Verloop voor USB naar floppy controller

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:08

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Weet iemand of er een verloopje bestaat waarmee je een usb stick aan een floppy controller kan hangen? Wat ik heb gevonden zijn pendrives die zich kunnen voordoen als floppy (volgens mij heeft \32 er zo een) en daarnaast natuurlijk floppy drives over usb. Maar dat is dus niet wat ik zoek.

De eerste werkt niet zonder driver, en de tweede stelt je niet in staat om de floppy te omzeilen. Weet iemand of een dergelijk apparaat/verloop bestaat?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

USB = 4 polig
Floppy = 30 polig als ik me niet vergis.

Mag jij me eens uit gaan leggen hoe je een verloopje wilde maken en wat je met al die pinnetjes wilde gaan doen zonder logica in te bouwen :P

Wel bestaan er zoals je zelf al zegt, floppydrives die je aan je USB kunt hangen.

Maar hoezo werken die niet zonder drivers? Welk OS gebruik je dan dat je hiermee problemen ondervindt? W98 dan ofzo denk ik :? Want XP herkent dit soort dingen moeiteloos :)

Waarom zou je zo'n verloopje willen hebben :?

[ Voor 38% gewijzigd door The Eagle op 06-06-2005 16:46 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Er staat toch nergens dat het zonder logica moet? Het probleem is dat ik nergens een chip/schakeling ben tegengekomen die dit support. Ik snap ook wel dat je niet 7.5 pool per usb pool kan aansluiten hoor ;)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Wel, laat ik mijn mening op leggen

Floppy disk controller is erg beperkt bruikbaar. Ik weet wel dat er backup drives bestaan welke je aan floppy controller kan hangen via speciale kabel omleiding (meegeleverde kabel) Maar die zijn niet meer te krijgen. Is ook oude systeem.

De floppy disk controller is echter amper verder ontwikkeld en je wilt usb stick erin prikken zodat het uitgelezen kan worden via floppy disk controller? Zelfs bios kent dat niet (booten over usb stick kan je wel schudden, dat kan alleen direct via USB bij moderne mobo's) en het is ook niet mogelijk, omdat NIEMAND erop waagt zulke dingen te gaan maken.
Waarom niet? Het is erg trage controller en amper verder verbeterd. Het blijft dus puur voor klassieke floppy disk drive bedoeld. Niet meer. Verwacht geen aah-ooh transfer snelheden van USB 2.0 stick via zo'n controller.

En inderdaad, daar moet eigenlijk speciale ic voor gemaakt worden om al die 30 draden te vertalen in 2 datalijnen van usb. En men verwacht dat floppy controller straks verdwenen is = een moeite / ontwikkeling om niks.

Daarom moet je ook geen moeite doen om floppy disk controller te proberen gebruiken voor andere "nieuwe" zaken. Je gaat toch geen tweede wiel proberen uitvinden omdat er allang USB poorten aan de achterkant staan? Een moeite om niks.

1 ding kan ik misschien voorstellen: je wou graag usb aansluitingen aan VOORKANT? Dat kan wel!
Afbeeldingslocatie: http://www.1to0.nl/image.php?image=517
Dit is zo'n frontbus. Je hoeft alleen usb aansluiting zoeken op je mobo. Veel mobo's hebben dat. Prik erin en je kan zo je usb stick erin steken aan voorkant. Zo makkelijk gaat het. Gewoon oude floppy drive eruit schroeven en deze front erin. (erboven bouwen mag ook)
En je hebt het wat je nodig hebt voor makkelijk erin prikken van usb sticks. In windows worden ze makkelijk herkend en je kan schrijven. Of het nou verwijderbare harde schijf is, of dat het floppy drive icoon heeft, kan me geen ruk schelen. Wees blij dat je ermee kan lezen en schrijven.

Frontbussen zijn in alle soorten en maten. Firewire frontbus bestaan ook. Kijk ze maar op pricewatch. Genoeg keuze. :)
Heel simpel.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De enige die ik weleens gezien heb is van Sony, een speciale diskette waarin je een sony memory stick kunt stoppen, en dus in een diskettedrive kan lezen !!
zie: http://www.amazon.com/exe...41?v=glance&s=electronics

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:01:
De enige die ik weleens gezien heb is van Sony, een speciale diskette waarin je een sony memory stick kunt stoppen, en dus in een diskettedrive kan lezen !!
zie: http://www.amazon.com/exe...41?v=glance&s=electronics
Wow dat ding is wel hip. Wel een absurde prijs? Eens kijken of dit ergens te vinden is.

