Toon posts:

Waar kan ik low profile videokaarten vinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar kleine sli dan wel pci videokaarten met dual monitor support. Deze moeten dus in een kleine form factor pc komen. Maar deze kasten zijn zo laag dat ze een "mini" pci sloten gebruiken, halve dus.

Wie weet waar ik deze kan vinden, want ik weet de orginele benaming ook niet voor deze kaarten.

Verwijderd

Een zoekje op Low Profile misschien??

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:11

Piggen

Lekker bakkie

Je bedoelt 'low profile' kaarten :)

Die zijn wel in de pricewatch te vinden, geloof ik.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-08 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

De juiste naamgeving hiervoor is low-profile.
Afbeeldingslocatie: http://www.fic.com.tw/product/vga/images/a96ls_side.jpg
zoiets en dan met een aangepaste slot plaat.

Dit is een mini-pci kaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.solwise.co.uk/images/cisco-mini-pci.gif

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
een mini PCI kaart is heeeeeeel iets anders wat jij bedoelt! Mini PCI kaarten worden voornamelijk in laptops gebruikt (lees: eigenlijk alleen maar :) ). Maar zoals eerdere posters al meldden, er bestaan zat low profile VGA kaarten. Of ze ook dual head hebben is maar de vraag, maar dat moet lijkt mij wel kunnen.

Bij http://www.nowthatsit.nl hebben ze nog wel eens wat oudere kaarten, volgens mij ook low profile kaarten.

Edit: zoek dan op '109-81100', da's denk ik exact wat jij nodig hebt :)

[ Voor 9% gewijzigd door -krekel- op 06-06-2005 16:14 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

-krekel- schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:10:
een mini PCI kaart is heeeeeeel iets anders wat jij bedoelt! Mini PCI kaarten worden voornamelijk in laptops gebruikt (lees: eigenlijk alleen maar :) ). Maar zoals eerdere posters al meldden, er bestaan zat low profile VGA kaarten. Of ze ook dual head hebben is maar de vraag, maar dat moet lijkt mij wel kunnen.

Bij http://www.nowthatsit.nl hebben ze nog wel eens wat oudere kaarten, volgens mij ook low profile kaarten.
offtopic:
Da's geheel niet waar. De "normale" cosument kent ze inderdaad enkel van laptops, en de enkeling weet dat veel 54mbit en hogere wifi PCI kaarten gewoon een mini-pci kaartje op een convertor zijn. Echter komen de sloten (redelijk veel zelfs) voor op veel server borden, en dan met name die die voor gebruik in 1U (4.45cm) hoge chassis. MSI heeft meerdere borden die ze gebruikt (de "standaard" variant) en Tyan gebruikt tegenwoordig zijn eigen "aftreksel" ervan, waar het mini PCI-X (meen 64bit/66mhz) is, en die noemen het dan Taro).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix :) Ik keek ook al op van de titel, ik heb nog nooit een mini PCI videokaart gezien namelijk 8)7 Die zooi is tegenwoordig gewoon integrated op het laptopmobo ;)

Antwoord op je vraag: gewoon bij de (online) PC-boer. Begin hier: www.tweakers.net/pricewatch

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
@Kippenijzer:

True, maar die mini-PCI kaarten passen meestal alleen maar op dat ene bord. Dat zijn meestal dedicated Zero channel raid kaarten, die uitsluitend als upgrade voor de integrated scsi / sata controller. Ik betwijfel dus zelfs of je in dat soort slots 'normale' mini PCI kaarten kunt doen...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nee, da's juist weer een ander slag connector :) Inderdaad heeft Adaptec (en LSI vast ook wel) de speciale Zero Channel Raid kaartjes in de mini-pci formfactor, net zoals Tyan dus zijn eigen versie voor PCI-X heeft, en bijvoorbeeld SuperMicro voor zijn IPMI-Management interface. Echter hebben meerdere borden een connector die effectief gewoon een "standaard" mini-PCI connector is. MSI levert zo VGA, FireWire en SCSI voor zijn borden (controllers, geen uitbreidingen op on-board spul zoals ZCR) en 3-rd party is er onder andere een SATA controller leverbaar. Zowaar, alhoewel je hem dus niet vaak tegenkomt bestaat er een "standaard" voor Mini-PCI. Zelfs veel van de min-PCI wifi kaarten werken erin (behalve die die enkel icm een centrino werken bijvoorbeeld).

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de hulp, nu ik weet wat ik moet zoeken gaat het lukken!
Pagina: 1