[Dimage Z5] Problemen met licht

Pagina: 1
Acties:

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik heb na jaren met een ixus gewandeld te hebben een Dimage Z5 gekocht.

Ik heb s' avonds binnen wat plaatjes geschoten en gespeeld, ik merkte al op dat ie wat erg gevoelig was voor licht maar gaf de schuld aan de instellingen.

Nu ging ik vandaag (een uurtje terug) even naar het natuur gebied hier om te kijken wat die Dimage nou deed bij daglicht.

Met het avond zonnetje in de rug kreeg ik op de "auto" stand deze foto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.guntenaar.nl/pics/1118078073dimage01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.guntenaar.nl/pics/1118078300dimage02.jpg

Met de auto stand mag ik er toch wel van uitgaan dat ie een redelijke foto maakt , iig niet zo als deze 8)7

Heeft iemand ervaring met de Z5 (of Z3) en kan mij vertellen waar het aan ligt ? of moet ik mn camarea maar even langs de Minolta slager sturen :P

Ja man

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Heeft ie dit consequent?

Is gewoon een kapotte camera ja. Niks geen instellinge fixen oid, gewoon kapotte camera. Retourtje Minolta dus.

Alors.

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Zet de automatische belichting compensatie (AEC, oftewel Automatic Exposure Compensation) eens op 0 ipv +2. ;)

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Dat was ik ook al aan het zoeken maar auto is echt auto op de Z5.

Het enige wat je in kan stellen is:

Macro, Flits aan uit en de opname reso

Ja man

Verwijderd

Stereotomy schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:36:
Is gewoon een kapotte camera ja. Niks geen instellinge fixen oid, gewoon kapotte camera. Retourtje Minolta dus.
LIjkt me idd duidelijk... censor aan gort.. krijg je gwoon een nieuwe, meestal met 1 á 2 weken, heb het zelf ook gehad met me z10, de "easy switch finder" (dat kleppie voor ut lcd scherm dat ervoor komt wnaneer je voor de zoeker kiest) wou bij mij niet meer terug, waardoor me lcd niet meer te gebruike was... magoe.. ff een belletje plegen lijkt me ;)

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Nja de cam is 2 dagen oud dus ik hoop dat ik hem direct kan omruilen in de winkel :)

Was wel ff schrikken geef je een paar knaken uit zit je te balen :(

Ja man

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:49:
[...]

LIjkt me idd duidelijk... censor aan gort..
Lijkt me dan eerder een diafragma wat niet meer werkt ;)

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
BierPul schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:53:
Nja de cam is 2 dagen oud dus ik hoop dat ik hem direct kan omruilen in de winkel :)

Was wel ff schrikken geef je een paar knaken uit zit je te balen :(
2 dagen maar? dan heb je gewoon het recht om het om te ruilen. Dus met de complete, onbeschadigde originele verpakking terug, plus natuurlijk de aankoopbon, neem wat voorbeeldfoto's mee, leg uit dat het niet aan de instellingen kan liggen en ze ruilen het zonder problemen om voor een ander, mits ze die dan op voorraad hebben.

Als de verpakking beschadigd is of niet compleet is, ga dan gewoon met alleen de camera+aankoopbon.

Let er wel op dat je je batterijen + geheugenkaartje uit de camera haalt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door guillaumemay op 06-06-2005 21:07 ]

Pagina: 1