Toon posts:

Problemen verwijderen Northbridge (chipset) cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een Giga-byte GA8 SIML moederbord van bijna 3 jaar oud. Ik wou laatst de standaard Northbridge cooler vervangen door de Zalman ZM-NB47J.

Ik had het moederbord uit de kast gehaald om die pennetjes in te knijpen met een tangetje waar door ik dacht dat ik die cooler eraf kon halen. Wat blijkt nou, Giga-byte heeft er een of andere rotzooi ondergedaan waardoor ik dat dit er met geen mogelijkheid vanaf krijg.

Ik heb al geprobeerd voorzichtig die cooler te bewegen en er lichtjes aan te trekken met een tangetje. Als ik hem probeer te bewegen, beweegt ie een heel klein beetje (hooguit 2mm), maar verder zit er geen beweging in.

Ik zou dus niet weten hoe ik dat ding eraf krijg zonder het moederbord te vernielen.

Een afbeelding van de standaard cooler is hier te zien http://global.giga-byte.c...ge/photo_8siml_20_big.jpg. Het enige verschil is dat de mijne oranje/geel is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 18:58 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
Ff met een flos draadje ertussen ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
Draadje idd, of anders de Föhn er ff op :) Is overigens genoeg over te vinden op 't forum (wat voor een 'northbridge' chip geldt, geldt ook voor een cpu)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Een draadje er tussen had ik nog niet aangedacht. Maar een fohn erop? Gaat de chipset dan niet stuk van die hitte? Een fohn wordt ontzettend heet.

Giga-byte zegt dat er een soort koelpasta-pad tussen zit, en dat de garantie vervalt als je de cooler verwijdert.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 10:14 ]

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:03:
Een draadje er tussen had ik nog niet aangedacht. Maar een fohn erop? Gaat de chipset dan niet stuk van die hitte? Een fohn wordt ontzettend heet.
De chipset wordt bij gebruik ook warm.... :/ (waarom denk je dat er een cooler op zit... Hij kan dus wel tegen een beetje warmte
Giga-byte zegt dat er een soort koelpasta-pad tussen zit, en dat de garantie vervalt als je de cooler verwijdert.
Die garantie ben je waarschijnlijk toch al (bijna) kwijt. Ik weet niet hoeveel garantie er op je moederbord zit, maar langer dan 3 jaar zal het zeker niet zijn...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58