Ik heb een speedtouch multi pc modem als adslmodem en router in één. Ik zit direct op de router aangesloten en een paar andere computers zitten via een airport die ook op de router aangesloten staat op internet. Via de airport zitten er verschillende mac's en windows computers verbonden. Nou heb ik als probleem dat om de paar keer dat ik mijn computer opstart een ander intern ip adres heb. Dit is erg irritand ivm geforwarde poorten naar mijn computer. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn ip adres hetzelfde blijft?
DHCP server op je modem?
Deze uitzetten of op client zetten.
edit:
Of je pc's een vast ip geven ipv automatisch
Deze uitzetten of op client zetten.
edit:
Of je pc's een vast ip geven ipv automatisch
[ Voor 33% gewijzigd door Hoover op 06-06-2005 15:35 ]
lock in dhcp je ip adres aan dat mac adres:
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
dat locken gaat niet werken ik heb een oudere versie waar die functie niet inzit 
[ Voor 26% gewijzigd door ruco88 op 06-06-2005 16:38 ]
update de firmware zou ik zeggen
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
man, stel gewoon je gewenste IP/subnet/gateway in op je pc en je bent klaar...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Je kunt via de KPN Support site je speedtouch voorzien van de meest recente firmware (4.2.7.x).ruco88 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:35:
dat locken gaat niet werken ik heb een oudere versie waar die functie niet inzit
ik heb een hele oude speedtouch daar kan ik geen firmware voor vinden. Zie de screenshot om te zien hoe het nu ingesteld staat. Dhcp uitschakelen is geen optie want de andere computers moeten wel automatisch een ipadres toegewezen krijgen.
dan stel je een vast ip in buiten je DHCP scope om. Dan is je probleem ook opgelost. jij een vast IP. De rest via DHCP
Verwijderd
Gewoon ff statisch adres gebruiken die buiten je dhcp-pool valt. 10.0.0.201 ofzo. Kun je dhcp lekker aan laten staan en heb jij een vast ip-adres
(hmm.. te laat
)
(hmm.. te laat
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 16:53 ]
te laat wou ook net zeggen
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
Pagina: 1