Toon posts:

[XP] Bizar netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het volgende:
Ik heb een netwerkje met een aantal pc's / laptops.
Alle draaien XP pro. De laptops zijn via een accesspoint wireless aangesloten een hub
De pc's zitten eveneens op die hub. De hub is verbonden met een speedtouch 510v4
router (het model met één poort, vandaar de hub)
Op de laptops gaat alles naar behoren. Van de twee pc's werkt op één het netwerk niet.

Details:
Alle apparaten zitten in dezeflde werkgroep en verkrijgen hun IP gegevens via DHCP.
De speedtouch is de DHCP server.
De accesspoint heeft een vast eigen IP en heeft de dhcp server op disabled staan.
De PC waarop het niet goed werkt krijgt wel de gegevens toegewezen via DHCP maar
als ik ga pingen kan hij niets bereiken of heb ik 75% verlies. pingen naar mezelf lukt wel.

Zelf ondernomen:
- andere pc's aangesloten: werken allemaal
- andere netwerkkaart geprobeert: geen verschil
- drivers / firmware: alles up-to-date
- verse XP installatie: geen verschil
- vast IP/DNS of DHCP: geen vershil
- firewall aan/uit: geen verschil
- full duplex / half duplex: geen verschil
- kabels: in orde
- bereik Wifi: in orde
- toegang Wifi met wep-key: OK
- pingen: alleen zichzelf bereikbaar (127.0.0.1) Andere IP's 75% verlies of helemaal niet bereikbaar.
- netwerk diagnose met behulp van commandlinetool netsh diag
resultaat: http://home.planet.nl/~verst351/result.txt

Ik kom er niet meer uit!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 09:18 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het lijkt een hardware probleem, maar daarvan heb je de meeste mogelijkheden al uitgesloten. Paar opties nog:
- Ander poortje op de HUB?
- Andere netwerk kaart van een totaal ander merk (hielp bij mij laatst).

En wat software betreft: probeer ook eens wat oudere firmware/drivers als die beschikbaar zijn, wil soms wel eens uitkomst bieden.

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 06-06-2005 19:59 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere netwerkkaart geinstalleerd (3com)
Nog steeds hetzelfde probleem: alle pc werken naar behoren behavle één :(

Het vreemde is dat de netwerkverbinding maar voor de helfd werkt.
Ik krijg namelijk wel gewoon ip adres etc uitgedeeld van de dhcp server.
En als ik een internet pagina probeer te openen zegt de status balk in eerste
instantie 'website gevonden' om vervolgens niets meer te doen tot de time out.
Met pingen zie ik dit ook terug: hij geeft een verlies van bv. 75%. Het is dus niet
zo dat er helemaal geen verkeer plaats vind!

Andere firmware wil ik me niet aan wagen: alle pc's zijn zo goed als hetzelfde geconfigureerd en deze werken allemaal prima.

Zou het met het TCP/IP protocol te maken kunnen hebben? Is er een manier om dit volledig
opnieuw te installeren in XP o.i.d.?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) als het echt een hub is mag je geen full duplex verkeer hebben
2) ik zeg dat je een "zelfgemaakte" kabel gebruikt die aan de lange kant is, klopt dat ?
- zo ja heb je waarchijnlijk een fout gemaakt in je anderparen ..(meer info in de faq)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
- Het is een switch/hub dus full duplex moet kunnen (maar alles staat op 'auto')
- ik gebruik fabriekskabel, zelfgemaakte kabel (juiste volgorde in aderparen) en WiFi.
of ik nou draadloos, fabrieks, of selfmade kabel gebruik maakt geen verschil.
Het probleem blijft hetzelfde en alleen bij desbetreffende pc. Alle andere pc's doen het gewoon.
en die zijn aangeloten op dezelfde hub of hetzelfde accesspoint.

Gisteren heb ik een verse XP installatie gedaan. En wat denk je?
geen verschil |:(

Nog even ter verduidelijking: ik krijg (meestal) een ip van de server
, ik krijg connectie met de accesspoint, maar vervolgens heb ik packett loss van 75%
als ik ga pingen of helemaal geen ping. :?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik zou ook eens je MTU waardes van die PC vergelijken met je andere PC's.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Heb je al firewalls gedacht en misschien even testen of je met een crosskabel wel goed werkt

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Percies, heb ongeveer hetzeflfde een keer gehad, alleen dan had ik geen internet zo nu en dan.
Ik moest toen me MTU naar 1468 zetten ipv 1500. En het was gefixt!

Ook een Speedtouch en Planet

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 11:01
Heb je ook al eens geprobeerd zelf een ipadres in te stellen (die bijv. 1 nummer verschilt van die andere maar voor de rest gelijk is) Vergeet ook niet de dns in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Firewall aan / uit maakt geen verschil.
Dat van die MTU waardes ga ik vanavond meteen proberen en hopelijk is dat het probleem!
_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
aan het pingen geweest met verschillende MTU waardes maar helaas geen enkel verschil!
:'(

Nog andere ideeën?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik mis toch dat je het hebt geprobeert met een fabriekskabel, probeer het eens om mij een plezier te doen

Iperf

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ik zou de netwerksnelheid van je wireless router en dsl modem fixed instellen. eerst op full duplex en als dat niet goed gaat op half.
En kijk eens welk kanaal je wireless gebruikt. gebruik je 13? ga niet hoger dan kanaal 11.

download network stumbler ( http://stumbler.net/ ) en kijk of er andere accesspoints in de buurt zitten op éénzelfde kanaal als jij. kanalen die elkaar niet overlappen zijn 1, 6 en 11. zit je buurman bijvoorbeeld op 7 stel jou kanaal dan bijv op 1 in.

I wish I had a cool signature like everybody else

Pagina: 1