[koeling] 6800GT koeling

Pagina: 1
Acties:

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
Omdat ik toch niet helemaal tevreden ben met de huidige koeler wil ik een nieuwe halen.
Dit is mijn huidige (ASUS 6800 GT, standaard):
Afbeeldingslocatie: http://www.advanceddesignky.com/pictures/EVGA6800PCIE.jpg

Hij maakt teveel lawaai, voor een niet goede koeling, en het uiteinde word té warm
(vind de vingerscan, ikzelf dus)

daarom zat ik even te kijken op Azerty, en zag ik een paar koelers:
de Zalman (ZM80D-HP Passive VGA Heatpipe:
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/files/1984.jpg

& de Zalman ZM80C-HP Passive VGA Heatpipe:

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/files/2223.jpg

Mijn vragen bij deze zijn:

- Heeft iemand dit beestje?
- Wat zijn de prestaties?
- Is het moeilijk erop te bouwen?
- Is het universeel-compatible?

enneh:
Verder met Actieve koelers kwam ik niet verder dan de
Arctic NV Silencer 6:
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/files/2283.jpg

& de
Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/files/1996.gif

maar, ik denk niet dat die zalman zo goed zal zijn, ik heb er wel de ruimte voor in mijn kast, maar hij koelt dus alleen de GPU en kaatst de warme lucht via mijn geluidskaart weer omhoog.

Welke raden jullie mij aan?
Ikzelf zat te denken aan de Artic, maar als iemand betere ideeen of koelers heeft: melden!

EDIT: de prijs maakt niet zoveel uit, verder wel voorkeur voor zilver of blauw :P

[ Voor 7% gewijzigd door sjongenelen op 06-06-2005 16:00 ]

you had me at EHLO

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:47
Ik heb de Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler en moet zeggen dat mijn kaarten in SLI zeer stil zijn en erg koel vergeleken met de standaard koelers. ( zeker 10 graden lager onder games )

• sjongenelen
Cpt00kirk schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:01:
Ik heb de Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler en moet zeggen dat mijn kaarten in SLI zeer stil zijn en erg koel vergeleken met de standaard koelers. ( zeker 10 graden lager onder games )
ik heb geen SLi, het lijkt me de GPU wel goed koelen, maar ik wil zoveel mogelijk van de kaart koelen

you had me at EHLO

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 22:17

Deathchant

Don't intend. Do!

ik hoop alleen niet dat die waaier de schroefjes lostrilt zeg maar.......zalman producten werken bijna allemaal wel goed.
Maar die NV5 silencer werkt ook prima. Laatst nog gemonteerd op een albatron kaart

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• sjongenelen
Deathchant schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:06:
Maar die NV5 silencer werkt ook prima. Laatst nog gemonteerd op een albatron kaart
tis een 6:P maar goede ervaringen zijn jah eh, goed natuurlijk.. :/
Ik zoek zoiets, maar dan een dubbele koeler (copper bla zoals de 6800 GT GS ofzo)

you had me at EHLO

Verwijderd

ik zelf heb hele slechte ervaringen met nvsilencers, fans die aanlopen na 6 maanden (2x) en nu heb ik die ZM Vf700-cu en nog nooit lsat vn gehad, plus hij koelt beter. Ik ga niet meer trug naar nvsilencer.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja die kun je niet los krijgen Nymph, helaas. Ik heb de GT GS namelijk.
En geloof me, als je een andere koeling wilt voor het geluid, dan wil je zeer zeker niet de cooler van gainward :):)
Die maakt "nogal" een herrie

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

neem de vf 700 cu van zalman.
Mijn silencer begon ook aan te lopen.
Aangezien er meer zijn met die problemen , koop ik niks meer van silencer.
De vf 700 cu van zalman zit er nu in en doet het uitstekend!
Wel zorgen voor airflow in je kast....maar dat kan eventueel met zo'n zalman casefan at silent modus ( 5 V ) , waarna je em niet hoort.
Die vf 700 cu van zalman heeft ook een 5 V modus, zodat je em echt niet hoort! en dan nog koelt ie veel beter als je stock koeler.
Keuze zou voor mij wel duidelijk zijn ;) .

