[PHP] Modules laden niet, php.ini ook niet

Pagina: 1
Acties:

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Ik heb vandaag opnieuw Apache 2.0.54 en PHP 5.04 geinstalleerd en dat ging allemaal heel makkelijk. Werkt ook, ik kan php pagina's laden, ze worden geparst.

Maar ik heb twee extensies eigenlijk op bijna elke pagina waar ik nu aan werk nodig, namelijk MySQL en GD2. Appeltje, eitje, zou je zeggen, gewoon de extensions uncommenten in je php.ini file en dan werkt het.

Helaas, dit doet helemaal niets. Dus ik extension directory aangepast in php.ini: hielp niets. Extension verplaatst, php.ini aangepast: niets. Ik php.ini weggehaald: extensions worden niet geladen, maar ik krijg ook helemaal geen foutmelding, terwijl de enige php.ini of de hele computer in the PHP directory zelf staat. :/ Ik heb ook nog wat willekeurige niet bestaande dll's als extension proberen aan te geven, maar hij geeft helemaal nooit een foutmelding of wat dan ook. Hij doet gewoon niets, of eigenlijk alles, want hij parst dus wel vrolijk, maar ik kan geen extensions laden.

PHP staat hier: D:\Program Files\PHP
Apache staat hier: D:\Program Files\Apache Group\Apache2

Ik heb PHP/Apache echt al tig keer geinstalleerd (net als nu na een firsse WinXP install), en menig keer vastgelopen, maar echt nog nooit hier op. Heb de search net ook al een half-uur doorgespit, Google ook. Maar alles wat daar staat heb ik gedaan, zelfs dll's naar system32 kopieren wat niet eens hoeft bij GD2.

Iemand een idee? Opnieuw installeren heeft geen zin, want ik heb gewoon zo'n zip gedowned en uitgepakt, meer niet.

Wat ik nu heb:
code:
1
2
; Directory in which the loadable extensions (modules) reside.
extension_dir = "./ext/"

code:
1
2
3
extension=php_mysql.dll
...
extension=php_gd2.dll

Moet ik het laden van extensies aanzetten ofzo? En waarom de fuck doet hij het nog als ik php.ini delete? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Cavorka op 06-06-2005 17:08 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Maak een file aan met alleen een phpinfo() daarin.

In je phpinfo kan je zien waar hij de php.ini vandaan haalt

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Zie reply hierboven.
Ik heb idd ook sterk t idee dat jou installatie een andere file dan php.ini gebruikt.
Ga anders je config files eens na.
Daar kun je ook in vinden welke php.ini of dergelijke die gebruikt.

Maar de snelste manier is idd phpinfo()

[ Voor 41% gewijzigd door D-Raven op 06-06-2005 17:20 ]

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
LuCarD schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:09:
Maak een file aan met alleen een phpinfo() daarin.

In je phpinfo kan je zien waar hij de php.ini vandaan haalt
Daar was ik inderdaad de hele tijd mee bezig (met het kijken naar phpinfo :)), maar die zegt dat php.ini in D:\WINDOWS staat, maar daar staat dus niets.

Ik heb hem nu daarnaartoe verplaatst, en dan laadt hij hem wel, tenminste ik krijg eindelijk foutmeldingen.

EDIT: Okay, indeed, ik moest dus eigenlijk alleen php.ini naar de Windows dir kopieren... *sigh*

Cheers LuCarD, much appreciated.

[RANT_MODE]
Waarom zegt hij dan niet dat hij php.ini kan vinden?
Waarom moet alles in tig verschillende directories?
Waarom kan ik niet gewoon alles bij elkaar houden, dus php.ini in de PHP dir? En de dll's in de ext dir?
Waarom moet alles zo ingewikkeld bij Apache/PHP/MySQL.
[/RANT_MODE}

Ik vind het echt vaag dat hij zonder php.ini gewoon lekker opstart (Apache dan) en ook gewoon lekker pagina's parst.

[ Voor 7% gewijzigd door Cavorka op 06-06-2005 17:21 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Cavorka schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:20:
[...]

Daar was ik inderdaad de hele tijd mee bezig (met het kijken naar phpinfo :)), maar die zegt dat php.ini in D:\WINDOWS staat, maar daar staat dus niets.

Ik heb hem nu daarnaartoe verplaatst, en dan laadt hij hem wel, tenminste ik krijg eindelijk foutmeldingen.

EDIT: Okay, indeed, ik moest dus eigenlijk alleen php.ini naar de Windows dir kopieren... *sigh*

Cheers LuCarD, much appreciated.

[RANT_MODE]
Waarom zegt hij dan niet dat hij php.ini kan vinden?
Volgens mijn doet hij het wel, maar alleen in de errorlog van Apache. Misschien een gekke vraag zou je dit voor mij willen controleren? :)
Waarom moet alles in tig verschillende directories?
Waarom kan ik niet gewoon alles bij elkaar houden, dus php.ini in de PHP dir? En de dll's in de ext dir?
Hij zoekt gewoon het directory path af. Dit staat trouwens in de installatie handleiding :)
Waarom moet alles zo ingewikkeld bij Apache/PHP/MySQL.
[/RANT_MODE}
Doen ze speciaal om jouw te pesten...
Ik vind het echt vaag dat hij zonder php.ini gewoon lekker opstart (Apache dan) en ook gewoon lekker pagina's parst.
De default settings is vaak genoeg voor de normale personen...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Cavorka schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:07:

Wat ik nu heb:
code:
1
2
; Directory in which the loadable extensions (modules) reside.
extension_dir = "./ext/"
probeer er eens een absoluut pad van te maken, geen relatieve
en
http://www.google.nl/search?q=phpinidir

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
LuCarD schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:24:
[...]Volgens mijn doet hij het wel, maar alleen in de errorlog van Apache. Misschien een gekke vraag zou je dit voor mij willen controleren? :)
Uiteraard wil ik dit controleren, maar dat had ik ook al gedaan, daar staat helemaal niets hierover in.
[...]
Hij zoekt gewoon het directory path af. Dit staat trouwens in de installatie handleiding :)
Mja, maar waarom zoekt hij niet bij de exe zelf? Lijkt mij plaats nummer 1 om te kijken.
[...]
Doen ze speciaal om jouw te pesten...
Hehe, ja daar was al ik al achter. :) Als het werkt is het fantastisch, als het niet werkt en niet wil zeggen waarom niet... hell.
[...]
De default settings is vaak genoeg voor de normale personen...
Mja, maar met de default doet hij het ook niet hoor! Hij kopieert zelf die ini echt niet naar je Windows directory, dat is mijn hele punt, waarom doet de uitgepakte zip het niet meteen. En zoasl gezegt: waarom doet hij het ZONDER ini file.
PipoDeClown schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:30:
[...]
probeer er eens een absoluut pad van te maken, geen relatieve
enhttp://www.google.nl/search?q=phpinidir
Ook geprobeerd, met een aantal verschillende directories waar tijdelijk alle dll's in had gestopt. Dat hielp toen ook niet.

Maar hij deed het dus na de tip van het kopieren van de ini naar de Windows dir.

Pagina: 1