Toon posts:

[BIOS] flashen aopen mx3l lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

van mijn oude PII wil ik een server gaan maken. Het is een PII 400 mhz op een A-open mx3l moederbord. Nu moet ik de bios flashen omdat hij de HD niet herkent. Dus ik ff gezocht op site van a-open kom ik daar een nieuwe bios tegen. Dit is een exe bestand voor dos.

Vervolgens doe ik mijn opstartdiskette met bios ( MX3L114.EXE ) erin en boot ervan. Eenmaal in dos voer ik het programma uit. Hij laadt dan Aopen FLASH ROM Utility. Hij laadt even verder en komt met de waarschuwing

Vertaald staat er dat er niet genoeg geheugen is. Dit is onzin want er zit 256 sdram in. Ook heb ik ander geheugen geprobeerd. Maar dit lijkt mij de oorzaak niet. Ik heb al op google gezocht naar andere versies ( MX3L113.EXE. die werkte ook niet.

Wie kan mij helpen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Waarschijnlijk heb je te weinig conventioneel geheugen. Heeft niets met je 256Mb te maken, dat gebruikt ie nieteens ;)

3 mogelijkheden:
- Ga aan de kloot om je bootdisk zo aan te passen dat ie alles in je EMS laad (himem.sys en loadhigh in config.sys knikkeren)
- (makkelijker): Maak gewoon een KALE bootdisk door config.sys en autoexec.bat te verwijderen, of zover leeg te gooien dat alleen himem.sys nog geladen wordt.
- Boot met F5, dan slaat ie autoexec.bat en config.sys over en laad ie ook de zooi niet.

Ik zou voor op optie 3 gaan, werkt t snelst en simpelst ;)

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 06-06-2005 19:38 ]