competitie). Is alleen WEL met clubs uit de eigen competitie..
Lijstje met eerdere modellen die iig niet klopten (sorry voor size, er zitten jpg's bij):
v1
v2
v3
v4
Het lastige zit hem dus in de verschillende typen. In het laatste model zie je dus dat ieder team ingevoerd moet worden. Dus ook een willekeurige wedstrijd tegen een club is geen losse string maar wordt echt een object van klasse Team.
Er zitten wat dingen die ik voor mezelf gewoon niet duidelijk/goed krijg gemodelleerd. Ik hoop dat jullie me een beetje op de goede weg kunnen helpen. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik hoop dat ik het probleem zo een beetje goed uiteen heb gezet en jullie zin hebben even met me mee te denken.