In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
Dan kan ze vanaf haar pc nog steeds bij bijvoorbeeld de fileserver, printer en andere apparaten en computers die in het netwerk staan. Op de server zelf is het niet het probleem om haar alleen toegang te geven tot die ene map, maar het gaat er ook om dat ze niet bij de rest van het netwerk kan.DukeBox schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:43:
Gewoon een user aanmaken die alleen bij die map mag... of denk ik te simpel ?
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
Verwijderd
Bij de fileservers kan je toch ook gewoon verschillende acounts maken ?
Anders zal ik beide netwerken echt scheiden wat veel veilger is want iedereen kan wel even zijn ipadres veranderen. Via een router verbindt je de twee netwerken met elkaar en stel je zo in dat vanaf het prive neterwerk alleen verbinding gemaakt kan worden met die ene server(ip).
Anders zal ik beide netwerken echt scheiden wat veel veilger is want iedereen kan wel even zijn ipadres veranderen. Via een router verbindt je de twee netwerken met elkaar en stel je zo in dat vanaf het prive neterwerk alleen verbinding gemaakt kan worden met die ene server(ip).
Het internet loopt trouwens ook via het prive netwerk, om geografische redenen kan dat niet verandert worden, dus het is niet mogelijk om al het netwerkverkeer behalve dat naar de server te blokkeren zonder internet op de andere werkstations te blokkeren.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:02:
Bij de fileservers kan je toch ook gewoon verschillende acounts maken ?
Het is ook niet wenselijk om alles helemaal dicht te timmeren met wachtwoorden intern, sommige bronnen moeten gewoon vrijelijk toegankelijk blijven.
[ Voor 10% gewijzigd door Cryonist op 06-06-2005 16:09 ]
D3