DFI LanParty UT nF4 Ultra-D

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38
Ik zie dat je met het DFI LanParty UT nF4 Ultra-D dual videokaarten kan gebruiken. Is het ook mogelijk om alleen in het onderste 16pci-e slot te gebruiken voor de videokaart? Of is het noodzakelijk om eerst het bovenste slot te gebruiken?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Volgens mij moet je per se de bovenste gebruiken.
En anders moet je het gewoon ff uitproberen en dan zie je het vanzelf.
Hij zal zichzelf niet opblazen neem ik aan maar gewoon een bepaalde fout aangeven ;)

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-08 16:17

link_mario

Ofwa?

Gaat denk ik om de SLI-D? Want de Ultra-D heeft een 4x slot, dat je via via kan modden naar een 16x slot(maar 't blijft op 't oog een 4x)

Voor de rest: dat vroeg ik me ook al af, of je bij SLI plankjes als je een kaart gebruikt, ook alleeen 't onderste kon gebruiken.

Verwijderd

link_mario schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:52:
Gaat denk ik om de SLI-D? Want de Ultra-D heeft een 4x slot, dat je via via kan modden naar een 16x slot(maar 't blijft op 't oog een 4x)

Voor de rest: dat vroeg ik me ook al af, of je bij SLI plankjes als je een kaart gebruikt, ook alleeen 't onderste kon gebruiken.
Dit is de Ultra-D en zoals je kunt zien heeft die ook gewoon 2 16x slots (en dus SLI)

Afbeeldingslocatie: http://www.3dchips-fr.com/imglib/big2/1104831683_38.jpg

En zoals ik al zei moet je dat gewoon proberen of je hem ook in de onderste kunt doen.
Er zullen geen ernigste gevolgen zijn als het niet kan neem ik aan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 16:59 ]

• Robin4
Ik heb dat bord nog niet, maar het is een vraag of 1 van jullie dat wisten? Of het ook mogelijk is om alleen de onderste pci-e 16x slot te kunnen gebruiken. Dus er valt voor mij dan ook weining te testen.

• Robin4
link_mario schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:52:

Kijk eens naar me topic titel, dan zou je het bijna niet geloven dat het om het Ultra-D mobo zou gaan.
(wat lezen sommige mensen slecht zeg!)

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op me vraag. Is het misschien mogelijk als iemand voor mij dit kan testen?

[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 06-06-2005 18:59 ]

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-07 18:59

Jack

MHz Matters

Als je in het grote DFI topic kijkt in DOC, dan zul je wel zien dat er best mensen zijn die hun videokaart in het onderste slot hebben.
Dit werkt ook wel, alleen dan op pci-x 2x dacht ik. Niet 16x.

[Specs]

Verwijderd

Jack schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:03:
Als je in het grote DFI topic kijkt in DOC, dan zul je wel zien dat er best mensen zijn die hun videokaart in het onderste slot hebben.
Dit werkt ook wel, alleen dan op pci-x 2x dacht ik. Niet 16x.
Volgens mij kan je het onderste slot gebruiken met 8x als je de jumpers omzet.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
The DFI does have 2 PCI Express x16 slots, although they are disabled to work together at 8x on the Ultra-D
bron

[ Voor 6% gewijzigd door Occy74 op 06-06-2005 20:07 ]

Systeem Specs

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-07 18:59

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:09:
[...]

Volgens mij kan je het onderste slot gebruiken met 8x als je de jumpers omzet.
jumpers omzetten werkt alleen bij de SLI.
Je kunt wel de Ultra modden naar SLI, maar ik betwijfel of 1videokaart in SLI modus gaat werken...

[Specs]

• Robin4
Oke als ik het begrijp werkt het wel in het onderste slot maar dan alleen op 2x?

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik heb hem in het onderste slot zitten, en hij werkt gewoon goed. Totaal geen probleem dus :)

Dacht alleen wel dat ik een vrij lage score met 3dmark05 had.. maar dacht dat dat gewoon aan de drivers lag :/

[ Voor 39% gewijzigd door AMD 64 op 06-06-2005 23:58 ]

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Robin4
Werkt hij dan ook op pci-e 16x?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Antwoord is makkelijk. Als die normaal draait, is het bovenste slot 16x en het onderste 2x. Zet je de jumpers om zit hij in sli modus en is het twee keer 8x. 2x is natuurlijk eigenlijk te langzaam. Maar als je je 1x slots met een dremeltje of iets dergelijks 'mod' kan je daat ook videokaarten in stoppen.

/edit: dus niets 'volgens mij' maar het is gewoon zo.