Verder wil ik niet zo graag floppy gebruiken ipv usb, ik wil gewoon van de floppy als medium af. Helaas heb je voor het installeren van (bijv.) MS OS'en toch vaak een floppy nodig. Het lijkt me veel handiger om een image naar flash te dumpen, en dat dan aan de floppy controller te voeren. Ik weet dat je kan slipstreamen, maar daar heb ik geen zin in. Dat kan altijd nog.

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De Sony diskette-memorycard adapter boven is behoorlijk verouderd. Daarom is ie niet meer overal te koop. We hebben nu allemaal USBje op pc, en we hebben alweer MS Pro / Dual Gate...

En nieuwe/moderne computers hebben BIOS welke je mogelijkheid geven om direct vanaf USB stick te booten.

Alleen oude computers hebben het nog niet. Dan heb je wel bootable CD-ROM of diskette nodig.
Diskette gaat wel stuk. Toch is het niet moeilijk om bootable CD-ROM te maken. Dan heb je al iets duurzaams tegenover magnetisch gevoelige diskettes.

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Als ze nou in Redmond doorkijgen dat dat in deze moderne tijd allemaal kan, heb ik het inderdaad niet nodig ;)

• Voutloos
  • Niet online
Als je nog een IDE vrij hebt kan je het ook met complactflash naar IDE doen. 25 euro oa hier (naar beneden scrollen).

{signature}

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:52

Zak

ben ik gek als ik zeg dat ik sinds windows 95 niet meer met diskettes heb hoeven werken tijdens de installatie?

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

sphere schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:16:
Als ze nou in Redmond doorkijgen dat dat in deze moderne tijd allemaal kan, heb ik het inderdaad niet nodig ;)
Nog nooit iets vanaf cd geinstalleerd? :?
Zak schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:30:
ben ik gek als ik zeg dat ik sinds windows 95 niet meer met diskettes heb hoeven werken tijdens de installatie?
Haha, gek zoiezo, maar je hebt wel gelijk :P (ik ook niet nl.)

[ Voor 36% gewijzigd door elTigro op 16-06-2005 12:42 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Voutloos schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:25:
Als je nog een IDE vrij hebt kan je het ook met complactflash naar IDE doen. 25 euro oa hier (naar beneden scrollen).
Dat helpt toch allemaal niks als het OS per se wil dat het van floppy komt :?
Het is je bekend dat er soms hardware is die tijdens installatie niet ondersteund wordt door Windows? En dat je dan drivers kan inladen... per floppy :X

• Voutloos
  • Niet online
sphere schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:48:
[...]

Nee, maar je kan zo wel van flash booten via een ouderwetse interface. Ik dacht dat je puur daar op doelde. :)

{signature}

• @r!k
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Het is je bekend dat er soms hardware is die tijdens installatie niet ondersteund wordt door Windows? En dat je dan drivers kan inladen... per floppy :X
RAID controllers bijvoorbeeld.. Ik geloof dat ook een hoop SATA apparaten nog niet standaard door windows ondersteund worden maar dat weet ik niet zeker.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

[...]

[...]

Je bedoeld je drivers voor je raid controller ofzo?
Die worden bij je mobo zelf al op een diskette geleverd, niks mis mee dus...

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

laatst moest ik nog bij iemand tijdens de installatie van XP diskettes gebruiken. De install kende de SATA controller niet.

Ikzelf heb de drive ook al niet meer in m'n pc hangen, scheelt weer een IRQ en een 3,5" slot.

Kan je trouwens datgene wat je tijdens je win installatie nodig hebt niet slipstreamen?

Ikzelf heb een bootable dvd met een ghost image, zodat ik sowiezo al m'n drivers e.d. al geinstalled heb en binnen 5 minuten m'n systeem gereinstalled heb.

Raar... Is zo gek nog niet

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

je kunt trouwens ook je installatie image slipstreamen (en er 3rd party drivers aan toevoegen)

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb hier gewoon een usb floppydrive, en intern heb ik er geen meer :D

een beetje PC snapt wel dat die van USBfloppy kan booten en anders moet je toch ergens een ouwe FDD uit slopen :p

404 Signature not found

Pagina: 1