Ik heb een Audigy en een 2.1 speakerset. Is het (onder Windows XP) mogelijk om van het rear channel een tweede 'geluidskaart' te maken zodat ik bijvoorbeeld in Skype een headset kan gebruiken waarbij zonder die telkens aan- en af te koppelen?
Als je de kX drivers voor de SB Audigy gebruikt dan zie je elke uitgang als een apparte geluidskaart.
Ik zie dat DirectSound 2D and DirectSound 3D wel ondersteund wordt, maar is game support even goed als de normale drivers of (veel) minder?
Ik speel ook veel games namelijk.
Verwijderd
Helaas geen antwoorden op jouw vraag.
Wel een enigszins gerelateerde vraag van mijn kant aan jou of andere tweakers is deze:
Heb ook een Audigy (Platinum) en een 2.1 speakerset liggen die ik aangesloten heb.
Er komt eindelijk geluid uit, maar de rechter speaker doet zo goed als niets. Aangezien de speakerset net nieuw (vandaag gekocht) is en hij het in mijn labtop gewoon goed doet (geluid uit alle speakers en de kleine sub) denk ik dat er iets met de audigy op de desktop is, of dat ik ergens toch een instelling over het hoofd heb gezien.
In Windhoos kan ik bijvoorbeeld bij sounds wel verschillende speakersets kiezen, maar een 2.1 set komt er niet in voor. Ook na alle drivers van creative opnieuw te dladen en te installeren is er geen verbetering. Wat ook gek is, is dat er alleen geluid uit de speakers komt (minus de rechter speaker) als ik 5.1 of 7.1 of 7.1-wide selecteer ??? De afgelopen jaren heeft er een 5.1 set aan gehangen, maar aangezien deze overleden is, heb ik ff dit setje aangeschaft. Zou dat er iets mee te maken hebben, na elke opstart moet ik namelijk ook het vinkje voor "Alleen digitaal" telkens weer uitzetten, anders komt er enkel ruis uit de boxjes.
Heeft iemand een ideetje/oplossing?
Wel een enigszins gerelateerde vraag van mijn kant aan jou of andere tweakers is deze:
Heb ook een Audigy (Platinum) en een 2.1 speakerset liggen die ik aangesloten heb.
Er komt eindelijk geluid uit, maar de rechter speaker doet zo goed als niets. Aangezien de speakerset net nieuw (vandaag gekocht) is en hij het in mijn labtop gewoon goed doet (geluid uit alle speakers en de kleine sub) denk ik dat er iets met de audigy op de desktop is, of dat ik ergens toch een instelling over het hoofd heb gezien.
In Windhoos kan ik bijvoorbeeld bij sounds wel verschillende speakersets kiezen, maar een 2.1 set komt er niet in voor. Ook na alle drivers van creative opnieuw te dladen en te installeren is er geen verbetering. Wat ook gek is, is dat er alleen geluid uit de speakers komt (minus de rechter speaker) als ik 5.1 of 7.1 of 7.1-wide selecteer ??? De afgelopen jaren heeft er een 5.1 set aan gehangen, maar aangezien deze overleden is, heb ik ff dit setje aangeschaft. Zou dat er iets mee te maken hebben, na elke opstart moet ik namelijk ook het vinkje voor "Alleen digitaal" telkens weer uitzetten, anders komt er enkel ruis uit de boxjes.
Heeft iemand een ideetje/oplossing?
Heb je de speakers wel aan de front uitgang gehangen dan?Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:40:
Wat ook gek is, is dat er alleen geluid uit de speakers komt (minus de rechter speaker) als ik 5.1 of 7.1 of 7.1-wide selecteer ???
Het lijkt erop alsof ze aan de center/sub uitgang hangen.
Verwijderd
Volgens mij wel ... heb hem aan de meest rechter zitten, de digitale die ook analoog kan zijn is dat toch. Daar zat de boel eerst ook in, of ben ik nou gek aan het worden?
Uhm ... ja dus ;-)
Volgende keer maar ff alle poortjes uitproberen, maar dacht echt dat die poort zowel digitaal als analoog kon zijn ... staat toch ook er op? Digtal or en dan een soort tekentje dat dacht ik analoog betekende. Want alles hing daar eerst wel aan, digitaal natuurlijk.
Wel erg thanks by the way hoor
Uhm ... ja dus ;-)
Volgende keer maar ff alle poortjes uitproberen, maar dacht echt dat die poort zowel digitaal als analoog kon zijn ... staat toch ook er op? Digtal or en dan een soort tekentje dat dacht ik analoog betekende. Want alles hing daar eerst wel aan, digitaal natuurlijk.
Wel erg thanks by the way hoor
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 20:33 ]
Verwijderd
Blijft wel vreemd dat de speakers het nog steeds alleen doen, als ik 5.1 of 7.1 of 7.1-wide selecteer?
Kan me er nu niet echt heel erg druk om maken, maar ben wel benieuwd waarom.
-edit- Opnieuw opgestart en dat probleem is dus ook foetsie.
Chillend, weer normaal geluid
Kan me er nu niet echt heel erg druk om maken, maar ben wel benieuwd waarom.
-edit- Opnieuw opgestart en dat probleem is dus ook foetsie.
Chillend, weer normaal geluid
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 20:38 ]
Game support op zich is even goed, alleen worden EAX effecten niet in hardware ondersteund.OlafvdSpek schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:26:
Ik zie dat DirectSound 2D and DirectSound 3D wel ondersteund wordt, maar is game support even goed als de normale drivers of (veel) minder?
Ik weet niet of dit zo'n probleem is, want als ik bijvoorbeeld Need For Speed Underground speel met de kx drivers heb ik wel nog steeds reverb en dat soort geluidseffecten, dus ik vermoed dat directsound dit soort effecten dan in software berekend ofzo.
Pagina: 1