Toon posts:

Usb stick laat deze computer vastlopen

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb hier een usb stick van 128mb namelijk.
Merk: canyon
Grootte: 128mb
Usb: 2.0
Flash drive

Voor deze stick is de installatie niet nodig als je Win xp hebt.
Dus ik stick erin -> naar deze computer -> yes, hij ziet m :) -> dubbelklik erop -. Deze computer muurvast :( . Stick eruit alles weer normaal.
Dus ik dacht, misschien heeft ie toch zijn software nodig.
Dus ik software installeren, stick erin. Weer muurvast.
Ik naar me pa, om te kijken of ie het daar doet, en jawel hoor op zijn pc doet ie het zonder de bijgeleverde software. Op de stick zelf gaat wel het blauwe lampje branden wanneer deze in de pc zit.

Waarom de stick het bij m'n pa en m'n zusje wel en bij mij niet?
Bijde hebben sp2 geinstalleerd.

De usb poorten zijn niet kapot of rot, want me externe hdd doet het gewoon.
Ik heb gehoord dat dit kan liggen aan een bestand in je windows, en dat wanneer je deze verwijderd hij het wel zal doen. Is dat zo? Zo ja, welk bestand dan?
Of ligt het aan iets anders.
Ook hoorde ik dat het kon komen door sp2, maar dat kan bij mij niet, want die is nog niet geinstalleerd.
De windows partitie formateren behoord helaas niet tot de mogelijkheid :?

Srry als dit al een keer door een ander gepost zou zijn, maar kon het niet vinden.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:38

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als bij je pa en zusje SP2 geïnstalleerd staat en daar doet-ie het wel, waarom probeer je dat dan niet eerst? Sowieso is het een goed idee om SP2 te installeren natuurlijk ivm updates, patches, ed.

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
zou kunnen, maar ik ehb gehoord, dat door sp2 dit probleem ook kan ontstaan, vandaar dat ik dus ermee wacht

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-01 16:46
Mijn vriendin had ook een soortgelijk probleem met die mp3 speler van de blokker.
XP op een Celeron 700 Mhz :S puur om te msnnen uiteraard, maar haar pc liep dus ook vast als je dat ding aansloot.
Ik heb toen gewoon handmatig de meegeleverde drivers erop gegooid en toen deed ie het wel naar behoren.
Die software die ze erbijleveren is alleen maar zonde van je ruimte als je duidelijk die drivers aan je stick toekent mag er niks aan de hand zijn..En anders zoals mijn voorgangers al adviseren SP2 erop pleuren :)