Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Laptop > IrDA > GPRS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag allemaal!
ik weet niet zeker of mn probleem in dit topic thuishoort? Zoniet hoor ik het wel van de mod.

Een kennis van mij gaat een paar weken weg met de boot en neemt zijn laptop mee. Hij wil onderweg zijn e-mail kunnen checken met zn telefoon. Nou wil dat niet helemaal lukken. De laptop heeft infrarood geïntegreerd, alleen deze geeft een softwarefout 45 .. Op de laptop draait windows 98se. Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden, en of het überhaupt mogelijk is om met win 98 via infrarood met zn siemens telefoon (weet type niet precies, maar doet er verder niet toe denk ik) via GPRS verbinding te maken? (telefoon heeft uiteraard ook infrarood aan boord ;))

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Moet volgens mij wel kunnen.

1. Zoek drivers voor IR voor je laptop op
2. Installeer die drivers zodat IR goed werkt
3. Zoek modem-drivers op van je telefoon
4. Installeer modem drivers zodat je een IR-modem hebt
5. Zet bij modem init strings de juiste string voor jouw provider
6. Maak een inbelverbinding aan, met als tel.nr #99# (ofzo)

En dan zou t moeten werken. Ik heb 't zelf nooit onder win9x geprobeerd, maar denk dat t ongeveer hetzelfde gaat als onder XP.

Voor T-Mobile (Abbonee, prepaid weet ik niet)
IP-adres: Door server toegewezen IP-adres
DNS: Door server toegewezen DNS-adres

In geval dat DNS-adressen toch nodig blijken te zijn
Primair DNS: 193.79.237.39
Secundair DNS: 193.79.242.39

Advanced connection settings: +CGDCONT=1,"IP", "internet","",0,0
(Voor Motorola telefoons:+CGDCONT=1,"IP","internet")

Inbelnummer voor GPRS
Voor Siemens en Motorola telefoons: *99***1#
Voor Samsung telefoons: *99**1*1#
Alle andere telefoons: *99#

[ Voor 45% gewijzigd door DJSmiley op 07-06-2005 01:39 ]

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Bij Telfort is het inbelnummer voor GPRS *99#, maar als je MMS hebt ingeschakeld, dan is het *99***1#.
Indien je in het buitenland zit, dan moet je bij beide nog *31 (dus geen +31) ervoor zetten. En uiteraard ook nog de extra AT commando's zoals hierboven beschreven.

Maar kijk eerst even welke provider hij heeft, en kijk dan in de FAQ van die provider. Daar staat precies in wat je moet instellen.

Zoals de DNS servers worden bij Telfort gewoon via DHCP aangeleverd.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:10

Sabbi

je denkt aan mij.

buh, beetje zonde om gprs over een irda connectie te gooien, zit je nog steeds met een lamtrage baudrate. Is het niet veel simpeler om er een snoertje aan te hangen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Sabbi schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:20:
buh, beetje zonde om gprs over een irda connectie te gooien, zit je nog steeds met een lamtrage baudrate. Is het niet veel simpeler om er een snoertje aan te hangen?
IRDA is wel sneller dan de 50kbit die je zo'n beetje haalt met GPRS. Behalve dat IR onhandig is (tel. moet zichtbaar zijn voor de poort, dus goed ervoor liggen) is het kwa snelheid geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
de laptop heeft geen USB aan boord, kan wel met een PCMCIA kaartje, heeft ie ook .. alleen daar moet dan weer 5Volt snoertje aan. Hij wil niet graag 2 snoertjes hebben, een voor 5v en een voor 12v, vandaar de infraroodoplossing. Dat de telefoon goed achter de laptop moet liggen is verder niet zo'n probleem. Inbelnummer had ik al op de andere computer zien staan. Het probleem is dat je in windows98 bij t aanmaken van een nieuwe verbinding een netnummer MOET invoeren.. dat wil je natuurlijk helemaal niet met grps .. toch?
en snelheid maakt niet uit.. hij wil zn mail ophalen en eventueel versturen. Dat zal niet meer dan een paar KB zijn. :)

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Netnummer kan je gewoon uitvinken volgens mij, maar anders zet je het toch zo:

Netnummer: *
Aboneenr.: 99etc..

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

--- laat maar ----

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 15:12 ]

Pagina: 1