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
neej man neem waterkoeling :D

ik denk dat de vf 700 cu de beste is voor je kaart, lees er alleen maar goede ervaringen over

Verwijderd

Ik zou in ieder geval geen ZM80D-HP erop monteren.
Die ontrekt denk ik net iets teweinig warmte voor jou dikke GPU

Zalman vf700 hoor ik aleen maar goedde dingen over en koelt in principe ook de rest van de kaart goed. Als je maar een extra case fan hebt komt het dan helemaal goed met de temperatuur om de kaart heen.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 21:44

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:35:
Ik zou in ieder geval geen ZM80D-HP erop monteren.
Die ontrekt denk ik net iets teweinig warmte voor jou dikke GPU

Zalman vf700 hoor ik aleen maar goedde dingen over en koelt in principe ook de rest van de kaart goed. Als je maar een extra case fan hebt komt het dan helemaal goed met de temperatuur om de kaart heen.
Die past ook niet. Zoiezo zou ik voor de Zalman VF700CU gaan. Die blaast de lucht trouwens omhoog.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
"nogal" een herrie houd dat in dat ie meer lawaai maakt dan de rest van je onderdelen?
en noem je dit "acceptabel" of eigenlijk net te hard?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:14
Zoals in het grote 6800GT topic te lezen past de Zalman ZM80D-HP niet en mits de C-HP wel past, ontrekt die niet genoeg warmte. Ook de NV Silencer 6 past niet, op de 6800-series hoort de NV Silencer 5. Als vervolgens de keuze is tussen de VF700(Al)Cu en de Arctic, zou ik gaan voor de Arctic. Die voert de warmte lucht namelijk meteen de kast uit en voorkomt zo dat je case- en cpu temperaturen behoorlijk stijgen. Verder is hij erg makkelijk te monteren. Hij is echter wel behoorlijk groot, dus kijk even of de chipset van je mobo niet in de weg zit. Op mijn K8NS Ultra-939 met NB47J zou het amenooitniet passen. :)

^ Wat hij zegt.

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 12:59
en wat dacht je van deze ??

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/maartenverheyen/web%20site/foto%27s/coolviva/PC200172.JPG

is van coolermaster.
kan volledig passief gekoelt worden.
maar indien je wilt overclocken kan je ook de cooler monteren.
een coolermaster fan met riflebearing (18 dba)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

die heatpipes zijn erg krap voor de 6800GT of kunnen hem helemaal niet aan, ik zou voor de zalman VF700 gaan, de NVsilencers hun kwaliteid schijnt niet altijd even denderend te zijn

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Maxxi schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:03:
"nogal" een herrie houd dat in dat ie meer lawaai maakt dan de rest van je onderdelen?
en noem je dit "acceptabel" of eigenlijk net te hard?
Dit was een understatement. De gainward cooler is de luidruchtigste cooler van alle GT's/Ultra's.
Kijk, mij boeit het niet. Ik ben ermee in slaap gevallen. Het is niet zo erg als de FX5800Ultra gelukkig.

• sjongenelen
saikoboarder:

Die koeler van jouw is uber1337, waar heb je die vandaan? ik zal even zoeken. ziet er goed uit. kun je ook zorgen dat de fan alleen draait bij een bepaalde temp? --> softwarematig?

btw: ik heb een a8n sli deluxe

[ Voor 10% gewijzigd door sjongenelen op 07-06-2005 12:15 ]

you had me at EHLO

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zie dat veel mensen de Zalman VF700 veel beter vinden dan een silencer van Arctic. Maar met de Zalman heb je wel weer extra casefans nodig die weer voor extra lawaai zorgen. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn :?

Of gebruik je dan weer van die zalman 80mm silencers die schijnbaar minder lawaai maken?

Verwijderd

Die 2 grote passieve sinks van zalman en die ene grote van coolermaster, zitten die ook op de geheugenchips van de videokaart of zitten die er los van?

Verwijderd

wwillem schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:46:
Ik zie dat veel mensen de Zalman VF700 veel beter vinden dan een silencer van Arctic. Maar met de Zalman heb je wel weer extra casefans nodig die weer voor extra lawaai zorgen. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn :?

Of gebruik je dan weer van die zalman 80mm silencers die schijnbaar minder lawaai maken?
Ik ben zelf ook van plan om zo'n fan aan te schaffen, en kwa koeling is het voor mij geen probleem (Ik heb zo'n Coolermaster Stacker case) en daar zitten 3 120mm fans in en ik heb geen last van lawaai (max 24db "not sure"), dus je zou er een 120mm bij kunnen plaatsen in je case als exhaust en een 120mm intake.

• sjongenelen
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:53:
Die 2 grote passieve sinks van zalman en die ene grote van coolermaster, zitten die ook op de geheugenchips van de videokaart of zitten die er los van?
goede vraag :/

you had me at EHLO

• Eleshar
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 11:04

Eleshar

Nil Satis Nisi Optimum

saikoboarder schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:02:
en wat dacht je van deze ??

