Toon posts:

[HTML/ASP] Eerst tekst downloaden en dan pas foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sql database, met daarin de link naar foto's van planten, en met de naam van de planten. Dit wordt via ASP opgehaald voor de gebruiker, wanneer men op de letter A klikt komen alle planten met de beginletter A tevoorschijn, dit zijn er nogal veel en dit duurt erg lang.

Het probleem is nu, die plaatjes download hij eerst allemaal en voor die tijd laat de browser niks zien, pas als alle plaatjes gedownload zijn geeft hij alles gelijk weer.

Hoe kan dit? normaal laadt de pagina toch gewoon en daarna de plaatjes...dat wil ik nu dus ook.

Alvast bedankt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Hoe ziet die pagina er uit dan? Staat alles in een grote tabel ofzo, want dan kan het voorkomen dat die eerst helemaal geladen wordt alvorens hij op het scherm geplaatst wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alles staat in 1 tabel, maakt dat uit dan?

• André

André

Analytics dude

Ja, daar zit waarschijnlijk je probleem :)

Plus het feit dat het gebruik van een tabel om je hele pagina in te delen complete onzin is natuurlijk.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 17:38
offtopic:
Mooie site, ik zou alleen die zonnebloem links even iets meer antialiassen aan de buitenkant of een euhm "matte"? geven. zodat je geen wit randje eromheen ziet :)

Ja, kan inderdaad zijn dat ie eerst de table geheel laadt om daarna het geheel juist te renderen. Met beetje CSS moet je het zonder table voor elkaar kunnen goochelen ;)

• André

André

Analytics dude

In FF gaat het wel zo als je wil alleen IE loopt te bokken idd. Dit kun je verhelpen door:

• de tables te ditchen
• of elke plant in een eigen tabel te zetten
• of een table-layout:fixed in de table style te zetten

:)

Verwijderd

Topicstarter
Ok André en r0bert daar ga ik even mee aan de slag.
Tot zo

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het nu gemaakt..

Kan iemand even testen? Want ik haal die records uit de database vanuit het netwerk op en dat gaat heel snel maar wanneer ik vanaf thuis kijk duurt het veel te lang.
Dus als iemand even zou kunnen kijken of hij de plaatjes laadt tijdens dat de tekst er al staat in IE....alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 16:31 ]

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:21

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Blijft nog steeds laden totdat alles er is.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

Topicstarter
Jammer..bedankt voor het kijken

• greyscale
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05-2022
Net even gechecked, werkt prima. Eerst komt de tekst en de plaatjes volgen daarna allemaal.

om 16:52 gekeken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Aaah mooi :)
Dan is het opgelost d.m.v. Response.Buffer en Response.flush ik ga zometeen naar huis, ook even kijken. Bedankt :)

• André

André

Analytics dude

Bij mij werkt het toch niet helemaal goed hoor, pas als alle teksten binnen zijn krijg ik wat te zien. Ik neem aan dat je direct al wat wil zien?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:00:
Bij mij werkt het toch niet helemaal goed hoor, pas als alle teksten binnen zijn krijg ik wat te zien. Ik neem aan dat je direct al wat wil zien?
Ik heb net thuis gekeken en daar werkt het met IE precies zoals ik wil. Wat je precies bedoeld weet ik niet.

Eerst zag je loading.............
En dan als hij op de achtergrond alles gedownload had, plaatjes en tekst, dan kreeg je gelijk de hele pagina te zien.

Nu zie ik gewoon zoals het normaal gelijk had moeten zijn, bovenaan loading...... daaronder de tekst, en de plaatjes worden gedownload terwijl je kijkt.

Dus bedankt voor jullie hulp :)
Pagina: 1