Toon posts:

configuratie wireless, expert vraag!!

Pagina: 1
Acties:
  • 6.903 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat de onderstaande instellingen (vooral van afb.1) betekenen, en hoe je ze het beste kan instellen??

http://www.freewebs.com/svla1/wireless1.jpg
http://www.freewebs.com/svla1/wireless2.jpg

situatie:
http://www.freewebs.com/svla1/wireless3.jpg

Het instellen is dan voor wireless gaming. Ik heb begrepen dat als je wireless gamed, je om de zoveel sec. even last van lag hebt, dit schijnt normaal te zijn, het bizarre is alleen dat ik sinds een week (k speel veel cs) steeds sneller die tijdelijke lag heb, terwijl er echt niet iedere keer iets kan storen, mijn verbinding is trouwens ook iets slechter, maar in de buurt is niets nieuws erbij gekomen (vb.magnetron ofzo..).

Kan iemand mij zeggen wat de onderstaande instellingen betekenen en zeggen wat het beste is, om die tijdelijke lag zo lang mogelijk uit te stellen..
Het is echt heel irritant als je aan het warren bent en je om de 8-10 sec ff niets doet/kan doen.

Alvast bedankt,

Auke

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 09:56 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Kun je je plaatjes even omzetten naar .jpg? Op deze manier zijn ze te groot om even te openen / bekijken.

Heb je overigens de zoekfunctie gebruikt? Er zijn redelijk wat topics over dit onderwerp geweest. Bijvoorbeeld deze: tijdelijke lag tijdens (draadloos) gamen (e-tech router)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welk merk router , gokje is
Ik heb een e-tech router (model:ADWG0)
Waar heb je je router staan, en waar is de pc in het plaatje ? Hoe groot is de afstand,. betonnen muren.

Maak eens een schetsje met afstanden.

Kortom: meer informatie nodig :)

[ Voor 8% gewijzigd door aReaRe op 06-06-2005 17:10 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
goed, afbeeldingen in jpg, inclusief situatie..

Er zijn misschien wel meer topics over dit onderwerp geweest, inclusief die van mij, maar er staan geen antwoorden bij.

Weet iemand wat die instellingen betekenen, en hoe je ze het beste kan aanpassen op de boven genoemde eisen????

alvast bedankt jongen, jullie reageren tenminste (deze keer, vorige topic bleef leeg)

• itsoJ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 10:12
Kan het kloppen dat ik de plaatjes niet krijg te zien, maar telkens dit topic?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

itsoJ schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:49:
Kan het kloppen dat ik de plaatjes niet krijg te zien, maar telkens dit topic?
offtopic:
Zelfde hier :? Nog nooit gezien...
C&P naar een nieuw venster werkt wel.

Met een time-out zou er gewoon een 404-error moeten komen (IE dan he :P)

[ Voor 25% gewijzigd door Motrax op 07-06-2005 11:53 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Ook hier, volgensmij krijgt hij timeouts en opent hij ze daarom niet :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/wireless1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/wireless2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/wireless3.jpg

Channel zou ik trouwens op 6 zetten, dat zit presies in het midden van de band en zou theoretisch gezien het beste moeten zijn. Maarja, je praat over miliseconden, dus of het merkbaar is betwijfel ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Icey op 07-06-2005 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:51:
[...]

offtopic:
Zelfde hier :? Nog nooit gezien...
C&P naar een nieuw venster werkt wel.

