PC freezed bij games

Pagina: 1
Acties:

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-08 10:50
Ok mijn PC heeft de volgende specificaties:

AMD 64 3200+ @ 2300 mhz
GF 6800 @ 390/840 mhz
K8N Neo 2 pl nforce 3 ultra
2x 512MB corsair twinx cl2
Samsung 160GB 7200RMP 8mb
Win XP SP2
Temp CPU 29 Mobo 39
Mijn probleem:

Tijdens het spelen van bijvoorbeeld cs:source freezed mijn pc gewoon voor enkele seconden. Ik kan dan helemaal niks doen. Daarna is het weg en kan ik weer normaal verder spelen. En na een tijdje gebeurd het weer..etc...Tevens heb ik dit bij HL2 en act of war. Bij 3mark05 heb ik het bijvoorbeeld niet en haal ik een score van 4300. Tevens heb ik in windows zelf nooit problemen, ook niet in cs 1.6 of bij films kijken. Ik heb wel bij het o/c de voltages niet veranderd dat staat nog allemaal normaal. Iemand enig idee wat dit kan zijn ik weet het namelijk echt niet meer... :(

Verwijderd

dit heb ik met 2 dingen,

1. je hebt drivers die niet helemaal lekker werken met je kaart (had ik met een gf2mx400 en 66.93 drivers)

2. je hebt V-Direct op de achtergrond lopen ;)

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd wanneer je weer even naar default snelheid terugklokt?

• recca
Ja ook met terug geklokte snelheden is het zo. Mijn drivers zijn op dit moment de nieuwste van Nvidia (71.89) Maar ook al voor die drivers had ik er last van. En nee, op de achtergrond heb ik niets aan staan...Tenminste ik weet niet wat V-Direct is maar geloof van niet :p

• recca
Ok hier is wat nieuwe informatie, ik heb een testje gedaan in HL2. cl_showfps 1 laat zien dat ik bij een bepaald stuk bijvoorbeeld 100fps heb. Na dat mijn pc freezed geeft die 50/60 aan als die klaar is met vasthangen. En de fps blijven ongeveer 3/4 als wat ik eerst haalde. Nu ga ik terug naar windows en vervolgens weer naar HL2, en mijn fps zijn weer 100. Ook in het begin als ik HL2 opstart en ga spelen heb ik vanaf het begin al lagere fps dan wanneer ik ff naar windows ga en weer terug zijn de fps weer stukken hoger

Dit geld voor zowel als ik em heb o/c als wanneer ik gewoon standaard mhz heb.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Klinkt echt als een driver probleem..
Verwijder je drivers eens echt een keer helemaal en install dan fresh de nieuwste eens opnieuw.

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Bij mij gaf win xp sp2 problemen met de pc-setup die jij hebt.
Probeer eens win xp sp1, volgens mij heb je er dan geen last meer van.

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Pagina: 1