[ Voor 11% gewijzigd door MeMoRy op 07-06-2005 00:01 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
MeMoRy schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 00:00:
Antwoord is makkelijk. Als die normaal draait, is het bovenste slot 16x en het onderste 2x. Zet je de jumpers om zit hij in sli modus en is het twee keer 8x. 2x is natuurlijk eigenlijk te langzaam. Maar als je je 1x slots met een dremeltje of iets dergelijks 'mod' kan je daat ook videokaarten in stoppen.
lol dus dan draai ik mijn 6800GT op pci-e 2x... Ik ga het nu meteen testen en benchen!

Edit:
Ik heb het dus getest eerst zat hij in het onderste slot (2x dus volgens sommige) daarmee haalde ik 4848 punten 3dmark05

En met het bovenste slot haalde ik 4739 punten 3dmark05

Dus wat betreft snelheid van het onderste of bovenste slot is niet waar, ze zijn beide even snel.
Ik moet alleen nog even andere drivers downloaden om de 5000 punten te halen wat normaal is voor een 6800GT? :)

[ Voor 32% gewijzigd door AMD 64 op 07-06-2005 00:20 ]

Verwijderd

Je koopt de Ultra-D maar je wilt SLI ?
Had dan toch gewoon de SLI versie gekocht, die kost evenveel? :?

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:44:
Je koopt de Ultra-D maar je wilt SLI ?
Had dan toch gewoon de SLI versie gekocht, die kost evenveel? :?
Van een Ultra-D kun je ook een SLI versie maken met wat simpele aanpassingen :) En dat scheelt toch wel weer wat €€.

Verwijderd

AMD 64 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:53:
[...]

Van een Ultra-D kun je ook een SLI versie maken met wat simpele aanpassingen :) En dat scheelt toch wel weer wat €€.
Euhm ja dat scheelt wel zeker een hele hoop... Namelijk 20 euro? 8)7
Zit je al die extra moeite te doen om 20 euro uit te sparen op een pc van 1000 euro _/-\o_

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:16:
[...]

Euhm ja dat scheelt wel zeker een hele hoop... Namelijk 20 euro? 8)7
Zit je al die extra moeite te doen om 20 euro uit te sparen op een pc van 1000 euro _/-\o_
Inderdaad, krijg je alleen maar gezeik mee, als het in toekomstige chipsetdrivers niet meer herkent wordt bijvoorbeeld.

• MeMoRy
@AMD 64: heb jij trouwens van die jumpers op je board?
Verder heb jij de handleiding die bij het mobo zat niet goed gelezen. Moet je maar kijken op paginas 68 en 69. Daar staat dat in non sli, de bovenste 16x en onderse 2x is en in sli configuratie ze allebij 8x zijn. Kijk maar na. Die manual staat ook op de webpagina van DFI.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
MeMoRy schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:10:
@AMD 64: heb jij trouwens van die jumpers op je board?
Verder heb jij de handleiding die bij het mobo zat niet goed gelezen. Moet je maar kijken op paginas 68 en 69. Daar staat dat in non sli, de bovenste 16x en onderse 2x is en in sli configuratie ze allebij 8x zijn. Kijk maar na. Die manual staat ook op de webpagina van DFI.
Mja en hoe verklaar jij dan dat mijn 3dmark05 scores nagenoeg gelijk zijn, en zelfs bij de "x2 slot" sneller zijn?.. Ik heb hem er niet verkeerd ingestoken hoor :> (en ja ik heb die jumpers en het boekje ;) )

Edit: Vergeten te zeggen, ik kocht dit bordje ook omdat ik geen SLI hoef, tegen die tijd koop ik liever een andere Vga kaart :*)

[ Voor 13% gewijzigd door AMD 64 op 07-06-2005 20:17 ]

• MeMoRy
Blijkbaar is 2x ook genoeg voor wat jij draait. Waar jij mee benchmarkt. Het gaat over de hoeveelheid objecten die over de bus gestuurd moeten worden. Ik heb begrepen dat 1x PCI-E sneller is dan 1X AGP. Zeg dan 2x PCI-E is ongeveer 4x AGP?? En het is bekend dat voor de huidige software 8X AGP overkill is.

• Robin4
Jongens ik wil jullie allemaal even bedanken ik weet genoeg.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
MeMoRy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:06:
Blijkbaar is 2x ook genoeg voor wat jij draait. Waar jij mee benchmarkt. Het gaat over de hoeveelheid objecten die over de bus gestuurd moeten worden. Ik heb begrepen dat 1x PCI-E sneller is dan 1X AGP. Zeg dan 2x PCI-E is ongeveer 4x AGP?? En het is bekend dat voor de huidige software 8X AGP overkill is.
Hmm zit natuurlijk wat in ja. dus opzich maakt het ook helemaal niks uit of je hem nou in een x2 of een x16 slot doet. :)

• MeMoRy
Met huidige games niet dan. Maar wie weet, als ik zo die Unreal3 engine zie... Of zodadelijk gaan ze meer physics processing op de GPU doen....

Pagina: 1