Met een time-out zou er gewoon een 404-error moeten komen (IE dan he :P)
gaar, bij mij doen ze het wel. [img]-truc lukte niet (deed ie niet), maar als ik op de link klik opend die (firefox) em in een nieuw venster, maar hij doet het wel. Even voor degene bij wie het plaatje het niet doet;de instellingen:

Max Connected Stations: [1-64]
Fragmentation Threshold: [256-2346, alleen even getallen]
RTS Threshold: [256-2347]
Beacon Period: [1-1000 millisec.]
DTIM Period: [number of beacons per DTIM,1-255]
Preamble Type: [keuze uit: Dynamic, Long, en Short]

Het gaat over die instellingen, channel bij mij staat op 6.
Afstand router-pc: zo'n 10 meter door 2 betonnen vloeren (Quality:97%, Strenght (nu) 60%, Noise Level 70%)

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
In je plaatjes zie ik niet je beveiligingsmethode terug. Misschien helpt het om je encriptie op een lagere setting te zetten. Dat lost vaak vage problemen op.

Mijn advanced Router settings van een USR 8054. Alles is bijna default.

AP Only: Disable
Beacon Interval: 100 (default:100 msec, range:1~1000)
RTS Threshold: 2432 (default:2432, range: 256~2432 )
Fragmentation Threshold: 2346 (default:2346, range: 256~2346, even number only)
DTIM Interval: 3 (default:3, range: 1~255)
Dot11Mode: G Only
TX Rates (Mbps): 54/125
Turbo Mode: Enable
Frame Bursting: Enable

Op mijn wireless card heb ik 'long preamble'. (bij jou staat ie op dynamic).

offtopic:
Heb hier ook dat vage plaatjes probleem. Copy paste in new window werkt wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Polster op 07-06-2005 18:55 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:29
Max connected stations
Lijkt mij duidelijk, maximaal aantal stationen die deze AP mag gebruiken

Fragmentation:
Precies weet ik deze ook niet, maar dient altijd zo groot mogelijk te worden gekozen

RTS Threshold:
idem als boven

Beacon interval:
Is de vertragingstijd tussen het versturen van het signaal om andere wlan punten te vinden(kan ook andere AP zijn) dient zo hoog mogelijk te zijn, voor betere gegevens doorstroming, +-100 voor AP die worden gevruikt bij terassen/stations e.d.

DTIM interval
Wachttijd systeem, met één client altijd zo laag mogelijk zetten.

Preamble Type
Is de tijd om er voor te zorgen dat niet twee wlan punten door elkaar heen gaan praten. Zo laag mogelijk houden(short?), dit moet anders als er andere AP aanwezig zijn(dynamic).

region
Is de regio waarin je woont, dit heeft te maken met het aantal beschikbare kanalen. In Nederland mag je volgens mij van 1-13

Kanaal
Is de preciese frequentie Zorg ervoor dat deze op 1/6/13 staat. Voor picoseconden freaks: op 13, voor 1mm verder bereik connectie: 1, maar in de praktijk zit er geen verschil tussen.
(Quality:97%, Strenght (nu) 60%, Noise Level 70%)
Dit is eigenlijk te laag. Probeer altijd eerst een andere channel, misschien heb je daar last van, probeer bij geen effect/niet genoeg effect de antennes te draaien, totdat je het optimale signaal krijgt Doe dit op je AP en op je computer. Quality moet echt 100% worden.(aantal dropped packages) strenght is de kracht, hoe lager hoe sneller deze overschakeld naar een langzamere snelheid, noise level heeft met storingen van buiten te maken. De laatste kun je door channel veranderingen soms verhogen.

[ Voor 29% gewijzigd door FireWood op 07-06-2005 19:28 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
ik ben de enige die van deze router gebuik maakt, de enige user dus..
er zijn wel andere routers in de buurt (met 1 kan ik contact maken (niet beveiligd)), moet Preamble Type nou op short, long, of dynamic???

Alvast hartelijk bedank mensen!!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Weet je trouwens zeker dat het aan je Wireless AP ligt? Heb je geen lag als je de computer rechtstreeks op de modem aansluit?

Verwijderd

Topicstarter
Polster schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:49:
Weet je trouwens zeker dat het aan je Wireless AP ligt? Heb je geen lag als je de computer rechtstreeks op de modem aansluit?
Ja dat weet ik zeker, die lag is er niet als er een kabel tussen zit...
Pagina: 1