[afbeelding]

is van coolermaster.
kan volledig passief gekoelt worden.
maar indien je wilt overclocken kan je ook de cooler monteren.
een coolermaster fan met riflebearing (18 dba)
Ik heb de v9999 6800GT van asus :P , met een Coolermaster CoolVIVA, en past perfect , en is onhoorbaar ...dus :7

Zelfs met maximaal overclocken , werkt deze koeler bij mij ,, de kaart wordt dan 2 graden warmer

[ Voor 9% gewijzigd door Eleshar op 07-06-2005 14:14 ]

• sjongenelen
maar Eleshar, kun je dat software matig instellen, zoals ik eerder vroeg, zodat bij een bepaalde temp. de actieve koeler start?

you had me at EHLO

• Eleshar

Eleshar

Nil Satis Nisi Optimum

TheNymf schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:14:
maar Eleshar, kun je dat software matig instellen, zoals ik eerder vroeg, zodat bij een bepaalde temp. de actieve koeler start?
Nee dat kan helaas niet , maar de koeler die bij de coolviva zit is onhoorbaar .. en alleen nodig als er teweinig luchtstroming in je pc kast is.

ps, ik heb de aktive koeler wel op de aansluiting van de vga kaart aangeloten (ander stekkertje eraan gezet , is standaard een molex)

dat automatisch starten van de FAN kan natuurlijk wel als je een FAN-controller inbouwd
zoals 1 van deze http://www.ms-services.nl/webwinkel/N_grp_8_21_12-1.html

[ Voor 15% gewijzigd door Eleshar op 07-06-2005 14:23 ]

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 09:22
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:53:
Ik heb die Zalman ZM80D-HP, deze zit niet op je mem, je krijgt er wel sinkjes bij voor je mem.

btw gemonteerd op een FX5600, werd niet echt warm, maar had er ook de fan bijgekocht.
Deze fan omdat ik nogal para was voor slopen van hardware met hitte.

• sjongenelen
klinkt leuk, wat voor connector zit er op ?
Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/SKUimages/medium/C184-27392.jpg
zo een :P

EDIT:

ik heb idd een fan-controller, maar geen automatische. daar sluit ik de actieve maar op aan denk ik

[ Voor 31% gewijzigd door sjongenelen op 07-06-2005 14:26 ]

you had me at EHLO

• Eleshar

Eleshar

Nil Satis Nisi Optimum

TheNymf schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:24:
klinkt leuk, wat voor connector zit er op ?
[afbeelding]
zo een :P

EDIT:

ik heb idd een fan-controller, maar geen automatische. daar sluit ik de actieve maar op aan denk ik
Jammer genoeg zit er op de 6800gt van asus een iets kleiner model ... lijkt op zo'n witte stekker voor het geluid van de cd-rom ( die oude kabeltjes)

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:18
Let erop dat je bij de arctic de kaarten wellicht niet in SLI kan zetten (op mijn DFI bordje zeker niet). De koeler is zo groot en de fan steeks net een beetje boven de behuizing uit, dat ze elkaar raken. Wellicht heeft een andere moederbord meer ruimte, maar op mijn DFI bord lukt het niet.

Verder is de koeler perfect. Lekker stil, en de warme lucht wordt direct de kast uitgevoerd, is ook belangrijk voor de rest van je temps.

• sjongenelen
bassio schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:05:
Let erop dat je bij de arctic de kaarten wellicht niet in SLI kan zetten (op mijn DFI bordje zeker niet). De koeler is zo groot en de fan steeks net een beetje boven de behuizing uit, dat ze elkaar raken. Wellicht heeft een andere moederbord meer ruimte, maar op mijn DFI bord lukt het niet.

Verder is de koeler perfect. Lekker stil, en de warme lucht wordt direct de kast uitgevoerd, is ook belangrijk voor de rest van je temps.
mm bij mij zit mijn hardware-matige Sli-switch er nog tussen, ruimte zat dus...

you had me at EHLO

• bassio
Vergis je niet in de hoogte van dat ding hoor... Wat voor mobo heb je?
Hier zie je dat je best veel ruimte lijkt te hebben, maar het past niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.dfi.com.tw/Upload/Product_Picture/LP%20UT%20nF4%20SLI-D.jpg

Het gaat dus om de twee lange slots met die kleine ertussen.

[ Voor 13% gewijzigd door bassio op 07-06-2005 16:20 ]

• sjongenelen
Afbeeldingslocatie: http://www.d-cross.com/cgi-bin/show_article/upload/228/ASUS-A8N-SLi-Deluxe-mb.jpg

ruimte zat zoals je ziet..

alleen bij de 2e kaart wordt het lastig: dan moet ik pci-kaarten ruimen..
maar dat zien we dan wel

[ Voor 31% gewijzigd door sjongenelen op 08-06-2005 10:23 ]

you had me at EHLO

• bassio
Inderdaad, dat gaat makkelijk passen.... Als ik een tweede GF6800gt koop ook maar even kijken voor andere koelers....

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 12:59
Ja de koeler is idd zeer machtig :)
de volledige specs staan op deze site.
de fan is jammer genoeg niet softwarematig in te stellen.
maar je kunt hem natuurlijk zonder probleem op een of andere fan-controller hangen.
Ik heb hem in de winkel zien liggen voor 22.5€. Maar hier in het dorp is om de 2 maanden pc-beurs en daar hebben ze hem liggen voor 12€.
er staat ook een (onvolledige) review op lowlimb.
Pagina: 1