[PHP]eregi replace

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als onderdeel van een script moet ik de dagen van bepaalde maanden uit een csv bestand halen. De volgende code werkt perfect als er bijv. staat "12 en 16" ofzo (de maand word al eerder eruit gehaald, en dus ben ik hier alleen geintresseerd in de dagen.)
code:
1
$dag = eregi_replace("\*", "", eregi_replace("([a-zA-z\ ]+)([0-9]+)([A-Za-z\ ]+)", "\\2", $field));

maar nu heb ik ook wel een bestanden waarin ipv " en " er ", " staat. Hoe kan ik de bovenstaande regel dusdanig aanpassen (of door meerdere regels vervangen) dat ik er hetzelfde uit krijg als er ", " staat ipv " en "

srr voor mijn vaagheid, geen idee hoe ik beter uit kan leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik snap er helemaal niets van. Geef de volledige string eens die je probeert te matchen en zet die in quote of code boxjes zodat het gemakkelijk te lezen is.

Verder nog een tip. Met preg_replace kun je als regex en replace waarde ook een array doorgeven. Dan hoef je niet zo'n dubbele call te gebruiken zoals je dat nu hebt. Het is nog sneller en uitgebreider ook.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ik heb net iets over dat preg_replace gezocht, en dat schijnt perl syntax te gebruiken :D
(ben ik iets beter in), en nu heb ik het aan de gang gekregen :)