Toon posts:

3com SuperStack II Hub TR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn zoldertje een SuperStack II Hub TR gevonden maar of hij werkt is een andere vraag
als ik mijn straitt kabel in de RJ45 poorten steek krijg ik geen oplichtend lampje bij de linkstatus

Kan het probleem zijn dat er geen Management module aanwezig is ?

Of heeft deze hub zijn beste tijd gehad? (dit verwacht ik)

Groeten
ValckeK

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een hub kan best zonder management-module, maar dit is een TokenRing-hub, geen Ethernet-hub.
't Is niet alles Ethernet waar een RJ-45 connector in zit, maar kan ook zijn :
- serieel
- TokenRing (4, 16 of 100 Mbps)
- ARCnet (1,5, 20 of 100 Mbps)
- ATM (25 of 155 Mbps)
- FDDI (100 Mbps), ook wel CDDI geheten
- ...

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

mvdejong schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:39:
Een hub kan best zonder management-module, maar dit is een TokenRing-hub, geen Ethernet-hub.
't Is niet alles Ethernet waar een RJ-45 connector in zit, maar kan ook zijn :
- serieel
- TokenRing (4, 16 of 100 Mbps)
- ARCnet (1,5, 20 of 100 Mbps)
- ATM (25 of 155 Mbps)
- FDDI (100 Mbps), ook wel CDDI geheten
- ...
Geen fddi hoor, een rj-45 voor fiber heb ik nog nooit gezien.

Je kunt denk ik gewoon stellen dat een rj-45 connector niets verteld over de electricshe specificaties van de aansluiting.

• mvdejong

mvdejong

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 07:54:
[...]
Geen fddi hoor, een rj-45 voor fiber heb ik nog nooit gezien.
Zoals voor alle netwerk-technieken was er ook voor FDDI een grote mate van druk vanuit de markt voor een implementatie over de standaard gebouw-bekabeling = UTP/RJ-45, en die is dus ook gemaakt. Weliswaar wordt soms de naam CDDI voor de UTP-versie gebruikt (Copper Distributed Data Interface i.p.v. Fiber D.. D.. I..), maar vaak wordt ook de UTP-versie gewoon als FDDI aangeduid. Het is mij niet helemaal duidelijk of CDDI nu wel of niet door Cisco is geclaimed als handelsmerk, die waren de eerste die met deze implementatie uitkwamen.

Eenzelfde "spraak-verwarring" speelt ook met FC. Dit is aanvankelijk natuurlijk puur over glasvezel uitgebracht, maar ook hier bleek (om hele andere redenen) een koper-versie gewenst (i.c. quad-axial danwel dual twin-axial, met HSSDC- of DE9-connectoren) en het heet toch nog steeds FC. Alleen was het oorspronkelijk FiberChannel en is het met die uitbreiding omgedoopt tot FibreChannel, maar het is moeilijk iemand te vinden die consistent dezelfde naam gebruikt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook en ik heb hem net "2e hands nieuw" gekocht. Ik heb het ook al met een Cross cable geprobeerd, maar GEEN lampjes die licht geven. En hoe kan ik dit ding resetten als dit nodig blijkt? Want er zit GEEN reset knop op :S

• mvdejong

mvdejong

Realiseer je je dat dit geen Ethernet is maar TokenRing ?
Heb je TokenRing-netwerk-kaarten ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SkunkfireJoe,

Ik mis nogal wat belangrijke informatie over wat je hebt geprobeerd. Er zijn zat manuals te vinden voor ditsoort apparaten. Maar als niks meer oplicht zou ik eens een andere powercable oid proberen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mvdejong

mvdejong

sanfranjake,

Vooralsnog ga ik er vanuit dat het de TS niet duidelijk was wat de "TR" in de aanduiding van zijn nieuwe speeltje inhoudt. Voor veel van de jongere computer-gebruikers, zelfs Tweakers, geldt dat netwerk == ethernet.

Verwijderd

pff dus ik moet speciale tokenring spullen hebben? Naja hierbij is hij te koop aangeboden :) 25 euro.
Pagina: 1