Toon posts:

Opmerkingen Casio EX-Z750

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb me onlangs de EX-Z750 aangeschaft en toch wel heel tevreden van (vorige cam was een kodak cx-4230.. niet echt te vergelijken :) ).

Zeer snel ding, 'k vind die toch wel makkelijk in gebruik, voeld alles behalve breekbaar aan,.. Vorig weekend van vrijdag tot zondagavond aan het spelen geweest met het toestel.. filmpkes en fotos door elkaar zo'n 400MB vol.. en de batterij had nog 2 van de 3 streepjes !

maar om toch even aan de negatieve kan te bezien... 'k ben teleurgesteld van de zoom.. ingezoomd een foto trekken leid bijna altijd tot wazige foto's tenzij je misschien een stilstaand object zou trekken met een statief. Heel tof is dat je kan zoomen terwijl je aan het filmen bent maar ook hier is de kwaliteit beneden alle peil. Voor foto's heb ik de digitale zoom uitgezet trouwens... maar kwaliteit van die foto's is heel pover.

Ook wat ik niet echt versta en hier een antwoord hoop op te vinden... De camera maakt filmpjes in MPEG-4 codec, ik kan die vlot afspelen op computer maar we hebben een dvd (JVC) speler dat DivX ondersteund maar deze kan de filmpjes niet afspelen ! :(

GSpot verteld me het volgende over de filmpjes (opgenomen in normale kwaliteit)
Video - Codec: M4S2
Video - Name: Fully Compliant MPEG-4 v2 simple profile codec
Video - kbps: 1976
Video - Frames per seconde: 29,970
Audio - Codec: 0x0011(DVI ADPCM, Intel Corporation)
Audio - Info: 22050Hz 89 kb/s (1 chnl)

Heeft iemand een oplossing ?