Sitecom WL-114 negeert pc

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 03:31
Ik heb het volgende probleem:

Op een van de computers viel het internet plots weg.
Ik dacht dus ff de router rebooten en het zou weer moeten werken.
Op een andere pc op hetzelfde netwerk werkt het wel gewoon.

Wat ik heb geprobeert
- andere netwerkkaart, onboard LAN, mijn normale netwerkkaart
- Router rebooten
- Router resetten

Als ik probeer te pingen naar de router krijg ik gewoon een timeout.
De pc waar ik problemen mee heb hangt achter een switch waarvan de juiste lampjes branden.
Ook op de router branden de lampjes voor de goede verbindingen. Ben er ook vrij zeker van dat de kabel goed is. Overigens heb ik DHCP uitstaan en stel ik handmatig mijn verbindingen in.

Het lijkt er dus op dat de router mijn pc gewoon negeert.

Iemand een idee?

edit:
mijn firmware is R1.97a12 Wellicht outdated. Maar hier lijkt het me niet aan te liggen aangezien het voorheen wel werkte

[ Voor 8% gewijzigd door Sphere- op 06-06-2005 18:12 ]

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 08:07

Flo

ik heb ook een wl-114 waarbij het wireless het niet goed doet. na een restart of als ik mn pc uit standby haal moet ik de router rebooten.
Dit werkt alleen als ik eerst geconnect ben met de routet (ik heb dan geen internet). reboot ik de router dan heb ik dan wel internet. Heb ook al geprobeerd de router eerst te rebooten en dan de pc op te starten maar dit werkte niet.

De pc die er bedraad op aangesloten is heb ik om de zoveel tijd een reboot van de router nodig om internet te kunnen gebruiken (1x in de maand ofzo)

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 03:31
Bij mij is het opgelost.
Lag toch aan de switch die vastzat.
Welja ik heb iig weer internet, zal de router helaas af en toe nog een schop onder de kont moeten geven

Verwijderd

Hier ook diezelfde set (WL-114 met WL-113 USB stick). Echt een *piep* apparaat. WireLess LAN valt ongeveer 1x per dag uit, dan moet de router uit en aan. Wired LAN valt 1x per week uit ongeveer. Echt een ramp. Dit is een bekend verschijnsel en er is geen oplossing (lees: firmware update ofzo) voor. Ik ga er ook mee terug.
Mocht iemand nog briljante suggesties hebben; graag!

Verwijderd

Ik heb ook een wl-114 en heb problemen met de communicatei tussen de PC's onderling. Ik heb 3 pc's in een bekabeld netwerk en 1 draadloos. De communicatie tussen de pc's in het bekabelde netwerk onderling is geen probleem. Kan hier de gedeelde mappen benaderen, maar vanaf de laptop (draadloos) krijg ik geen toegang tot de 3 pc's. Wie kent dit probleem ook en weet een oplossing. Alle pc's hangen in dezelfde werkgroep, dus dat is het probleem niet.
:?

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 08:07

Flo

jah ik heb de hoop al opgegeven met mijn WL-114. Heb een kabel naar boven aangelegd. Ik had hem al omgeruild maar het gaf exact hetzelfde probleem als de "oude". Nu met alleen maar bedraad heb ik er geen problemen mee. daarom is de wl-114 hier ook ontsnapt aan een rituele verbranding. Misschien kan ik de antenne nog verbranden })
Pagina: 1